جاباما
۹۴۱۰۴۳
۲ نظر
۵۰۰۷
۲ نظر
۵۰۰۷
پ

معترضان هنگ‌کنگی سراغ کنسولگری‌ها رفتند

معترضان هنگ‌کنگی امروز (پنجشنبه) مقابل دفاتر هیات‌های دیپلماتیک تجمع کردند تا از دولت‌های خارجی بخواهند که راه ایالات متحده را در تصویب لوایح حقوق بشری برای افزایش فشار بر پکن و حمایت از مبارزات طرفدار دموکراسی دنبال کنند.

ایسنا: معترضان هنگ‌کنگی امروز (پنجشنبه) مقابل دفاتر هیات‌های دیپلماتیک تجمع کردند تا از دولت‌های خارجی بخواهند که راه ایالات متحده را در تصویب لوایح حقوق بشری برای افزایش فشار بر پکن و حمایت از مبارزات طرفدار دموکراسی دنبال کنند.

به نقل از خبرگزاری رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده ماه گذشته لایحه‌ای از کنگره را به امضا رساند که وزارت امور خارجه کشورش را ملزم می‌کرد تا حداقل سالی یکبار از اینکه هنگ‌کنگ استقلال کافی از پکن را برای توجیه شرایط تجاری مطلوب با آمریکا داراست، تضمین کند.

معترضان هنگ‌کنگی سراغ کنسولگری‌ها رفتند

حدود ۱۰۰۰ تن که اکثرشان لباس سیاه به تن داشتند و ماسک به صورت زده بودند، در مسیری شروع به حرکت کردند که آن‌ها را به کنسولگری‌های استرالیا، بریتانیا، اتحادیه اروپا، ایالات متحده، ژاپن و کانادا می‌رساند و درخواستی ارائه کردند.

سوکی چان، یکی از معترضان گفت: آنچه در هنگ‌کنگ اتفاق افتاد فقط یک مساله محلی نیست، بلکه یک مساله درباره حقوق بشر و دموکراسی است. دولت‌های خارجی باید بفهمند که این شهر چگونه سرکوب می‌شود. ما همچنان نیاز داریم که توجه بین‌المللی را جلب کنیم و آن‌ها را وادار کنیم که بدانند این جنبش حرکت خودش را از دست نداده است.

معترضان در درخواست خودشان از دولت‌های خارجی خواستند تا "کنار هنگ‌کنگ بایستند" و تحریم‌های روادید و توقیف دارایی‌های مقام‌های دولتی چین و هنگ‌کنگ را مد نظر قرار دهند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ملت نادان === ظلم به هم نوع

    • بدون نام

      با خواندن تیترتون اولین چیزی که به ذهن متبادر میشه اینه که مرض هاری حمله به کنسولگریها به اون منطقه هم سرایت کرده!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج