۹۴۲۵۴۳
۱۱ نظر
۵۰۰۲
۱۱ نظر
۵۰۰۲
پ

درس‌های بوفون به بیرو

در روزهای اخیر دروازه‌بان شماره یک تیم ملی و بهترین بازیکن فصل گذشته لیگ برتر ایران، برای خودش و پرسپولیس حاشیه‌هایی ایجاد کرده است.

ایسنا: علیرضا بیرانوند پس از آنکه چند بازی نیمکت‌نشین بود برای حل سوءتفاهمات با کالدرون سرمربی آرژانتینی پرسپولیس در تمرین صحبت کرد و به نقل از برخی رسانه‌ها کار به مشاجره کشیده شد و بیرو تمرین را ترک کرد و نامش در لیست ۱۸ نفره دیدار با شهرداری بوشهر هم رد نشد.

او پس از آن به دفتر باشگاه رفت و با محمدحسن انصاری‌فرد دیدار کرد تا مشکلات حل شود و از طرف باشگاه پرسپولیس همه موضوعات تکذیب و عادی عنوان شد.

دروازه‌بان خرم‌آبادی پرسپولیس که بدون تردید یکی از بهترین‌های آسیاست و با مهار پنالتی کریستیانو رونالدو در جام جهانی تا حدودی در سطح بین‌الملل نیز مطرح شد و برای دومین سال پیاپی در لیست سه نفر نهایی بهترین بازیکن آسیا قرار گرفت، حالا روزهای خوبی سپری نمی‌کند.

چند فصل است که رادوشویچ ذخیره بیرانوند بوده و با اینکه دروازه‌بان باکیفیتی است اما هرگز اعتراضی نکرده و در معدود بازی‌هایی هم که درون دروازه قرار گرفته، عملکرد خوبی داشته و در چند دیدار اخیر بازهم ثابت کرد که می‌تواند جایگزین خوبی برای شماره یک تیم ملی ایران باشد.

حالا گذری به فوتبال روز دنیا و شرایط مشابه می‌زنیم؛ بدون تردید ترشتگن در حال حاضر آماده‌ترین دروازه‌بان دنیاست و از او به عنوان مسی دروازه‌بان‌ها یاد می‌شود اما سال‌هاست که در تیم ملی آلمان پشت سر نویر قرار دارد و با اینکه بیشتر کارشناسان آلمانی تاکید می‌کنند حق آندره است که فیکس تیم ملی باشد اما یواخیم لوو نظر دیگری دارد و همچنان ترشتگن اعتراضی ندارد.

بوفون در دو دهه اخیر باثبات‌ترین دروازه‌بان دنیا بوده و حتی جام جهانی را نیز فتح کرده و امسال پس از یک فصل حضور در پی‌اس‌جی دوباره به تورین آمد و با اینکه کارشناسان می‌گویند برای شکستن رکورد تعداد بازی پائولو مالدینی اسطوره میلان در سری A این کار را انجام داده اما از دریافت بازوبند کاپیتانی خودداری کرده و بیشتر بازی‌ها نیمکت‌نشین است.

چند سال پیش نیز خوزه مورینیو سرمربی رئال مادرید، کاسیاس را به نیمکت‌نشین صفر تبدیل کرد اما ایکر مقدس هرگز گلایه نکرد و در پایان فصل ترجیح داد که برنابئو را ترک کند و به پورتو پرتغال رفت.

موارد زیاد دیگری نیز در فوتبال حرفه‌ای وجود دارد که دروازه‌های شایسته از ترکیب اصلی دور بوده‌اند اما هرگز برای تیم‌شان حاشیه درست نکرده‌اند. متاسفانه از دیرباز فوتبال ایران با چنین مشکلاتی مواجه بوده و کمتر پیش آمده که دو دروازه‌بان هم‌سطح با هم رفیق باشند و نیاز به فلاش بک هم نیست و با مروری در فصل گذشته استقلال و حاشیه‌های رحمتی و حسینی می‌توانیم به این موضوع بیشتر پی ببریم.

کالدرون در آخرین اظهارنظرش در خصوص بیرانوند گفته که او گلر شماره یک ما و تیم ملی است. قبلا هم گفتم روی او از شروع نیم فصل دوم حساب کرده‌ام و الان هم همان را می‌گویم. چون بیرانوند در بازی با نساجی هم بازی نمی‌کند تصمیم گرفتم او استراحت کند و با شروع تمرینات نیم فصل دوم به جمع ما ملحق شود.

در اینکه هیچ بازیکنی از نیمکت‌نشینی راضی نیست شکی وجود ندارد اما تلاش برای ثابت‌کردن به کادرفنی بسیار مهم‌تر از حواشی است. بیرو اگر قدر خودش را بداند و پا جای دروازه‌بان سابق کشورمان در حاشیه نگذارد بدون تردید می‌تواند سال‌ها دروازه پرسپولیس و تیم ملی را بیمه کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمدرضا هلاکویی

      سلام.فکر نکنم آقای بیرانوند بتواند دوام بیاورد.بهتراست پرسپولیس را ترک کند

    • بدون نام

      واسه چی از خودتون خبر در میارین اون هم دروغ به این بزرگی کجا برا دومین سال پیاپی جزء سه نامزد مرد اسیاشد؟پارسال که اصلا اسمش نبود شما الکی مرد سالش هم کرده بودین امسال هم لحظه اخر برا مجلس گرم کن دعوتش کردن یه سر به ارشیو بزنید تا به دروغ شاخدار تون پی ببرید

      پاسخ ها

      • واقعا چرا ؟؟؟؟؟؟؟؟

        کلا همین حرفارو زدن که بیخودی بادش کردن .

    • بدون نام

      واسه چی از خودتون خبر در میارین اون هم دروغ به این بزرگی کجا برا دومین سال پیاپی جزء سه نامزد مرد اسیاشد؟پارسال که اصلا اسمش نبود شما الکی مرد سالش هم کرده بودین امسال هم لحظه اخر برا مجلس گرم کن دعوتش کردن یه سر به ارشیو بزنید تا به دروغ شاخدار تون پی ببرید

    • امیر

      سلام با اینکه احترام زیادی برای بیرانوند قائلم ولی ترک باشگاه بهترین کار است

    • نصیری

      ب نظر من نباید ب ی شخص دل ببندیم. علیرضا دروازبان بسیار خوبی هس. او میتونه بره تو تیم های بزرگ. و ما بهتر ه فکر. تیم باشیم

    • بدون نام

      اقای بیرو یادته میگفتی تن من مباد پرسپولیس باد پس حالا چی شد طاقت نیمکت نشینی روهم نداری ،یادته تو اردوی تیم ملی اومدن تورو با حرافی ووعده وعید بردن تو پرسپولیس ،آقا من یه استقلالیم وتو رو به خاطر ساده دل بودنت دوست دارم ،ولی اونایی که توروبا کلک بردن پرسپولیس نمیبخشم،داداش صبر داشته باش حتمآ درست میشه

    • نسرین

      بعنوان یه پرسپولیسی ازبیراوندعزیزخواهش میکنم صبور باشه

    • پرسپولیسی

      به عنوان یک پرسپولیسیه دو آتیشه عنوان میکنم . بیرو دروازه بان معمولی هستش فقط تبلیغات بزرگش کرد . اگه سید جلال و توی خط دفاعی نداشته باشه متوجه میشین . ضمن اینکه نیمکت نشینی براش لازم هست تا دچار نخوت نشه . کالدرون میدونه داره چیکار میکنه . بیرو وقار و تواضع نیاز داره .

      پاسخ ها

      • عادل ایرانی.chichonin1090@gmail.com

        دقیقادرسته.خط دفاعی پرسپولیس ودرراس اون سیدجلال وشجاع باعث شدن خیلیاباشتباه بیرانوندوعقاب فرض کنن.وقتی شاهین شانس روشونه ی کسی میشینه فقط خودشه که فراریش میده وبیرانوندداره همینکارومیکنه.پرسپولیسیم وهیچکس برام بزذگترازباشگاهم نیس.بادلیل میگم کیفیت رادوخیلی بالاترازبیرانونده.وفقط فرق این دونفردرفرهنگ واستانه تحملشونه که درهردوموردرادوبسیاربالاترازبیروهست.

    • بدون نام

      ۱۶‌‌‌:۳۴حرف منطق یعنی گفتار شماودوراز احساسات سر بلند باشی هم وطن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج