۹۴۴۵۷۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
۲۳ نظر
۵۰۰۹
پ

فلاحت‌پیشه: حملات آمریکا دامی برای ایران است

فلاحت پیشه گفت: کشته شدن سرباز آمریکایی در عراق از ابتدا هم نوعی فریب‌آمیز بود؛ به هیچ وجه سیاست جمهوری اسلامی در منطقه این نیست که به نیروهای نظامی حاضر در منطقه آسیب بزند؛ هیچ وقت هم کسی نتوانسته سندی ارائه کند که به موجب آن ایران اقدامی علیه سربازان خارجی در منطقه داشته است.

ایسنا نوشت: فلاحت پیشه گفت: کشته شدن سرباز آمریکایی در عراق از ابتدا هم نوعی فریب‌آمیز بود؛ به هیچ وجه سیاست جمهوری اسلامی در منطقه این نیست که به نیروهای نظامی حاضر در منطقه آسیب بزند؛ هیچ وقت هم کسی نتوانسته سندی ارائه کند که به موجب آن ایران اقدامی علیه سربازان خارجی در منطقه داشته است.

حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی، در واکنش به حملات شب گذشته آمریکا به نفرهای حشد الشعبی در عراق گفت: موضوع چالش آمریکا در عراق می‌تواند برای ایران یک دام و کمین باشد و باید کشورمان پرهیز کند تا داخل چنین دامی نیفتد.

به گفته وی، کشته شدن سرباز آمریکایی در عراق از ابتدا هم نوعی فریب‌آمیز بود؛ به هیچ وجه سیاست جمهوری اسلامی در منطقه این نیست که به نیروهای نظامی حاضر در منطقه آسیب بزند؛ هیچ وقت هم کسی نتوانسته سندی ارائه کند که به موجب آن ایران اقدامی علیه سربازان خارجی در منطقه داشته است. از زمان حضور نیروهای ناتو مستقر در افغانستان و نیروهای آمریکایی در عراق همواره جمهوری اسلامی ایران سعی کرده این موضوع به محدوده تنش تبدیل نشود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بسیاری از سربازان آمریکایی در قالب قراردادهای پیمانکاری به مناطق عملیاتی فرستاده می‌شوند، اضافه کرد: آنها کسانی هستند که آمریکایی‌ها بدترین رفتار را نسبت به آنها انجام می‌دهند؛ کسانی که عمدتا به دنبال اخذ تابعیت آمریکا بوده و برای آن مجبور هستند پنج سال در ارتش آمریکا در خارج از این کشور خدمت کنند تا تابعیت بگیرند. این موضوع به سال‌های گذشته یعنی از زمان بحران کوبا تا تحولات بعد از آن در افغانستان بر می‌گردد. آمریکایی‌ها در آن زمان سربازان خود را به عنوان طعمه قرار می‌دادند تا بهانه‌ای برای اقدام نظامی به دست آورند لذا این دامی است که ممکن است از طرف آمریکا و دیگر بازیگران برای ایران پهن شده باشد.

فلاحت‌پیشه همچنین اظهار کرد: نیروهای حشد الشعبی و سایر جریاناتی که پرونده باشکوهی در مقابل داعش دارند، سرنوشت سیاسی و نظامی‌شان در قلمروی قانونی دولت عراق شکل گرفته و ایران هم همواره بر این موضوع تاکید داشته است بسیاری از رسانه‌های چالش برانگیز بین ایران و دیگر کشورها به دنبال این هستند تا اقدام صورت گرفته علیه حشد الشعبی را به عنوان اقدامی علیه ایران نشان دهند حال این‌که این کار علیه حاکمیت ملی و تمامیت عراق شکل گرفته و باید دولت عراق نسبت به آن تصمیمی بگیرد.

وی همچنین اظهار کرد: در عراق جریاناتی وجود دارد که می‌خواهند ایران را وارد معرکه این کشور کنند؛ در گذشته هم تلاش‌هایی را صورت دادند تا ایران گرفتار بحران‌هایی شود که خارج از قلمروی حاکمیتی ملی جمهوری اسلامی است؛ آنها گروه‌هایی هستند که غیر از بازی نظامی، بازی دیگری بلد نیستند و برای این کار آموزش دیده‌اند. ما نباید سرنوشت کشورمان را به جریاناتی گره بزنیم که فقط نظامی فکر می‌کنند و یا تنها می‌توانند در محیط نظامی نفس بکشند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بیچاره

      چقد باهوشی تو مرد.کاش دوقلو بودی

      پاسخ ها

      • سورج

        دمت گرم

      • بدون نام

        پس وارد جنگ نشید

      • متین

        اتفاقا این دفعه امریکایی ها بازی خوردن! نمونش خروج کارمندان سفارتش!
        حالا که به حمدالله لانه های فسادشون در بهت و ترس فرو رفتن احتمال فروکش کردن اختلافات عراق وجود دارد! البته با وجود اتحاد مختصری که در عراق به وجود امد!
        کما اینکه دیگه دوران جولان امریکایی ها تا مدت ها به خاطر اشتباهشون از بین رفت!

      • بدون نام

        تو با هوشی چون هشیاری از مغزت جای دیگر استفاد کن حیف تو اخبار ها خوشت خراب کنید سولفات می زند حیف حیف دیگر وارد نشوید

      • بدون نام

        فلاحت پیشه واقعا خودت فهمیدی چی گفتی؟

    • 000

      واقعا که جای تامل دارد

      پاسخ ها

      • چنگیز

        احسنت
        خداپدرتو بیامرزه..........
        ولی متاسفانه همه مثل جنابعالی ازسیاست چیزی حلیشون نیست

    • سپهر

      خودتون به این نتیجه رسیدی یا خرد جمعی بوده.عجب تحلیلی ..نابغه ای نابغه .دقیقآ بر عکس.

    • بدون نام

      احسن

    • بدون نام

      ایران صدرصد عوض میشود .. یه حسی بهم میگه میخواد اتفاقی بیفته . امریکا فشار اورده به مردم ایران اونم چه فشاری معلوم نیس هدف امریکا از این فشار چیه

    • محسن ۳۶

      مرگ بر امریکا

    • بدون نام

      واقعآ همین اگر نیروهای ایرانی پا از خط خطا کنند اینآ جنگ جهانی دوم از شش نقطه هدف قرار خواهیم گرفت آمریکا مثل عقرب است می خواهد زهر خود را خالی کنند بیش از 600 یا می هسته ای فقط در ترکیه دارد پایگاه هوای دارد در یک لحظه ایران بیش از ۶۰۰ هواپیما به پرواز در می آید هر هواپیما بیش از ۲۰۰ بمب حمل می کنند هر منطقه جاهای صنعتی یک هواپیما بمب خالی کند دیگر بس است ایران فلج هست نابود ش خواهند کرد لازم نیست از نیروی نظامی استفاد کند ایران یک دوستی که بیاد عنایت کند ندارد اگر دوستی باشد ظاهری است پس باید سخنان افرادی را ملاک قرار دهیم تمام نیروی نظامی ایران در مقابل شش کشور قدرتمند جهان هیچ نیستند پس مدارا بهتر

    • بدون نام

      من ۱۰۰۰ درصد موافق صحبتهای آقای فلاحت پیشه هستم من بخدا دیشب گفتم دست ایران می خواهند حاکمند من دارم احساس میکنم آمریکا زهر خودش خواهد زد پا زهر ه هم گیر نمی آید چون تحریم شدیم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ای بابا مرگ یک بار شیون هم یکبار خسته شدیم از بس ما رو از بمب و اتم آمریکا ترسوندید پاش بیفته ما هم ی چیزهای داریم که تا حالا دنیا به خودش ندیده

    • بدون نام

      از ترس سکته نکنی تو

    • بدون نام

      آمریکا اگر زور ببیند فرار خواهد کرد.

    • بدون نام

      حالا چرا تو از جنگ ترسیدی. دشمن که ترس نداره بهشون میگم با تو کاری نداشته باشند.

    • بدون نام

      صحیحه نظر من هم اینه

    • عل

      جناب فلاحت پیشه غربی ها از خوراکی و پوشیدنی خوب تغذیه می شوند از جمله پوشک! بهترین روش پیشگیری برای غرب زدگان بهم چنین.

    • ا.م

      افرین ایران بچه خوبی باش.بشین سره جات و فکر دخالت در عراق را نداشته باش

    • بدون نام

      مراقب باشید تا با خاک یکسان نشوید

    • بی نان

      آقای فلاحت پیشه تحلیل شما خیلی عالیست اما چکنیم برادر که تو مملکت ما ۴۰درصد مردم و مسعولین عشق جنگند شب و روز دعا می کنند جنگی سر بگیرد و این فرشته‌ای خدا زوتر برسند به بهشت شماها شاید بعضیا زمان جنگ را ندیدید من به خوبی یادم مییاد فقط یکی از مواهب جنگ را برایتان می نویسم ساعت ۴صبح زمستان رفتن و ایستادن تو صف نفت بعد یک ماشین نفت ساعت مثلاً ۱۲ظهر می آمد باید اینقدر به خدا التماس می کردی که نفت تمام نشود و به تو هم برسد و بخدا بارها به ما نمی رسید و دوباره روزی دیگر و ..... پس بچه ها خیلی مشتاق جنگ نباشید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج