جاباما
۹۴۳۰۷۰
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

پاشازاده: هواداران بازنده بلاتکلیفی استقلال هستند

مهدی پاشازاده عاشق کارکردن با تیم‌های گمنام است. او تیمی را مقابل پرسپولیس قرار داد که هیچ بازیکن بزرگی در ترکیبش نداشت.

ایران ورزشی: مهدی پاشازاده عاشق کارکردن با تیم‌های گمنام است. او تیمی را مقابل پرسپولیس قرار داد که هیچ بازیکن بزرگی در ترکیبش نداشت. مشتی جوان جویای نام که توانستند تا حد زیادی پرسپولیس را آزار دهند. شاید اگر آن پنالتی به سود ماهشهری‌ها اعلام می‌شد تیم مهدی پاشازاده با نتیجه دیگری میدان بازی را ترک می‌کرد اما سرانجام این بازی برای پاشازاده و شاگردانش چیز دیگری بود...

نمایش شما مقابل پرسپولیس که این روزها یکی از تیم‌های آماده لیگ است، تحسین‌برانگیز بود. بخصوص اینکه یک پنالتی هم به سود شما اعلام نشد.

داوری که وظیفه قضاوت را به عهده می‌گیرد باید حق و عدالت را اجرا کند. همه دیدند آن صحنه پنالتی بود. دروازه‌بان پرسپولیس با هر دو دستش بازیکن من را سرنگون کرد. من بعد از بازی در فرودگاه داور را دیدم. سمتش رفتم و درباره آن صحنه حرف زدم که گفت من قبول ندارم آن صحنه پنالتی بود! من هم جوابی به او ندادم. گفتم اگر این طوری فکر می‌کنید که دیگر هیچ!

موعود بنیادی فر اما اگر آن پنالتی را اعلام می‌کرد ممکن بود نتیجه دیگری رقم بخورد.

من و بازیکنانم بدون ترس وارد این بازی شده بودیم، بی‌آنکه واهمه‌ای از حریف داشته باشیم. نمی‌خواهم ادعا کنم اگر آن پنالتی گرفته می‌شد ما می‌بردیم اما کار برای‌مان ساده‌تر می‌شد. حرف من این است که حق و عدالت پایمال نشود. ما در این بازی می‌دانستیم چه می‌خواهیم. تمام اهداف مشخص بود و با برنامه وارد میدان شده بودیم اما در نهایت باختیم.

شما با تیم‌های کوچک همواره نتایج بزرگ می‌گیرید و در کارنامه‌تان چندین صعود با تیم‌های لیگ دویی مانند همین تیم شهرداری ماهشهر دیده می‌شود. چه می‌کنید که در چنین تیم‌هایی موفقید؟ راز مربیگری‌تان چیست؟

من عاشقانه کار می‌کنم. این راز موفقیت‌های من با تیم‌های کوچک است. من با این قبیل تیم‌ها کار می‌کنم چون عاشق شگفتی‌ام. یک مثال برای‌تان بزنم. یک ماه قبل از ۸ آذرماه سال ۷۷ آیا کسی فکر می‌کرد که من مقابل استرالیا آن بازی را انجام بدهم، بعد در جام‌جهانی هم موفق باشم و در نهایت به تیم لورکوزن بروم؟ من همیشه شگفتی را دوست دارم و همین تفکر را هم به تیمم منتقل کرده‌ام. اینکه باید شگفتی‌ساز باشند.

قبل از بازی با پرسپولیس چه چیزی به بازیکنان‌تان گفتید؟

چیز خاصی نگفتم. اصلاً جلسه‌ای حول بازی برگزار نکردم. من برای آنها فیلم گلادیاتور را گذاشتم و گفتم با هم این فیلم را می‌بینیم. بعد لابه‌لای فیلم نکاتی به بازیکنان گوشزد می‌کردم. این حربه من مقابل پرسپولیس بود. اگر از شما بپرسم بخواهید وارد بهشت شوید چه کار می‌کنید حتماً جواب می‌دهید اعمال خوب انجام می‌دهیم. درست است؟

بله...

اما برای اینکه ابتدا وارد بهشت شوید باید بمیرید. برای رفتن به بهشت باید آمادگی مردن داشته باشیم. موفقیت در مقابل تیم‌های بزرگ هم همینطوری است. بازیکن باید خودش را به آب و آتش بزند تا چیزی که می‌‌خواهد را به دست آورد.

چرا با تفکرات دفاعی وارد این بازی نشدید تا لااقل شانس پیروزی‌تان را افزایش دهید؟

اتفاقاً یکی از دوستان بعد از بازی به من می‌گفت چون شما مدافع بودید می‌توانستید با همین حربه مقابل پرسپولیس قرار بگیرید اما به نظر من پست بازی‌ام در جوانی ارتباطی به تفکراتم در دوران مربیگری ندارد. ما رفتیم و فوتبال بازی کردیم حتی کار‌های هجومی را هم انجام دادیم. ما می‌خواستیم چیز بزرگی را به دست آوریم اما نشد...

در روزی که مقابل پرسپولیس قرار گرفتید اتفاقات تازه‌ای در باشگاه استقلال رخ داد و مدیران این باشگاه از درخواست‌های عجیب سرمربی‌شان رونمایی کردند و از آن سو هم استراماچونی ادعاهایی را مطرح و اظهارات باشگاه استقلال را تکذیب کرد.

ما نمی‌دانیم این وسط چه کسی راست می‌گوید. از طرفی باشگاه استقلال ایمیل استراماچونی را هم منتشر کرده و از سویی استراماچونی حرف‌های دیگری می‌زند. یاد همان مثل دم خروس افتادم! من با توجه به اتفاقات اخیر نمی‌توانم به طور قطعی بگویم حق با کیست اما این را با قطعیت اعلام می‌کنم که هم من و هم هواداران داریم از چنین فضایی لطمه می‌خوریم. دلم برای خودم و مردمی که استقلالی هستند می‌سوزد. چرا کار باشگاه باید به اینجا بکشد؟

به نظر می‌رسد بازنده این ماجرا بیش از همه هواداران استقلال باشند که چشم انتظار بازگشت سرمربی خود بودند.

دقیقاً همینطور است. هواداران استقلال بازنده این ماجرا هستند و باید به آنها حق داد که افسرده و نگران باشند. این بلاتکلیفی برای باشگاه استقلال خوب نیست و باید هرچه زودتر تکلیف این باشگاه در بخش سرمربی مشخص شود. باشگاه استقلال الان نه سرمربی دارد نه مدیرعامل و این برای آینده بسیار بد است.

و به احتمال بسیار زیاد مجیدی سرمربی استقلال معرفی خواهد شد.

مبارکش باشد... .

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      اره مجیدی محبوبیت خاصی بین هوادارای استقلال داره میخوان با اوردن فرهاد این محبوبیتو ازش بگیرن هوادارا هم میدونن با اینکه فرهادو دوست دارن ولی گزینه مناسبی برای سرمربی نیس

    • بینام

      چرا از گزینه های باتجربه استفاده نمیکنند فرهاد مانند پاشازاده باید از تیم های ضعیف شروع کند تا بعد از کسب تجربه به نیمکت استقلال برسد بنظر من پاشازاده بهتر از مجیدی میتواند به استقلال کمک کند دیدید که جام حذفی تیم.... را چقدرازارداد

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج