۹۴۳۰۶۰
۷ نظر
۵۰۰۴
۷ نظر
۵۰۰۴
پ

ماجدی: کجای دنیا سرمربی پولش را یک‌جا می‌گیرد؟

حکایت سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال طی یکی، دو سال اخیر هر زمان که استقلال بدون کادرفنی می‌ماند، مطرح شده و به نظر می‌رسد او را باید حالا حالاها آلترناتیو سرمربیان مستعفی یا اخراجی استقلال بدانیم.

فرهیختگان: حکایت سرمربیگری فرهاد مجیدی در استقلال طی یکی، دو سال اخیر هر زمان که استقلال بدون کادرفنی می‌ماند، مطرح شده و به نظر می‌رسد او را باید حالا حالاها آلترناتیو سرمربیان مستعفی یا اخراجی استقلال بدانیم. گفته می‌شود فرهاد با استقلال تمام کرده و اگر استراماچونی برنگردد، شماره ۷ سابق و محبوب آبی‌ها جایگزینش خواهد شد. شاید هیچ‌کس بهتر از دستیار فرهاد در استقلال و تیم ملی امید و دوست گرمابه و گلستانش نتواند درخصوص این شایعات به اظهارنظر بپردازد. با او تماس گرفتیم تا از ماجراهای تیم ملی امید بگوید و از بحث بازگشت فرهاد و احتمالا خودش به استقلال. گفت‌وگو با فرشاد ماجدی را در ادامه می‌خوانید.

از تیم ملی امید شروع کنیم. تیم را از فرهاد گرفتند تا استیلی سرمربی شود.

فوتبال همین است و نمی‌شود گفت تیم من یا تیم آن. این تصمیم گرفته شد که تیم دست آنها باشد. ما هم زحمت‌مان را کشیدیم تا بعد از سال‌ها این تیم المپیکی بشود، اما شاید قسمت این بود که برویم و این تیم به استیلی برسد.

شما قبل از مجیدی، مربی امیدها بودید. چطور شما هم از این تیم رفتید؟

بالاخره رفیق بیست‌وچند ساله فرهاد هستم و باید به او وفادار می‌ماندم. البته دلایل دیگر هم برای جدایی وجود داشت. الان هم در گروه آقا فرهاد هستم، اما اینکه بعدا چه اتفاقی بیفتد و چه تصمیمی گرفته بشود، مشخص نیست، حتی اگر او سرمربی استقلال بشود.

همان زمان گفته می‌شد با رایزنی‌های شما، مجیدی سرمربی امیدها شد.

من اصلا در جریان نبودم و خود فدراسیون فرهاد را خواست. البته کمیته فنی خیلی سنگ انداخت که فرهاد دیگر سرمربی نباشد. آقایان محصص و محمدی باعث شدند مجیدی دیگر در تیم ملی امید نباشد.

گفته می‌شد کمیته فنی از همان روز اول مخالف حضور فرهاد به‌عنوان سرمربی تیم ملی امید بود.

از روز اول مخالف نبودند و اتفاقا با تایید کمیته فنی سرمربی شد، اما بعدا مخالفت‌ها آغاز شد.

مخالفت به چه دلیلی؟

از فرهاد خوش‌شان نمی‌آمد، چون در جمع‌شان حاضر نمی‌شد و حاضر نبود کارهایی را که می‌خواهند، انجام دهد. فرهاد زیر بار هر حرف و خواسته‌ای نمی‌رود و به قولی باج نمی‌دهد؛ مجموعه این عوامل دلایل جدایی این سرمربی از جمع امیدها بود.

امید نمازی با تصمیم چه کسی به‌عنوان مربی امید در یک مقطع کوتاه انتخاب شد؟

کمیته فنی ایشان را معرفی کرده بود و این موضوع درخواست فرهاد نبود. البته او با نمازی در تیم ملی کار کرده بود، اما شناخت کامل فنی از وی در قالب مربیگری برای امیدها نداشت و در اصل امید نمازی انتخاب کمیته فنی بود.

پس دخالت‌ها موجب رفتن فرهاد مجیدی از جمع امیدها شد.

دقیقا و همین دخالت‌ها بود که باعث شد من و فرهاد از تیم ملی برویم و به هر قیمتی با این تیم کار نکنیم. فرهاد می‌خواست خودش تصمیم‌گیرنده اصلی باشد و کادرش را معرفی کند و گفته بود کسی حق دخالت ندارد. درواقع می‌خواست هرکسی در قالب کار خود چه فنی، چه مدیریتی و انضباطی کارهایش را انجام بدهد.

حمید استیلی هم در کادرفنی دخالت می‌کرد؟

سرمربی هر تیمی دوست دارد با کمک‌های خودش مشورت کند، اما سر بحث تعویض بازیکنان در یکی از دیدارهای تیم ملی امید در ازبکستان که فرهاد لب خط بود و استیلی از یک بازیکن خواست گرم کند، مجیدی ناراحت شد و از آن به بعد دیگر میانه این دو طرف خوب نشد و بین‌شان شکرآب شد.

مجیدی در روز معارفه گفته بود این تیم را راحت المپیکی می‌کند. واقعا او توانایی انجام این کار را داشت؟

شاکله فنی تیم دست فرهاد آمده بود و می‌توانست این اتفاق را رقم بزند. او می‌توانست راحت موفق شود، چون این توانایی را در تیم امید برای صعود به المپیک دیده بود.

درنهایت هم که استیلی به خواسته‌اش رسید.

این را نمی‌دانم، اما چه کسی دوست ندارد سرمربی تیم ملی امید بشود؟ در هر صورت اختلاف نظراتی وجود داشت و انتقاداتی نیز به برخی رفتارها مطرح بود.

گفته می‌شود فرهاد سرمربی بعدی استقلال است؛ خبری دارید؟

به خدا قسم نمی‌دانم، چون چند روزی می‌شود با او در ارتباط نیستم. امروز هم با او تماس گرفتم، اما پیدایش نکردم.

ظاهرا قرار است اگر مجیدی سرمربی شد، همان دو دستیار اسپانیایی که قرار بود در تیم امید او را همراهی کنند، در استقلال به کادر وی اضافه شوند.

درست است، چون هر مربی با کسانی کار می‌کند که راحت‌تر است و به آنها اعتماد دارد و روی آنها حساب می‌کند. این دو مربی هم از دوستان فرهاد هستند و از نظر تجربی و دانش فوتبال مربیان کاربلدی به شمار می‌روند.

درخصوص استراماچونی و عملکردش چه صحبتی دارید؟

او هفته‌های ابتدایی نتیجه لازم را نگرفت، اما به او اعتماد شد و پشتش ایستادند تا درنهایت با برداشته شدن فشارها این سرمربی و تیمش به اعتمادبه‌نفس لازم رسیده و موفق عمل کردند. درواقع با اولین شکست روی سر استرا نریختند و از او حمایت کردند.

حتما شنیده‌اید برخی می‌گویند تیم مدیریتی استقلال وقت‌کشی کرد تا هواداران دست از حمایت استراماچونی بردارند.

این‌طور نیست، چون اگر او را نمی‌خواستند ۱۶۰ هزار یورو را با هزار مصیبت به حسابش نمی‌ریختند. پس برای دل هواداران این کار را کردند ولی او نیامد. ضمن اینکه خواسته مربی ایتالیایی هم معقول نیست. کجای دنیا یک مربی تمام پولش را ابتدای فصل می‌گیرد؟

اگر مجیدی به استقلال برگردد، با توجه به این فضا و حواشی می‌تواند موفق شود؟

خودش می‌داند که می‌تواند با تیم نتیجه بگیرد یا خیر. اما به نظرم او حتما به خودش اعتماد دارد که می‌تواند با استقلال نتیجه گرفته و تیم را متحول کند، اما باز هم تاکید می‌کنم برخی رفتارهای استرا و درخواست‌های مالی‌اش درست نبود.

در هر صورت صندلی سرمربیگری استقلال هم هرکسی را ترغیب می‌کند تا این پیشنهاد را رد نکند.

فرهاد این‌طور نیست که به هر قیمت سمت بگیرد، در غیر این صورت تحت هر شرایطی صندلی مربیگری تیم ملی المپیک را نگه می‌داشت. او حتما در خودش می‌بیند که می‌تواند در استقلال موفق باشد، هرچند باید ببیند فضایی هست تا در کارش و در حیطه فنی دخالت نکنند یا خیر.

فکر می‌کنید می‌تواند با این جمع بازیکنان استقلال کار کند؟

چرا نتواند؟ مشکلی نیست و او از لحاظ مدیریتی قوی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این اقا هم سرش بدجور شلوغه

    • بدون نام

      ازاولشم مشخص بود اون میرشاد ماجدی عوضی برای چی بااسترا مشکل داره چون داداشش نخواست همه چی زد وبنده میرشاد نادان میخواهد فرهاد بیاره که فرهاد هم داداش گدا گدول میرشاد بیار تو کادرش ای تف برذات کثیف شما که بخاطر پول چیکارا که نمیکنید

    • بدون نام

      آقای ماجــدی، تــو دیگه چــرا؟؟؟ تو که خودت فوتبالیست بودی و کاردان.... تــو که مثل دور و بریات درشکه چی و گاراژی نبـــودی... تو چرا درووغ میگی؟؟

    • بدون نام

      و کجای دنیا آدمهای ناتوان و خائن مثل شما مدیر میشن؟

    • بدون نام

      آقای ماجدی دراین موردماروبادنیامقایسه میکنی؟
      میشه بگی کجای دنیاباشگاهی وجودداره که حق وحقوق ۵ سال پیش بازیکنهاشونداده چرادرموارددیگه مقایسه نمیکنین تویکی خفه بشی مشکلات استقلال حل میشه

    • بدون نام

      آقای ماجدی کجای فوتبال دنیاپول بازیکن مصدوم(پادوانی )روبالامیکشن
      کجای دنیاپول کادرفنی فوت شده خودرا(منصورپورحیدری)رابالامیکشن چرادراینجورمواقع استقلال روبافوتبال دنیامقایسه نمیکنی پیشکسوت

    • تاج کبیرآسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی⭐⭐

      همش الکیه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج