۹۴۳۴۶۲
۱۶ نظر
۵۰۱۱
۱۶ نظر
۵۰۱۱
پ

واکنش سفارت ایران به تصمیم جدید دولت ژاپن

سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در واکنش به تصویب طرح اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه در توئیتی نوشت: طرح صلح هرمز ایران (HOPE) بستر بومی و موثر در کاهش تنش در منطقه است.

ایرنا: سفارت جمهوری اسلامی ایران در ژاپن در واکنش به تصویب طرح اعزام نیروهای دفاع از خود ژاپن به خاورمیانه در توئیتی نوشت: طرح صلح هرمز ایران (HOPE) بستر بومی و موثر در کاهش تنش در منطقه است.

در توئیت سفارت ایران در ژاپن آمده است انتظار می رود کشورهای دوست با حمایت به موقع و عملی از طرح هرمز به وظیفه بین المللی در حفاظت از کشتیرانی عمل نمایند.

سفارت جمهوری اسلامی ایران در توکیو افزوده است: حضور نیروهای خارجی در جهت صلح و ثبات و امنیت منطقه ارزیابی نمی شود.

با توجه به افزایش‌تنش‌ها در منطقه خاورمیانه در نتیجه اقدامات آمریکا و متحدانش و اتهام‌زنی‌های مکرر علیه ایران، رئیس جمهوری ایران مهرماه امسال در سخنرانی خود در مجمع عمومی، از طرحی با نام «ائتلافِ امید- HOPE» یعنی «ابتکار صلح هرمز» (Hormoz Peace Endeavor) رونمایی کرد که هدف آن حفظ امنیت، صلح، ثبات و پیشرفت در منطقه خلیج‌فارس و تنگه هرمز برای همه کشورهای منطقه است.

واکنش سفارت ایران به تصمیم جدید دولت ژاپن

حجت‌الاسلام و المسلمین حسن روحانی، هدف «ائتلاف امید» را ارتقای صلح، ثبات، پیشرفت و رفاه همه ساکنان حوزه تنگه هرمز و تفاهم متقابل و روابط صلح‌آمیز و دوستانه میان آنها اعلام کرد و افزود: این ابتکار بخش‌های مختلف همکاری مانند تأمین همگانی امنیت انرژی، آزادی کشتیرانی و انتقال آزادانه نفت و سایر منابع به کشورهای حوزه تنگه هرمز و فراتر از آن را دربرمی‌گیرد.

طرح «ابتکار صلح هرمز» شامل موارد دیگری همچون، عدم تجاوز، عبور امن انرژی از منطقه، رد هرگونه دخالت در امور داخلی کشورها و ... است.

دولت ژاپن امروز جمعه اعزام پرسنل نیروهای دفاع از خود به خاورمیانه به منظور گردآوری اطلاعات با هدف حفاظت از کشتی های مرتبط با ژاپن و همچنین تضمین ایمنی تردد نفتکش ها را تصویب کرد.

کیودو روز جمعه گزارش کرد این برنامه شامل اعزام یک شناور، یک هواپیمای گشتی نیروهای دفاع از خود به همراه ۲۶۰ پرسنل به دریای عمان و تنگه باب المندب است.

گزارش می افزاید سهم ژاپن از تامین صلح در خاورمیانه در حالی صورت می گیرد که تنش ها میان ایالات متحده و ایران بر سر برنامه هسته ای ایران افزایش یافته است به همین دلیل ژاپن تصمیم گرفته است به ائتلاف دریایی تحت رهبری ایالات متحده آمریکا در تنگه هرمز نپیوندد تا از آسیب رساندن به روابط دوستانه خود با ایران جلوگیری کند.

بر اساس طرح دولت ژاپن یک ناوشکن حامل بالگرد، یک هواپیماهای گشت زنی و همچنین حدود ۲۵۰ پرسنل نیروی دفاع از خود نیروی دریایی ژاپن برای یک ماموریت یک ساله با هدف «بررسی و تحقیق» به منطقه اعزام می شوند که نیازی به تصویب مجلس ندارد.

منابع رسمی به کیودو گفته اند دولت در نظر دارد این نیروها را در نیمه دوم ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی پس از حدود یک ماه آموزش به منطقه اعزام کند.

کیودو می گوید مناطق محل انجام این ماموریت محدود به خلیج عمان، بخش شمالی دریای عرب و تنگه باب المندب است که دریای سرخ و خلیج عدن را به هم وصل می کند تنگه هرمز با توجه به انتقاد ایران از ابتکار ائتلاف دریایی ایالات متحده از مناطق محل ماموریت مستثنی شده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      خودمون گفتیم اگه نفت ایران صادر نشه هرمز و میبندیم حالا هم بستیم خخخ

    • حمید

      اقای روحانی دروغگویی های شما بین المللی است فکر کردید کشورهای دیگر هم از طرح هرمز شما که حتما دروغی بیش نیست حمایت خواهند کرد یعنی اینقدر برای ایران وایرانی در دنیا اعتبار گذاشته اید؟

    • بدون نام

      حالا این متن فارسی را ژاپنی ها میتونن بخونن؟!
      سفیر بلد نیست ژاپنی زیرش اضافه میکرد ؟!

    • بدون نام

      حالا این متن فارسی را ژاپنی ها میتونن بخونن؟!
      سفیر بلد نیست ژاپنی زیرش اضافه میکرد ؟!

    • بدون نام

      روحانی بجای برجام در ژاپن باید به این مسئله رسیدگی میکرد .

    • بدون نام

      خخخخ، دنیا میخواد نیروی نظامی بفرسته به خلیج فارس برای مقابله با شما، بعد شما میگین امنیتش رو واگذار کنیم به خودمون!!!!

    • بدون نام

      هر کاری می کنید همه کشورها از ما یعنی ایران فاصله می گیرند

    • بینام

      متاسفم براتون

    • بدون نام

      متنبی شاعر پر آوازه و مشهور عرب شعری دارد با این مضمون (اذا رایتَ ثیابَ بارزهً ....فلا تظننا اَنّه یبتسمُ) یعنی آن هنگامی دندانهای شیر را دیدی فکر نکن که او به تو می خندند بلکه قصد دریدن ترا دارد . نظر نگاره این است این اجماع برای امنیت به سرکردگی آمریکا به نیت همراه کردن کشورهای منطقه برای حمله به ایران است ممکن است ما به متحدین آمریکا ضربه های بزنیم اما ایران برای صد سال عقب می افتد

    • بدون نام

      خو چرا چین و روسیه میان؟

    • بدون نام

      دولت ژاپن طرح دروغ هرمز را قبول ندارد درود بر ژاپن و اروپا

    • اکبری

      اولا ژاپن به درخواست امریکا برای حراست کشتی هایش به این منطقه می آید.
      دوما چون آقای روحانی به دست بوسی آبه رفته دیگه حالا برای پاچه خواری اصلا نیازی به مصوبه مجلس برای حضور نیروهای ژاپنی نیست

    • بدون نام

      اقای روحانی به جای طرح صلح هرمز بهتر نبودکلید هرمز رابه ثبت برسانند!!!!

    • بدون نام

      پس اقای روحانی رفت اونجا چیکار ؟

    • مهدی

      پیشنهاد میشه که الان باید رابطه سیاسی،اقتصادی را با ژاپن نیز قطع کنید، اصلأ رابطه با دیگر کشورها چه معنی دارد، ما خودمون بلدیم رو پای خودمون بایستیم، همین امروز باید از دیوار سفارت ژاپن بالا رفت، و باید به این چشم بادومی‌ها نشون بدیم ما کی هستیم.

    • بدون نام

      یعنی یک تل سالم باقی نگذاشتید.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج