۹۴۳۹۹۴
۱ نظر
۵۰۰۸
۱ نظر
۵۰۰۸
پ

سه روز نه، استقلال یک هفته فرصت دارد

برخی اخبار حاشیه‌ای دست‌بردار استقلال نیستند. بعد از رفتن استراماچونی از این تیم، انبوهی از اخبار ناامیدکننده و مشکل‌ساز پیرامون این تیم را فرا گرفته تا جایی که طی یکی دو روز اخیر برخی از حذف استقلال از آسیا درصورتی که این تیم تا چهارشنبه هفته جاری مدارک خود را برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا تحویل ندهد، خبر داده‌اند.

روزنامه فرهیختگان: برخی اخبار حاشیه‌ای دست‌بردار استقلال نیستند. بعد از رفتن استراماچونی از این تیم، انبوهی از اخبار ناامیدکننده و مشکل‌ساز پیرامون این تیم را فرا گرفته تا جایی که طی یکی دو روز اخیر برخی از حذف استقلال از آسیا درصورتی که این تیم تا چهارشنبه هفته جاری مدارک خود را برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا تحویل ندهد، خبر داده‌اند. اخباری نیز منتشر شد مبنی‌بر اینکه کنفدراسیون آسیا مهلتی ۶ روزه برای اعلام لیست آسیایی به این تیم داده و این به آن معنا است که استقلال باید تا روز یازدهم دی‌ماه تکلیف نقل‌وانتقالاتش را برای بازی‌هایی که در مرحله پلی‌آف دارد، مشخص کند، اما واقعیت داستان چیز دیگری است و طبق اطلاعات «فرهیختگان» این تیم حداقل یک هفته دیگر برای ارسال لیست اولیه فرصت و سپس فرصت‌های بیشتری برای تغییرات در این لیست دارد.

نمایندگان ایران و فرصت برای ارسال لیست

مرحله اول پلی‌آف آسیا روز ۲۴ دی‌ماه جاری برگزار می‌شود که نماینده‌های ایران در این مرحله حضور ندارند. استقلال و شهرخودرو اما روز ۲۱ ژانویه یا اول بهمن در مرحله پلی‌آف به میدان می‌روند. نکته اما اینجاست که این دو تیم برای حضور در این مرحله باید تا چهارشنبه هفته جاری ۱۱ دی‌ماه لیست آسیایی بازیکنان را آماده کرده و آن را برای فدراسیون فوتبال ارسال کنند.

درواقع استقلالی‌ها و نماینده مشهد ۳ روز فرصت دارند لیست اولیه و ۳۰ نفره خود را برای حضور در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا برای فدراسیون فوتبال ارسال کنند. در وهله بعدی این لیست در فدراسیون مورد بررسی قرار گرفته و کمیته بین‌الملل فدراسیون فوتبال نیز باید لیست این دو تیم را تا ۱۵ دی‌ماه برای کنفدراسیون فوتبال آسیا ارسال کند.از سوی دیگر دو تیم پرسپولیس و سپاهان که در مرحله گروهی رقابت‌ها حاضر هستند تا روز ۱۴ دی‌ماه باید لیست ۳۰ نفره و اولیه خود را برای فدراسیون ارسال کرده و کمیته بین‌الملل این فدراسیون نیز تا ۱۹ دی فرصت دارد لیست این ۲ تیم را برای کنفدراسیون آسیا ارسال کند.

فرصت بیشتر برای تغییرات

نکته قابل‌توجه اینکه در این بین، هر ۴ تیم یک هفته قبل از آغاز هر مرحله می‌توانند تغییراتی در لیست ۳۰ نفره خود به وجود بیاورند. به این شکل که اگر در این مدت بازیکنی را خریده باشند، به شرط پر نشدن لیست ابتدایی و ۳۰ نفره می‌توانند آن را در فهرست نهایی خود بگنجانند. این درحالی است که اگر لیست ۳۰ نفره پر باشد، اما در این مدت بازیکنی مصدوم شود، تا قبل از شروع اولین مرحله، در همان فاصله یک هفته‌ای می‌توان نام بازیکن مصدوم را از لیست خارج کرده و بازیکن دیگری را جایگزین وی کرد. نکته امیدوارکننده برای استقلالی‌ها آنجاست که این تیم هم قبل از پلی‌آف و درصورت صعود به مرحله گروهی، قبل از آغاز این مرحله، (برای هر دو مرحله) یک هفته فرصت برای تغییرات در لیستش را خواهد داشت.

نکته مهم اینجاست که تیم‌های ایرانی هنوز نقل‌وانتقالات‌شان را به صورت جدی کلید نزده و لیست ورودی و خروجی‌هایشان مشخص نشده است. در این بین شرایط استقلال بدون سرمربی متفاوت‌تر از سه تیم دیگر است و با توجه به لزوم تقویت تیم مشخص نیست مدیریت آبی‌ها برای مذاکره و عقد قرارداد با بازیکنان جدید یا تغییرات در فهرست دقیقا چه خواهد کرد و آیا سلیقه استراماچونی بر این فهرست حاکم خواهد بود یا سرمربی جدید لیست آسیایی این تیم را تکمیل می‌کند.

تراژدی فصل ششم تکرار نمی‌شود

استقلالی‌ها هنوز فصل ششم لیگ برتر را که این تیم لیست را برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا دیرتر از موعد مقرر ارسال کرد، از یاد نبرده و درواقع از این موضوع در تاریخ این باشگاه به‌عنوان یکی از نقاط سیاه نام برده شده است. با این حال و با توجه به توضیحات داده‌شده، حتی اگر فعلا از اخبار خوشایند نقل‌وانتقالات برای استقلالی‌ها خبری نباشد، این باشگاه از آسیا حذف نشده و بعید است تراژدی فصل ششم لیگ برتر دوباره برای هواداران این باشگاه تکرار شود.

معضل گلر سوم!

باشگاه استقلال تهران هنوز به صورت قطعی وارد بازار نقل‌وانتقالات نشده و قرار است در فهرست اولیه این تیم، نام بازیکنان فعلی این باشگاه گنجانده شود. با این حال از باشگاه استقلال که اتفاقا روزهای جنجالی و پرخبری را سپری می‌کند، خبر می‌رسد استقلالی‌ها اگر هنوز لیست خود را ارسال نکرده‌اند، به این دلیل است که منتظر نهایی شدن نام گلر سوم برای تیم‌شان هستند و درصورتی که این اتفاق هرچه سریع‌تر رخ بدهد، فهرست اولیه آبی‌ها حتی زودتر از چهارشنبه به فدراسیون فوتبال ارسال خواهد شد.در هر صورت باید دید در شرایط پیچیده فعلی استقلال و کادر مدیریت باشگاه چگونه خواهند توانست نفرات مدنظر داخلی و خارجی خود را تا فرصت باقی‌مانده به اردوی خود اضافه کنند تا استقلال در بهترین شرایط خود را به پلی‌آف آسیا برساند، جایی که تیم‌هایی مثل الفیصلی یا الریان انتظار استقلال بحران‌زده این روزهای فوتبال ایران را می‌کشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عشق است آندرا استراماچونی..فدایی داری

      آسترا نیاد آسیا رفتن یعنی حذو شدن لیگ هم جواب نمیده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج