جاباما
۹۴۱۲۵۳
۱۶ نظر
۵۰۰۸
۱۶ نظر
۵۰۰۸
پ

مزایای شگفت‌آور اهدای خون

کمتر از ۱۰ درصد افراد واجد شرایط، سالانه خون اهدا می کنند. اما شاید اگر از مزایای اهدای خون مطلع باشید، احتمالا شما هم به جمع افرادی خواهید پیوست که خون اهدا می کنند.

انتخاب: کمتر از ۱۰ درصد افراد واجد شرایط، سالانه خون اهدا می کنند. اما شاید اگر از مزایای اهدای خون مطلع باشید، احتمالا شما هم به جمع افرادی خواهید پیوست که خون اهدا می کنند.

جالب است بدانید که اهدای یک واحد خون کامل می تواند سه زندگی را نجات دهد. اما در عین حال می تواند برای اهدا کننده نیز بسیار مفید باشد.

کاهش غلظت و فشار خون

راس هررون رئیس بخش اهدای خون در صلیب سرخ آمریكا می گوید: "بزرگترین فایده اهدای خون، کاهش فشار و غلظت خون است. درواقع با کاهش غلظت و فشار خون، فرد اهدا کننده احساس آرامش بیشتری خواهد داشت و می تواند با برخی مشکلات جسمی جدی خود نیز خداحافظی کند.

دریافت یک آزمون سلامتی رایگان

هر اهدا کننده باید قبل از خون دادن ، ارزیابی جسمی را انجام دهد. این ارزیابی شامل بررسی فشار خون ، نبض ، دمای بدن و سطح هموگلوبین است. در بعضی از مراکز کلسترول شما نیز بررسی می شود. اگر بطور منظم در سازمان خاصی اهدا می کنید ، می توانید روند سلامتی خود را به مرور زمان مشاهده کنید. این یک جایگزین برای آزمایشهای پزشکی نیست اما خالی از لطف نیز نیست.

بررسی وضعیت کم خونی

آزمایش هموگلوبین به عنوان بخشی از روند قبل از اهدای خون انجام می شود و به شما این امکان را می دهد که بررسی کنید آیا مبتلا به کم خونی هستید یا خیر. کم خونی زمانی است که سلول های قرمز خون کافی در بدن شما در گردش نیست.

مجبور می شوید سالم تر باشید

اگر اهدای خون کرده باشید قطعا می دانید افرادی که خون اهدا می کنند باید در مورد مقاربت های جنسی و وضعیت بیماری های احتمالی عفونی خود اطلاعاتی را به پایگاه اهدای خون بدهند. همین موضوع از یک سو از رفتارهای خطرناک اهدا کننده پیشگیری می کند و از سوی دیگر در صورت وجود هرگونه بیماری عفونی، فرد اهدا کننده را مطلع می کند.

سلامت قلب خود را تقویت کنید

مطالعه ای در ژورنال Transfusion نشان داد که افراد مبتلا به فشار خون بالا که چهار بار خون داده اند ، موفق شده اند فشار خون خود را کاهش دهند. همچنین یک تئوری وجود دارد که نشان می دهد سطح بالای آهن ممکن است بر قلب شما تأثیر منفی بگذارد. بنابراین با این تئوری می توان امیدوار بود که اهدای خون روی سلامت افراد تاثیر مثبت داشته باشد.

مقداری کالری بسوزانید

البته اهدای خون فورا باعث لاغری نمی شود. اما وقتی خون اهدا می کنید، مقادیری انرژی صرف می کنید و بدنتان ناچار است برای جایگزین کردن خون اهدا شده، فعالیت خود را افزایش دهد. در نتیجه کالری بیشتری می سوزاند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      هیچ.مزیتی نداره
      حجامت مزیت داره

    • بدون نام

      پولیش کنید اهدا کنندش زیاد میشه

    • بدون نام

      توی شهر ما مرکز اهدای خون وجود نداره... یاید بری شهر بزرگتر یا مرکز استان.....

    • نوری ریکا

      خون اهدایی برود برای غزه و سوریه و لبنان

    • اُپرا

      ذخایر خونی کشور کاهش پیدا کرده و مردم تمایل مردم به اهدای خون کمتر شده
      بعد رسانه ها و مسئولین مربوطه بجای اینکه واضح از مردم بخوان کمک کنند و خون اهدا کنند،مرتب این چند مدت متن و مطلب در مورد مزایای اهدای خون دیده میشه!!!

    • بدون نام

      اگر خون و ژن تمیز میخواهید از مسئولین بگیرید

    • علی

      من همیشه اهدا میکنم ولی اینکه خون منو به یه مریض میفروشن ازار دهندست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اصلانبایدفروشی باشد

    • بدون نام

      اره حتما

      پاسخ ها

      • ''''''''Shanjani................'

        '''' می بخشید '' مزایای '' اهدا '' خون در خیابان چیست ???

    • حسن شریفی نیا

      با سلام همه مردم ایران دوست دارن به هموطن خودشون خون که چیزی نیست جان هم بدهند ولی این دروغگویی مسئولین باعث شده که مردم کمتر برای خون دادن مراجعه کنن چون هر چیزی که تو ایراان هست مصرف مملکت خودمون وهموطنانمان نمیشود یادمان نمیرود خون اهدایی ایرانیان را فلسطینیان ریختن تو اب دریا گفتند خون عجم کثیف هست ما این خون را به بدنمان تزریق نمیکنیم مسئولین صداقت داشته باشند بعد نیاز به این همه تبلیغ نیست مردم از جون خودشونم واسه مملکت مایه میزارن مثل زمان جنگ ما همان مردمیم وهمان ایران ولی حیف که کسانی که نباید دروغ گو وتجمل گرا باشن هستن اعتماد عمومی را از بین بردن

    • بدون نام

      البته اگر حین اهدای خون بعلت سرم آلوده ایدز نگیرید،،

    • بدون نام

      با این حرفها کسی خون نمیده

    • بدون نام

      من که دو بار رفتم خون بدم انقدر بد برخورد کردن سئوالای بیخود کردن نشد خون بدم مادرم پرستاره و همیشه مارو به این کار تشویق میکنه ولی نمیدونم چرا برا یه خون گرفتن انقدر حلال احمر ناز داره

    • بدون نام

      خون دادن مردم منتها خونشون کف خیابون ریخت

    • حسین بیان

      اگه مثله کل دنیا پولشو بدن بعلهههههه مزیت داره


      وگرنه اینم یه مدل دزدیه که دارن از ملت میکنن میفروشن به خارج

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج