۹۴۰۵۸۲
۲۹۰۸۷۴
۲۹۰۸۷۴
پ

فیبروز ﺍبرو چیست؟ | بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

فیبروز ابرو یکی از روش‌های نیمه دائمی آرایش ابرو یا تاتوی ابروست. این روش با سوزن یکبار مصرف سعی در زیبا سازی فرم ابروها و رفع نواقص آن با خطوط هاشور با تکنیک فی را دارد.

برترین‌ها: امروزه اسامی و اصطلاحات زیادی را درباره‌ی زیبایی و زیباشدن می‌شنویم. هر روزبا یک اصطلاح جدید آشنا می‌شویم که هرکدام مزایا و معایب خاصی دارند. یکی از اجزای صورت که در زیبایی تاثیر زیادی دارد، ابرو است. روش‌های متنوعی برای زیباسازی ابرو وجود دارد. یکی از روش‌های زیباسازی و فرم‌دهی ابرو‌ها که شاید کمتر به گوشتان خورده باشد فیبروز phibrows ابرو است.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

فیبروز ابرو چیست؟

فیبروز ابرو مانند لیفت ابرو از انواع روش‌های نیمه دائمی برای آرایش ابرو‌ها است که در این روش برای هاشور و سایه زدن ابرو از سوزن‌های یک‌بارمصرف و به صورت دستی استفاده می‌شود و بعد از اتمام مراحل فیبروز شما ابرو‌هایی با فرم زیبا و طبیعی خواهید داشت. برای آشنایی با این موضوع که فیبروز ابرو چیست تا پایان مطلب همراه ما باشید.

فیبروز ابرو چگونه انجام می‌شود؟

بیس اصلی این کارتزریق رنگ سازگار با پوست به زیر پوست ابرو است تا حالت تار و مو برای ابرو ایجاد کند.

ابتدا خطوط ابرو باید در بخش تاج ابرو اجرا شود، هر خط اجرا شده ۲ بار تمدید می‌گردد، سپس نوبت شوک دادن با رنگ می‌رسد، پس از ۳ الی ۴ دقیقه ابرو‌ها رنگ می‌گیرد، توجه داشته باشید ۱۰ روز قبل از اجرای فیبروز باید ابرو‌ها را رنگ کرد، رنگ انتخاب شده نباید زیاد روشن باشد، در مرحله بعدی آرک ابرو و دم ابرو ترسیم می‌شود، برای کم رنگ نبودن میکروبلیدینگ در روش‌های بولد براوز با فشن براوز باید ضخامت استروک‌ها را دوبرابر کرد، با توجه به نوع پوست افراد اجرای فیبروز ابرو در چند مرحله انجام می‌شود.

انواع مدل‌های هاشور ابرو با فیبروز

هاشور به روش فیبروز دارای مدل‌های مختلفی است و شما می‌توانید از بین این مدل ها، هاشور ابرویی را که با فرم صورت و ابرو‌های شما مطابقت و همخوانی بیشتری دارد انتخاب کنید.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

مدل spine-۳

این مدل هاشور ابرو را با عنوان تیغ ماهی نیز می شناسند، در این مدل نقطه کانونی هاشور در انتهای ابرو‌ قرار می‌گیرد و همه قسمت‌های هاشور در جهت انتهایی ابرو‌ها طراحی می‌شوند.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

مدل spine-۵

این مدل هاشور در بین عموم به نام هاشور ابروی آسیایی هم معروف شده است و نقطه کانونی هاشور در این روش در قسمت پایینی ابرو‌ها و در جایی میان ابتدا و قوس ابرو‌ قرار داده می شود.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

مدل spine-۶

این مدل را به عنوان هاشور ابروی کلاسیک هم می‌شناسند، در این مدل نقطه کانونی هاشور در قسمت قوس پایینی ابرو‌ها قرار دارد و خطوط هاشور‌ در جهت این نقطه در نطر گرفته می‌شوند.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

مدل upper spine

در این نوع نقطه کانونی هاشور در قسمت بالایی ابرو‌ها است و همه هاشور در جهت بالای ابرو‌ها طراحی می‌شوند.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

برای انجام فیبروز ﺍبرو از چه دستگاهی استفاده می شود؟

قلم میکروبلیدینگ برای انجام میکروپیگمنتیشن ، دستگاه مورد استفاده در هاشور و سایه زنی به روش فیبروز است. سوزن های فیبروز، مخصوص دستگاه فیبروز بوده و بسیار تیز هستند. همچنین برای سوراخ کردن پوست به ابعاد خاص طراحی شده اند. از یک سو، هدف آن­ها ایجاد برش در اندازه های مختلف است و از سوی دیگر طراحی آنها اجازه می دهد تا ضربه ها به راحتی انجام پذیرند. برش های ریز شبیه فولیکول مو است و دلیل طبیعی جلوه دادن فیبروز همین مسئله است.

مزایای فیبروز ابرو

اجرای فیبروز بر دست افراد ماهر و با تجربه سبب نمایان شدن مو‌های ابرو نقش بسته به صورت طبیعی و بسیار هنرمندانه خواهد شد با توجه به این امر که در این متد رنگدانه‌ها به عمق پوست نفوذ نمی‌کنند در نهایت پاکسازی آن بسیار آسان‌تر بوده و در هر لحظه بدون هیچ گونه مشکلی می‌توان مدل ابرو‌ها را تغییر داد؛ که این موضوع از جمله بهترین و اصلی‌ترین مزیت‌های فیبروز ابرو می‌باشد. از دیگر مزیت‌های این روش زیبایی ابرو می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به وجود آمدن التهاب کمتر در مقایسه با دیگر روش‌ها
  • دقت بالا و در نهایت داشتن ابرو‌هایی به ظاهر طبیعی
  • ایجاد تراکم بالا در این قسمت
  • تغییر آسان مدل ابرو
  • وجود مدل‌های مختلف برای اجرای این متد
  • داشتن هزینه بسیار مناسب
  • بهترین گزینه برای ایجاد قرینه در ابرو‌ها
  • فرم دادن به تاج ابرو‌ها
  • سوزش و درد کمتر
  • دادن حالت ظریف و طبیعی به موهای ابرو‌
  • فرم دادن به آرک ابرو‌ها

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

معایب فیبروز ابرو

  • انجام فیبروز روی ابرو‌هایی که از قبل تتو دارند، امکان‌پذیر نمی‌باشد.
  • با توجه به آن که تیغ دستگاه با دست کاربر انجام می‌شود، امکان آسیب رسیدن زیاد است.
  • رنگ‌های نامرغوب در بازار به پوست آسیب می‌رسانند بنابراین باید در انتخاب محل مناسب دقت شود.

برای فیبروز ﺍبرو از چه رنگ هایی استفاده می شود؟

رنگ‌های فیبروز از انواع مواد معدنی ساخته می‌شوند و فاقد فلزات سنگین هستند و به راحتی جذب پوست می‌شوند و به ابروهای شما ظاهر و رنگی طبیعی می‌دهند این رنگ‌ها پس از پاک شدن ته رنگ قرمز از خود به جا نمی‌گذارند و کاملا از روی پوست پاک می‌شوند.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

تفاوت فیبروز ابرو با تاتو

در تاتو، جوهر به طور غیر طبیعی و یک دست و به هم پیوسته به زیر پوست تزریق می‌شود و به دلیل عمقی بودن تزریق، پاک‌کردن آن بسیار دشوار خواهد بود و در آخر هم مقداری از جوهر یر پوست باقی خواهدماند.

اما در روش فیبروز ابرو به دلیل سطحی بودن تزریق، دیگر پاک کردن آن بسیار راحت خواهد بود و اثری از ان بعد از پاک کردن به جا نمی‌ماند و می‌توانید مدل ابرو خود رابه راحتی تغییر دهید و ان را پهن یا باریک بکنید بدون ترس از به جا ماند جای تاتو قبلی.

قلمی که در هاشور فیبروز به کار می‌رود بسیار باریک است و متخصص این کار با ظرافت کامل به طراحی ابروی شما می‌پردازد و به راحتی تار مو‌ها را طراحی می‌کند به صورتی که بعد از انجام این کار کسی متوجه تاتو کردن ابرو‌های شما نشود. اما در تاتو، شکل ابرو‌ها طبیعی نخواهد بود.

فیبروز ﺍبرو چقدر ماندگار است؟

ماندگاری فیبروز ابرو از مواردی است که بی شک افرادی که خواهان اجرا و انجام این روش هستند به این موضوع حساسیت بسیاری نشان می‌دهند. در حالت کلی می‌توان گفت هاشور ابرو‌ها به روش فیبروز به علل بسیار زیادی بستگی دارد؛ اما در حالت عادی ماندگاری این روش آرایش ابرو بین ۶ ماه تا ۱ سال خواهد بود چرا که هاشور‌های انجام شده با روش فیبروز نسبت به روش‌های دیگر عمق کمتری داشته و در نتیجه ماندگاری کمتری دارد.

عوامل موثر بر ماندگاری فیبروز ابرو

عمق هاشور ابرو

به دلیل انجام هاشور به وسیله قلم دستی هر چه تاتوکار هاشور را در عمق بیشتری از پوست بزند ماندگاری آن افرایش و هر چه عمق کم باشد، ماندگاری هم کاهش می‌یابد. بنابراین این فاکتور کاملا به عملکرد فیبروز کار بستگی دارد.

نوع پوست

یکی دیگر از عوامل موثر در ماندگاری فیبروز نوع پوست مشتری است. هر چه پوست چرب‌تر ماندگاری ابرو کمتر است و بهتر است پیش از انجام میکرو فیبروز، اسکراپت صورت انجام شود تا ماندگاری را افزایش دهد.

تغییرات در هورمون‌های بدن

در دوران های پریودی، بارداری و شیردهی هورمون‌های بدن تغییر یافته و بر ماندگاری هاشور تاثیر می‌گذارند. به همین دلیل تا زمان تمام شدن دوره‌های فوق صبر کنید و سپس نسبت به فیبروز اقدام نمایید. علاوه بر این برای انجام فیبروز در دوران بارداری باید توجه کنید که انجام فیبروز در چهارماهه اول بارداری امکان پذیر نیست و در ادامه تنها با تایید پزشک اجازه انجام فیبروز وجود دارد.

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

مراقبت های لازم بعد از انجام فیبروز ابرو

شستن صورت

امکان دارد زشت باشد، اما قرار گرفتن آب در ناحیه تحت درمان باعث مشکلاتی در ماندگاری آرایش نیمه دائمی شود. به جای پاشیدن آب به تمام صورت از یک پاک کننده برای تمیز کردن صورت به جز  تاتو استفاده نمایید. اگر تاتو ابرو را خیس کردید به آرامی با یک دستمال خشک کنید.

پاک کردن آرایش

در منطقه‌ای که تاتو ابرو انجام داده اید، نباید چیزی غیر از پماد استفاده کنید. استفاده از هر گونه مرطوب کننده، آرایش، روغن یا لوسیون باعث عفونت می‌شود و برای نتیجه نهایی ضرر دارد.

فعالیت‌های روزمره

اگر مثلا دارای موهای چتری هستید هفته اول مراقب باشید که موهایتان را از روی پیشانی بردارید تا باعث ایجاد اختلال در رنگ نشود همچنین از قرار گرفتن در معرض نور آفتاب خودداری کنید. در فعالیت‌هایی که می‌تواند باعث تعرق بیش از حد شود مثل ورزش یا سونا شرکت نکنید.

عوامل مؤثر بر قیمت فیبروز ابرو

عوامل بسیار زیادی در قیمت و هزینه فیبروز موثر می‌باشد که از جمله این عوامل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تخصص و مهارت تکنسین
  • میزان و نوع و برند و پیگمنت رنگ
  • تعداد سوزن‌ها
  • موقعیت جغرافیای مرکزی که به آن مراجعه کرده اید

فیبروز ﺍبرو چیست؟ |  بررسی انواع مدل هاشور ﺍبرو با فیبروز

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

محتوای حمایت شده

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج