۹۴۲۴۸۷
۶ نظر
۵۰۱۵
۶ نظر
۵۰۱۵
پ

دی ام تی یا توهم دینامیکی چیست؟

امیر کشتی آرای؛ کارشناس ارشد شیمی تجزیه دانشگاه علم و صنعت ایران در یادداشتی درباره ماده‌ی توهم‌زای دی ام تی (DMT) نوشت: دی متیل تریپتامین یک ترکیب شیمیایی خاص و عجیب و غریب است. شاید بتوان آن را آخرین سطح از مواد مخدر نامید.

برترین‌ها: امير كشتي آراي؛ كارشناس ارشد شيمي تجزيه دانشگاه علم و صنعت ايران در یادداشتی درباره ماده‌ی توهم‌زای دی ام تی (DMT) نوشت: دي متيل تريپتامين يك تركيب شيميايي خاص و عجيب و غريب است. شايد بتوان آن را آخرين سطح از مواد مخدر ناميد.

درواقع تركيبي است كه مصرف كنندگان ديگر مخدرها واقعا به‌عنوان انتهاي خط به آن نگاه مي‌كنند. اين تنها مخدري است كه انگار به طور كلي روح را از بدن جدامي كند. دي‌ام تي خوراكي نيست مگر با يك عامل مونوآمين اكسيداز وارد بدن شود تا بتواند متابوليزه شود مثل هارمالين. نظريات متفاوتي در موردبيوسنتز اين ماده در داخل بدن هست كه همگي آنها تاييد شده نيستند.

گفته مي‌شود دوبار در طي حيات انسان در مغز ترشح مي‌شود يكي در كودكي و ديگري هنگام مرگ. در كودكي براي رشد ناگهاني كودك كه طي پنج سال اول زندگي قدش سه برابر مي‌شود كه در ادامه حيات تا پايان عمر شايد دوبرابر هم رشد نكند. و ديگري هنگام مرگ كه تمام جان و انرژي فرد را مصرف كرده و او مي‌ميرد.

برخي توهمات هنگام مرگ را به ترشح دي‌ام تي در مغز نسبت مي‌دهند. كه هركس بر اساس نوع رفتار و تفكراتش در زندگي نوع خاصي از توهم را تجربه مي‌كند. هرچند مستند كامل و تاييد شده‌اي بر نظريات مطرح شده وجود ندارد.

دي‌ام تي خطرناك است نه از آن جهت كه كسي را مصرف كننده مي‌كشد، نه آنكه خود را از جايي پرتاب مي‌كند. نه. از آن جهت كه زمان حضور در توهم طولاني است. توهم آن كاملا گرافيكال و با جابجايي فرد به يك دنياي موازي همراه است. بگذاريد مثالي بزنيم تا واقعيت روشن شود. در اتاقي شما و دوستتان نشسته ايد.

دوستتان دي‌ام تي مصرف مي‌كند پس از دقايقي او به جايي خيره شده و به مدت ۱۰ تا ۶۰ دقيقه عكس العمل خاصي به چيزي نشان نمي‌دهد يا اگر كاري مي‌كند متوجه نيست اما پس از اين تايم اگر به دنياي واقعي ما برگردد براي او يك ساعت نگذشته است.

شايد هفته يا ماه طول كشيده باشد. او همراه با مقادير زيادي خاطره به دنياي واقعي بازمي گردد. اينجاست كه دي‌ام تي خطرناك مي‌شود. شايد مصرف كننده پس از اينهمه حضور طولاني در توهم، ديگر فرق واقعيت با توهم را تشخيص ندهد و هرگز نتواند از اين توهم كاملا واقعي كه در آن حضور دارد بيرون بيايد.

در صورت گير كردن در چنين سطحي از توهم كه با زندگي طبيعي در ذهن بيمارفرق خاصي نمي‌كند، او بايد در بيمارستان رواني بستري شود تا شايد درمان گردد. گزارشات متعدد و عجيب و غريبي از مصرف دي‌ام تي مخصوصا در ايالات متحده آمريكا وجود دارد كه خواندن آنها خالي از لطف نيست.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • نوا

      دی ام تی واقعی زندگی تو ایرانه. آدم نمیتونه تشخیص بده که داره زندگی میکنه یا داره یه کابوس بد میبینه

    • بدون نام

      اینو دیگه کی کشف کرده

    • toto

      اینو دیگه کی کشف کرده

    • بدون نام

      دی ام تی در ایران نیست

    • بدون نام

      ازهرراهی برای تسلط برانسانهاواردمیشوندهم پول درمیاورندهم جان انسان راازبدن بیرون میکشند....یکی باگسترش جنک یکی بادستکاری درموادخوراکی ودارو یکی بااحتکاریکی بااختلاس ....خدابدادهمه مردم جهان برسدوازدست این شیاطین برهاند

    • هشترودی

      هشتاد میلیون ایرانی دی ام تی مصرف کرده و زندگی می‌کنند و هیچ مشکلی نیست.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج