جاباما
۹۴۴۳۵۲
۴ نظر
۵۲۳۵
۴ نظر
۵۲۳۵
پ

مزونیدلینگ؛ روش جدید جوان‌سازی پوست

مزونیدلینگ شیوه‌ای برای جوانسازی پوست است که در واقع ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌باشد. نیدلینگ به معنای سوزن زدن و مزو هم ابتدای کلمه مزودرم است.

برترین‌ها: مزونیدلینگ شیوه‌ای برای جوانسازی پوست است که در واقع ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌باشد. نیدلینگ به معنای سوزن زدن و مزو هم ابتدای کلمه مزودرم است. مزونیدلینگ برای افزایش تولید کلاژن و بازسازی پوست به کار می‌رود و نتیجه‌ی آن پوستی یکدست‌تر و جوان‌تر خواهد بود. مزونیدلینگ یک درمان کامل برای از بین بردن خطوط و چروک‌های ریز پوست، اسکارها، بهبود بافت پوست و جوانسازی کلی پوست است.

در این روش، هیالورونیک اسید، آمینو اسید‌ها و ویتامین‌ها با استفاده از یک ابزار تزریقی بسیار ریز (سوزن‌های میکروسکوپی) به لایه‌ی میانی پوست یعنی مزودرم تزریق می‌شوند. این کار با افزایش تولید کلاژن و الاستین و تقویت متابولیسم پوست باعث تغذیه و جوانسازی آن می‌شود. بعد از یک دوره درمان مزونیدلینگ، پوست شما پُر، هیدراته، درخشان، شفاف و سفت و محکم‌تر خواهد شد.

مزونیدلینگ؛ روش جدید جوان‌سازی پوست

مزونیدلینگ چگونه اثر می‌گذارد؟

در مزونیدلینگ سوراخ‌های میکروسکوپی (میکروپانچ) در پوست ایجاد می‌شوند که بدن آن‌ها را به عنوان آسیب دریافت می‌کند، در نتیجه ترشح فاکتور‌های رشد که منجر به تولید کلاژن و الاستین می‌شوند افزایش می‌یابد. پوست شما با شروع پروسه‌ی التیام به آسیب پاسخ می‌دهد. پوست شما به طور طبیعی این طور فرض می‌کند اسکار‌ها و چروک‌ها ترمیم شده‌اند، اما با درمان میکرونیدلیگ، پوست فریب داده می‌شود که کلاژن و الاستین بیشتری تولید شده و خودش را ترمیم کند. ضمنا مزونیدلینگ باعث می‌شود تاثیر گذاری کرم‌ها و ویتامین‌هایی که استفاده می‌کنید بیشتر شود.

عامل طلایی در مزونیدلینگ: هیالورونیک اسید

سرُمی که در مزونیدلینگ برای تزریق به پوست به کار می‌رود به طور بالقوه هیدروسکوپیک است و می‌تواند ۳۰ برابر اندازه و حجم خود آب جمع کند تا پلیمر‌هایی تشکیل دهد که پوست را آب رسانی کرده و حجم می‌دهند. ضمنا این سرُم با تاثیر گذاشتن بر تکثیر سلولی پوست و تنظیم جریان خون در مویرگ‌های آن، پوست را ترمیم می‌کند. هیالورونیک اسید، عامل فعال و ضروری برای تعادل ویسکوالاستیک در لایه‌ی میان پوستی و روپوستی است.

مزونیدلینگ؛ روش جدید جوان‌سازی پوست

فواید مزونیدلینگ چیست؟

جوانسازی کلی پوست، بهبود جای جوش و زخم، افزایش انعطاف پذیری و کشسانی پوست، روشن‌تر شدن رنگ پوست و درخشان‌تر شدن آن، پیشگیری از چین و چروک و رفع کدری و خستگی پوست، رفع افتادگی پوست در صورت، گردن، دکلته، زیر چشم‌ها و دست‌ها. مزونیدلینگ برای انواع پوست‌ها امکانپذیر است.

بهترین کاندیدها برای مزونیدلینگ چه کسانی هستند؟

به طور کلی انجام مزونیدلینگ برای تمام افرادی برای تمام افرادی که با مشکلاتی از قبیل اسکارف آکنه و لک‌های پوستی مواجهند، روش مناسبی می‌باشد. اما اگر با مشکلات زیر روبه‌رویید، حتما پیش از انجام مزونیدلینگ با یک متخصص پوست مشورت کنید:

  • عفونت پوستی داشته باشید.
  • مبتلا به تبخال باشید.
  • به دارو‌های مورد استفاده در مزونیدلینگ حساسیت داشته باشید.
  • به دلیل ابتلا به دیابتا زخم‌هایتان دیرتر ترمیم شوند.
  • از دارو‌های رقیق کننده خون استفاده می‌کنید.

آیا مزونیدلینگ درد دارد؟

حین درمان گرمای ملایمی احساس می‌شود، اما کاملا قابل کنترل است.

مراقبت‌های قبل و بعد از مزونیدلینگ چگونه است؟

دوره‌ی نقاهت مزونیدلینگ بسیار کوتاه است. معمولا تورم و قرمزی کمی تقریبا تا ۳۰ دقیقه وجود خواهد داشت که بستگی به میزان حساسیت شما ممکن است کمی بیشتر طول بکشد. پوست شما بسته به شدت درمان ممکن است ۷ تا ۱۰ روز پوسته پوسته شود، اما به طور کلی پوست در عرض ۳ تا ۵ روز التیام یافته و شما می‌توانید به فعالیت‌های نرمال‌تان بپردازید. توصیه می‌شود تا ۲۴ ساعت هیچ گونه آرایشی نکنید، از سونا، دوش آب داغ و سولاریوم استفاده نکنید، تا یک هفته از انجام فعالیت‌هایی که سبب عرق کردن می‌شوند خودداری کنید، تا چند روز زیر تابش مستقیم خورشید قرار نگیرید، و از دو هفته پیش از مزونیدلینگ از تزریق ژل و بوتاکس پرهیز کنید.

مزونیدلینگ؛ روش جدید جوان‌سازی پوست

درمان مزونیدلینگ طی چند جلسه انجام می‌شود؟

دست کم ۶ جلسه درمان برای کسب بهترین نتایج توصیه می‌شود و بین جلسات باید ۴ هفته فاصله باشد.

مزونیدلینگ برای چه افرادی مناسب نیست؟

کسانی که سابقه‌ی عفونت‌های پوستی دارند، کسانی که داروی ضد انعقاد خون مانند وارفارین مصرف می‌کنند، کسانی که دیابت دارند و کسانی که دچار بیماری‌های ناشی از ضعف سیستم ایمنی هستید نباید مزونیدلینگ انجام دهند. همچنین قبل از انجام مزونیدلینگ باید مطمئن شوید که به کوکتل‌های مزونیدلینگ حساسیت ندارید.

چقدر طول می‌کشد تا نتیجه‌ی مزونیدلینگ را ببینید؟

معمولا بعد از اولین جلسه مزونیدلینگ، نتیجه را خواهید دید، اما نتایج چشمگیرتر و ماندگارتر بعد از ۴ تا ۶ جلسه درمان مشاهده می‌شوند. پوست شما بعد از یک دوره مزونیدلینگ، طی ۶ تا ۱۲ ماه به روند بهبودی خود ادامه می‌دهد.

منابع: mediskin ،clearskincareclinics

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این همون مزوتراپی هست دیگه نه؟ کسی انجام داده یا نه. من پوستم نازکه میگم شاید برای من مفید باشه. اگر کسی انجام داده نتیجه کار رو بگه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        : مزونیدلینگ شیوه‌ای برای جوانسازی پوست است که در واقع ترکیبی از دو روش مزوتراپی و میکرونیدلینگ می‌باشد.

    • بدون نام

      ممنون مطلب جالبی بود

    • بدون نام

      هزینه اش چقدر چطوره آیا
      فقط دکتر میشه انجام بده
      یا ما هم میتونیم دستگاه خریداری
      واستفاده کنیم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج