۹۴۴۴۶۳
۵ نظر
۵۰۱۰
۵ نظر
۵۰۱۰
پ

تهران کارگران را پس زد!

خانوار‌های کارگری برای اجاره‌نشینی در تهران دچار مشکل شده‌اند و در فشار شدید قرار ‏دارند. آن‌ها حتی در جنوبی‌ترین محله‌های تهران و با کمترین امکانات هم به مشکل خورده‌اند.

فرارو: خانوار‌های کارگری برای اجاره‌نشینی در تهران دچار مشکل شده‌اند و در فشار شدید قرار ‏دارند. آن‌ها حتی در جنوبی‌ترین محله‌های تهران و با کمترین امکانات هم به مشکل خورده‌اند.

تهران کارگران را پس زد!

هزینه مسکن کارگران ‏در قیاس با دیگر هزینه‌های آن‌ها به‌خوبی نشان می‌دهد که درآمد کارگران برای ادامه زندگی آن‌ها در پایتخت ‏کفاف نمی‌دهد و بسیاری از آن‌ها برای زندگی به حاشیه تهران رفته یا به شهر‌های دیگر مهاجرت کرده‌اند. ‏

ارزان‌ترین خانه‌های تهران برای مستاجران

پیدا کردن خانه در تهران برای مستاجران بسیار دشوار شده است. این روز‌ها نرخ اجاره مسکن در مناطق ‏مختلف تهران عدد‌های متفاوتی دارد؛ از خانه‌هایی که چند ده‌میلیون تومان اجاره ماهانه از مستاجر‌ها ‏طلب می‌کنند تا اجاره‌های حدوداً یک‌میلیون تومانی که دیگر پیدا کردن‌شان این روز‌ها بسیار سخت است. ‏بر اساس آمار‌های وزارت راه‌وشهرسازی در روز‌ها و ماه‌های گذشته، میانگین نرخ‌های اجاره آپارتمان در ‏مناطق بیست‌ودوگانه تهران نشان می‌دهد که به ترتیب مناطق ١٨،١٩ و ١٥ تهران ارزان‌ترین و مناطقی، چون ١، ٢ ‏و ٣ گران‌ترین مناطق برای خریدوفروش و همچنین برای اجاره مسکن است.

خانه بی‌کیفیت دیدید، روی هوا ببرید

در این میان بنگاه‌داران می‌گویند مستاجران تهران خانه‌های ارزان را روی هوا می‌برند و فایل خانه‌‏های مشکل‌دار پرمتقاضی شده است. آن‌ها معتقدند اگر مستاجری خانه ارزان و کوچک پیدا کرد باید خدا ‏را شکر کند. ‏

فاصله زیاد دخل از خرج مسکن

تمام آن چه از هزینه‌های کمرشکن اجاره خانه در برخی مناطق تهران گفته شد یک‌سوی ماجرا قرار دارد و باید ‏دید با چنین هزینه‌های سنگینی که این روز‌ها خانواده‌ها را به خود مشغول کرده است، یک خانوار بهره‌مند از ‏حقوق کارگری ساکن در پایتخت چطور می‌تواند از پس این هزینه‌ها بربیاید‎. ‎

مسکن ٦٠‌درصد درآمد تهرانی‌ها را می‌بلعد

روی کاغذ و براساس آمار‌های رسمی، اجاره مسکن حدود ٤٠‌درصد درآمد ایرانی‌ها را می‌بلعد، اما ساکنان ‏کلان‌شهر‌ها می‌گویند چند سالی می‌شود که بیش از ٦٠‌درصد درآمد خود را برای اجاره کنار می‌گذارند. پیروز حناچی، شهردار تهران هم اعلام کرده که سهم مسکن از هزینه خانوار تهرانی به ٦٠‌درصد ‏رسیده است.

این در شرایطی است که بازار مسکن با وجود افت‌وخیز‌های هرازگاهی هر سال گرانی‌های تازه‌ای به ‏مردم تحمیل می‌کند. ‏

این همه در شریطی است که داشتن مسکن متناسب با نیاز، حق هر فرد و خانواده ایرانی در اصل ۳۱ قانون ‏اساسی است و دولت‌ها موظف هستند با رعایت اولویت برای آن‌ها که نیازمندترند؛ به‌خصوص روستانشینان و ‏کارگران زمینه اجرای این اصل را فراهم‌کنند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس بهتره برن دیار خودشان .......

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگ تو دیار خودشون رفاه داشتن ب پایتخت کوچ نمیکردن

    • فرهاد

      خدا لعنتتون‌ کنه‌ من‌ کارگر حقوقم‌ با‌ ‌ ماهی‌ دومیلیون‌ ‌ و دوتا‌‌ بچه‌ ‌ اجاره‌ خانه‌ ام‌ که‌ یک‌ میلیون‌ و دویست‌ میدم‌ شما‌ بگید‌ با‌ هشتصد‌ تومن‌ چه‌ جوری‌ میشه‌ زندگی‌ کرد‌ ‌ معیشتی‌ که‌ بهم‌ ندادند‌ لعنت‌ به‌ این‌ زندگی‌

    • باران

      من ک دلم میخاداینقدحاشیه نشین بشم ک سرازسومالی دربیارم ولی اینجا نمونم

    • mehdy

      برادر دل به چندر غاز معیشتی بستی!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج