۹۴۰۳۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

طراحان انتقال، حاضر به ترک تهران نیستند!

رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جمعیت تهران یکی از عوامل آسیب زننده به شهر است گفت: امروز تهران بیش از ظرفیتی که برای آن پیش بینی شده را در خود جای داده و این مهمترین مشکل شهر تهران است و افرادی که مدعی انتقال پایتخت هستند خود حاضر به ترک آن نیستند.

خبرگزاری مهر: رییس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه جمعیت تهران یکی از عوامل آسیب زننده به شهر است گفت: امروز تهران بیش از ظرفیتی که برای آن پیش بینی شده را در خود جای داده و این مهمترین مشکل شهر تهران است و افرادی که مدعی انتقال پایتخت هستند خود حاضر به ترک آن نیستند.

نشست دگر سازی مدیریت کلان شهر تهران با رویکرد توسعه اجتماعات محلی با حضور احمد مسجد جامعی رییس شورای اسلامی شهر تهران، معصومه آباد، محمد حقانی، رحمت الله حافظی و ولی الله شجاع پوریان از اعضای شورای اسلامی شهر تهران و نیز دکتر مظفر صرافی عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی در شورای شهر تهران برگزار شد.

در این نشست موضوعاتی از قبیل پیدایش و گستردگی برنامه ریزی شهری، دگرگونی محیط جهانی و گسیختگی شهری، چالش های مدیریت کلانشهری، بایستگی توسعه اجتماعی محلی در کلانشهرها، الگو واره نوین برنامه ریزی شهری، راهبرد دگر سازی مدیریت به بحث و گفت گو گذاشته شد.

احمد مسجد جامعی در این نشست با اشاره به مشکلات شهر تهران گفت: تعهدات جمعیتی یکی از مهمترین مشکلات تهران است که سبب شده مشکلات دیگر نیز از دل آن بیرون آید. در طرح جامع پیش بینی شده بود که تهران حدود ۸ میلیون در خود جای دهد و این در شرایطی است که جمعیت تهران از رشد ۵ میلیونی برخوردار بوده و در چنین وضعیتی باید گفت تهران ۱۳ میلیون نفر را در خود جای داده است.

وی ادامه داد: در چنین وضعیتی مشکلاتی نظیر آلودگی هوا ،آلودگی های زیست محیطی و نگاه کالایی شدن به انسان، مسکن و زمین پیش می آید.

مسجد جامعی افزود: امروز تهران تبدیل به شهری شده است که کسی حاضر به ترک آن نیست و حتی افرادی هم که اداعی انتقال پایتخت را دارند حاضر به ترک تهران نیستند پس باید در گام نخست تعهدات جمعیتی و نوع اسکان در تهران را مشخص کرد.

مظفر صرافی: بسیج منابع اجتماعی مهمتر از اقدامات مهندسی است

عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه امروز شهر نیاز به تغییر نوع نگاه ها و رویکرد ها دارد گفت: اتکا به دارایی ها ،ارزش ها و توان مشکارکت مردم می تواند در دگر سازی مدیریت شهری موثر باشد.

مظفر صرافی در ادامه افزود: امروزه رویکرد خودرو محوری بزرگترین اشتباهی است که شهر را با چالش مواجه خواهد کرد بنابراین در چنین شرایطی راه حل بزرگراه ساختن و دو طبقه کردن آن نیست چرا که تنها ناپایداری عقب انداخته می شود.

وی با تاکید بر توسعه اجتماعی محلی بیان کرد: توسعه اجتماعی محلی یعنی افزایش ظرفیت اجتماعی و پاسخگویی به نیازهای کنونی و آتی ساکنان محله با حداکثر اتکا به دارایی ها،ارزش ها و توان مشارکت مردمی بنابراین می توان گفت کنترل اجتماعی محلی می تواند کنترل محتوا و محیط زندگی شهروندان را نیز افزایش دهد.

صرافی همچنین ابراز کرد: امروز جامعه شهری ما به واسطه وجود وسایلی از قبیل تلفن همراه و اینترنت دچار یک ارتباط خود خواهانه به جای یک ارتباط جمع گرایی و پویا شده است و باید این نوع نگاه را تغییر داد.

وی همچنین عنوان کرد: بایستی یک باز تعریف جامع در حرفه برنامه ریزی شهری صورت گیرد تا شهر از وضعیت کنونی خارج شود. باید تجدید نظر در ساختار اقتصادی شهر به وجود آید و یک بسیج همگانی در منابع اجتماعی صورت گیرد که در غیر اینصورت اقدامات مهندسی نمی توانمد مرهمی بر معضلات شهری باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج