۹۴۴۳۳۲
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

ماجدی از استقلال رفت تا جانشین شکوری شود؟

تاج در حالی استعفا کرده که یکی از نواب رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب خواهد شد تا زمینه برگزاری مجمع انتخابات در اردیبهشت ۹۹ را فراهم کند.

فرهیختگان: سخنگوی فدراسیون روز گذشته اعلام کرد مهدی تاج به علت دومین حمله قلبی و به توصیه پزشکان مبنی بر دوری از استرس و فعالیت سنگین، تصمیم گرفته از سمت خود به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال کناره‌گیری کند و مطابق اساسنامه فعالیت‌های آتی توسط نایب رئیس محترم انجام شود.

تاج در حالی استعفا کرده که یکی از نواب رئیس فدراسیون فوتبال به عنوان سرپرست فدراسیون منصوب خواهد شد تا زمینه برگزاری مجمع انتخابات در اردیبهشت ۹۹ را فراهم کند. بهاروند نایب‌رئیس دوم و صوفی‌زاده نایب‌رئیس بانوان فدراسیون فوتبال هستند. علی کفاشیان نیز به عنوان نایب‌رئیس اول فعالیت می‌کرد که به دلیل بازنشستگی از این سمت کنار رفته است. فدراسیون فوتبال در حال حاضر با مشکلات فراوانی ازجمله نداشتن سرمربی برای تیم ملی و مشکلات مالی دست‌وپنچه نرم می‌کند و حالا رئیس هم ندارد.

قانون چه می‌گوید؟

همان‌طور که اشاره شد در صورتی که رئیس فدراسیون فوتبال از سمت خود استعفا بدهد، مقام‌های انتخابی مثل نواب‌رئیس می‌توانند بلافاصله جایگزین وی شوند و این در حالی است که فدراسیون از وجود نایب‌رئیس اول بی‌بهره است. نکته قابل توجه اینکه این موضوع در اساسنامه پیش‌بینی نشده و این موضوع از آن دسته موارد اضطراری است که هیات‌رئیسه باید در خصوص آن تصمیم‌گیری کند.

در همین خصوص شنیده می‌شود اگر به طور مثال بهاروند، نایب‌رئیس دوم و سپس صوفی‌زاده نایب‌رئیس بانوان این سمت را قبول نکنند، بر اساس تصمیم هیات‌رئیسه، می‌توان هر کدام از آنها را به عنوان جانشین تاج معرفی کرد که البته در این صورت شنیده می‌شود شانس اسلامیان که با دولت ارتباط خوبی هم دارد، بیشتر از هر گزینه دیگری خواهد بود.

نه دخالت وزارت، نه انتخابات

نکته دیگر اینکه برخلاف سایر فدراسیون‌ها، با توجه به ساختار مستقل فدراسیون فوتبال، وزارت ورزش نمی‌تواند در این قضیه ورود کرده و سرپرستی را تعیین کند. درواقع وزارت به جز دو حق رایی که در مجمع ۷۵ نفره دارد، در این مورد خاص هیچ دخالت دیگری نمی‌تواند داشته باشد. در نهایت اینکه این اتفاق به طور حتم انتخابات دیگری را در پی نخواهد داشت چون سرپرست جدید باید طی ۶ ماه آینده مقدمات برگزاری مجمع انتخابی را فراهم کند که این زمان دقیقا با پایان زمان تصدی ریاست تاج بر فدراسیون فوتبال همزمان بوده و قطعا این استعفا منجر به انتخابات زودهنگام نخواهد شد.

طالقانی: با استعفای تاج مخالفیم

عبدالکاظم طالقانی در خصوص آخرین شرایط فدراسیون فوتبال به «فرهیختگان» گفت: «استعفای رئیس فدراسیون در اساسنامه فدراسیون پیش‌بینی نشده اما طبق ماده ۸۳ در زمان اضطرار اگر مواردی به وجود بیاید که در اساسنامه دیده نشده باشد، تصمیم‌گیری در خصوص آن با هیات رئیسه خواهد بود.» وی درباره نظر شخصی خودش در خصوص استعفای تاج گفت: «من صددرصد مخالف هستم و همکاران دیگر هم همین نظر را دارند.

به نظرم فشار روی تاج زیاد است و وقتی فشار روی یک نفر باشد قاعدتا چنین مشکلات و عوارضی را نیز به همراه خواهد داشت. به نظرم باید فشار را در ادامه از روی تاج کم کرده تا مشکلاتی که پیش آمده نیز کاهش پیدا کند. تاج یک آدم مشورتی است و در تصمیم‌گیری‌ها مشورت می‌کند. من اخلاق او را می‌شناسم و نباید این طور قضاوت کرد که درباره مسائل مختلف مشورتی نمی‌کند. نمی‌توانم درباره گزینه‌های جایگزینی صحبت کنم چون اول باید موضوع اول که بحث استعفا است، سرنوشتش مشخص شود.»

جلسه اضطراری؛ احتمالا امروز

بر همین اساس شنیده می‌شود اعضای هیات رئیسه فدراسیون فوتبال برای بررسی وضعیت و تصمیم‌گیری عاجل درخصوص استعفای تاج احتمالا امروز جلسه اضطراری تشکیل می‌دهند و این در حالی است که شنیده می‌شود بیشتر اعضا با استعفای تاج مخالف هستند و احتمالا اگر مباحث پزشکی سد راه رئیس مستعفی نباشد، وی به کار خود بازخواهد گشت.

ماجدی دبیرکل می‌شود؟

در همین بین اما از فدراسیون فوتبال خبرهای جالب‌تر دیگری به گوش می‌رسد. از یک سو دو روز پیش میرشاد ماجدی از هیات‌مدیره استقلال استعفا کرد و از سوی دیگر شنیده می‌شود در جلساتی که به تازگی با حضور ابراهیم شکوری، دبیرکل فدراسیون فوتبال برگزار می‌شود، وی از رفتن و خداحافظی از سمتش صحبت می‌کند. برخی‌ها نیز این دو اتفاق را مرتبط با هم دانسته و این طور عنوان می‌کنند که با توجه به استعفای ماجدی از استقلال، این احتمال وجود دارد که وی در مسند دبیرکلی فدراسیون کار جدید را به زودی آغاز کند.

شکوری: فعلا مسئولیت امور برعهده من است

ابراهیم شکوری، سرپرست دبیرکلی فدراسیون فوتبال گفت: «براساس آن چیزی که برعهده بنده است، کلیه امور اجرایی فدراسیون توسط من انجام خواهد شد و کل کارمندان و پرسنل وظایف خود را به نحو احسن انجام می‌دهند تا مراجع ذی‌صلاح و خود آقای تاج تصمیم‌گیری کنند.»

اصفهانیان: بهاروند مشکلی ندارد

فریدون اصفهانیان درباره استعفای مهدی تاج و اینکه چه کسی جایش را خواهد گرفت به ایسنا گفت: «باید دید تاج این مسئولیت را به چه کسی تفویض اختیار کرده است، اما طبق قانون یکی از نواب رئیس مسئولیت را برعهده می‌گیرد. بهاروند مشکلی برای قبول این سمت ندارد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      بمیروبدم حکایت تاجه میمیره ازصندلی صدارت دست برنمیداره

    • بدون نام

      بمیروبدم حکایت تاجه میمیره ازصندلی صدارت دست برنمیداره

    • بدون نام

      خاک برسر همه تان چقدر واسه صندلی دارید میمیرید فوتبال ایران نابود شده از دست شما بی لیاقتها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج