۹۴۰۴۳۵
۴ نظر
۵۰۱۱
۴ نظر
۵۰۱۱
پ

جزئیات تحریم‌ آمریکا علیه ایران، روسیه و سوریه

طی یک رأی گیری دو حزبی، نمایندگان مجلس سنای آمریکا بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری پنتاگون را تصویب کردند که شامل مجوز اعمال مجازات های جدید علیه سوریه، ایران و روسیه به اتهام آنچه نمایندگان آمریکایی جرایم جنگی در سوریه خوانده اند، میشود.

تابناک نوشت: طی یک رأی گیری دو حزبی، نمایندگان مجلس سنای آمریکا بودجه ۷۳۸ میلیارد دلاری پنتاگون را تصویب کردند که شامل مجوز اعمال مجازات های جدید علیه سوریه، ایران و روسیه به اتهام آنچه نمایندگان آمریکایی جرایم جنگی در سوریه خوانده اند، میشود.

این رأی گیری که در نهایت با نتیجه ۸۶ رای موافق به ۶ رای مخالف در مجلس سنا که تحت کنترل حزب جمهوری خواه است انجام شد، به دنبال رأی گیری مشابه دو حزبی هفته گذشته در مجلس نمایندگان بود که تحت کنترل دموکرات ها است. انتظار می رود رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ به سرعت این مصوبه را امضا کرده و به شکل قانون در آورد.

این لایحه شامل قوانینی است که مجازات هایی را برای مدت شش ماه علیه مقامات دولت، مسئولان لشگری و کشوری سوریه و هر شخص دیگری را که به ادعای سنای آمریکا مسئول قساوت های جمعی در هشت سال جنگ داخلی سوریه تلقی می شود، اعمال میکند. این لایحه که به «قانون حمایت از غیرنظامیان سوری "سزار" سال ۲۰۱۹» یا به اختصار «قانون سزار» مشهور است، به لایحه هزینه های دفاعی "ضروری برای تصویب" سنا اضافه شده است.

این تحریم ها تقریبا گسترده است و می تواند گروه های نظامی و متعارف دولت سوریه، روسیه و متحدان ایران را هدف قرار دهد. شرکت های بین المللی انرژی که به دنبال توسعه مجدد بخش نفت سوریه هستند، و همچنین هر شرکتی که قطعات هواپیما از جمله بالگردها را برای دولت سوریه تأمین می کند می توانند به عنوان هدف تحریم در این قانون باشد. حتی اشخاصی که اقدام به ارائه وام به دولت سوریه می کنند نیز طبق این قانون مشمول مجازات می شوند.

این تحریم ها به احتمال زیاد دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه را در تلاش های خود برای یافتن کمک های بین المللی برای بازسازی کشورش تحت فشار قرار میدهد.

این قانون در حالی به تصویب سنا و مجلس آمریکا رسیده است که پیش از این چندین نشست بین الملل برای ارائه کمک های جهانی به دولت سوریه برای بازسازی این کشور از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس، چین و روسیه برگزار شده بود. اما با اعمال تحریم های جدید چهره جنگ زده کشور سوریه همچنان به حالت قبلی باقی خواهد ماند و توسعه و بازسازی این کشور برای مدت قابل توجهی به تاخیر خواهد افتاد.

همچنین با تصویب این لایحه، تمامی فعالیت های نظامی روسیه در سوریه میتواند مشمول تحریم های آمریکا شود. چرا که اکنون بخش اعظمی از زیرساخت های نظامی و دفاعی دولت سوریه از سوی روسها تامین و مدیریت میشود. این امر به نظر حرکت سنای آمریکا برای جلوگیری از پر شدن خلاء ناشی از خروج نیروهای آمریکایی از سوریه، توسط روسیه است.

همچنین به شکلی جالب توجه این قانون در حالی به تصویب رسیده است که در اوایل هفته جاری ویکی لیکس اقدام به انتشار مستندات و مدارکی کرد که طبق آنها سناریوهای طراحی شده توسط آمریکا و متحدانش برای نسبت دادن جنایات جنگی از جمله حملات شیمیایی دوما به دولت سوریه را برملا ساخت.

اسناد افشا شده از جمله ایمیل‌های داخلی سازمان منع استفاده از سلاح‌های شیمیایی (OPCW) - که در مورد واقعه دوما تحقیق کرده است - تضاد گسترده‌ای در بخش‌های مختلف با گزارش ارگان رسمی دیده بان سلاح‌های شیمیایی سازمان ملل نسبت به نتیجه گیری‌هایی که قبلاً توسط این نهاد بین المللی در مقصر دانستن دولت سوریه در این حمله شده بود، نشان می دهد. این بخشی از سیل فزاینده یادداشت‌ها و اسناد متباین با روایت آمریکایی بود که فشار غرب را برای جنگ در سوریه ـ که منجر به دو حمله بزرگ ایالات متحده و متحدینش به دمشق شده بود ـ نشان می دهد.

آنچه اما بیش از همه در این قانون جالب توجه است نام گذاری آن تحت عنوان قانون «سزار» است. قانون سزار به نام یک پلیس سوری با نام "سزار" نامگذاری شده است که به ادعای مقامات آمریکایی بیش از ۵۰۰۰۰ عکس از وقایع جنگ سوریه را به خارج از این کشور برده است. عکس هایی که به گفته آمریکایی ها نشان از قساوت های دولت بشار اسد دارد، اما بعید نیست که مانند سناریوی دوما و حملات شیمیایی ادعایی، چند صباحی دیگر، اسناد مربوط به دستهای پشت پرده غربی در آنها منتشر شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      دمشون گرم شما هم میتونید تحریم کنید

    • بدون نام

      خخ چقدر جالب کشوری که درتلاش برای. نابودی داعش بود تا از خاک خودش دفاع و امنیت برقرار کنه و بتونه خودش نفت خودش رو بفروشه به این دلیل تحریم میشه این است دموکراسی امریکایی هه جالب اینجاست که داعش رو امریکا ساخته وقتی به نتیجه نرسیده داره دست به هرکار بی شرمانه ای میزنه

    • بدون نام

      سوریه را نابود کردند و حالا میخواهند همینطور ویرانه بماند بعد حرف از حقوق بشر میزنند .ملت ایران هوشیار باشد که دشمن چقدر کثیف است

      پاسخ ها

      • بدون نام

        درسته دشمن خیلی کثیفه
        دشمن ما همینجاست
        دروغ میگن امریکاست

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج