۹۴۴۶۱۲
۱۱ نظر
۵۰۲۰
۱۱ نظر
۵۰۲۰
پ

ظریف: روسیه و چین همکاران راهبردی ایران هستند

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: روسیه و چین هر دو از همکاران استراتژیک و راهبردی ایران هستند و ما با آنها گفت وگوهای مستمر داریم.

ایرنا: وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد: روسیه و چین هر دو از همکاران استراتژیک و راهبردی ایران هستند و ما با آنها گفت وگوهای مستمر داریم.

«محمد جواد ظریف» روز دوشنبه پیش از ترک مسکو در واکنش به پرسشی درجمع خبرنگاران ایرنا و صداوسیما در خصوص دلایل سفر خود به چین این مطلب را بیان کرد.

ظریف: روسیه و چین همکاران راهبردی ایران هستند

وی ادامه داد: ما همکاری های خوبی با روسیه و چین داریم و مسکو و پکن دو همکار استراتژیک و شریک راهبردی ما هستند بنابراین گفت وگوها میان سه کشور ادامه خواهد یافت و سفر به چین نیز در قالب مشورت های مستمری صورت می گیرد که میان ما وجود دارد.

ظریف در خصوص دستاوردهای سفر خود به مسکو نیز گفت: در دیدار با همتای روس آخرین تحولات در روابط دو جانبه را مورد بررسی و ارزیابی قرار دادیم ضمن اینکه دراین خصوص گفت وگو کردیم که چگونه می توان روابط را بیش از پیش گسترش داد.

رئیس دستگاه دیپلماسی ایران خاطرنشان کرد: کمیسیون های مشترک دو کشور بسیار فعال هستند با این وجود ما به دنبال روش هایی برای تسریع اجرای اهدافی هستیم که سران دو کشور در خصوص آنها توافق کردند.

ظریف این را هم گفت که در دیدار با همتای روس خود در خصوص سفرهای مقامات دو کشور نیز تبادل نظر شد و طبق آن قرار است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه به زودی به ایران سفر کند.

وی گفت: همچنین در خصوص برگزاری نشست آستانه در سطح سران (ایران، روسیه و ترکیه) و همچنین نشست سه جانبه سران با جمهوری آذربایجان نیز هماهنگی های اولیه صورت گرفت.

ظریف گفت وگوها با لاوروف در باره برجام را بسیار مهم خواند و اظهار داشت: درباره اینکه ایران، روسیه، چین و دیگر کشورهایی که همفکر ما هستند چگونه می توانند با سیاست های خلاف قانون آمریکا برای از بین بردن برجام همکاری کنند تبادل نظر کردیم و اینکه اروپایی ها راتشویق کنیم که به تعهدات خود در برجام عمل کنند.

وی به رایزنی های منطقه ای خود با رئیس دستگاه دیپلماسی روسیه نیز اشاره کرد و گفت: طرح صلح هرمز ایران مورد حمایت روسیه قرار دارد و ما هم همواره از نقش مثبت روسیه تقدیر و از طرح روسیه درباره امنیت خلیج فارس استقبال کردیم.

ظریف در ادامه خاطرنشان کرد: با همتای روس خود درباره مسائل سوریه، عراق، افغانستان و سایر موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی گفت وگو و تبادل نظر کرده است.

گفتنی است ظریف شامگاه دیروز در راس هیاتی عالی رتبه وارد پایتخت روسیه شد و مورد استقبال «ماکسیم بارانوف» معاون دپارتمان آسیای وزارت خارجه روسیه، یک مقام تشریفاتی وزارت خارجه روسیه و جمعی از مقام‌های ایرانی از جمله کاظم جلالی سفیر فوق العاده و تام الاختیار ایران در فدراسیون روسیه قرار گرفت.

«عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر امور خارجه و «سید عباس موسوی» رییس مرکز دیپلماسی عمومی و سخنگوی وزارت امور خارجه ایران ظریف را در سفر به مسکو همراهی می‌کردند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Rahim Jangipour

      چرا نسبت به اقدام چین علیه مسلمانان ایغور بی تفاوت هستید .چینی ها دارن دین و هویت این مردمان رو از بین می برند

    • بدون نام

      قرار بود روسیه به خلیج فارس دسترسی پیدا کنه که به لطف و تدبیر شما میسر شد

    • بدون نام

      اقای ظریف زیاد خوش بین نباش. اون پشت سری چیزی تو کلوش گیر کرده

    • بدون نام

      دو ابر قدرت دنیا چه همکاری با ایران دارن ؟؟؟ جز دوشیدن ایران چی میخوان چی فکر میکنید مردم خرن

    • بدون نام

      هنوز ما درس عبرت نگرفته ایم.والله بالله روسیه ار تحریم ایران بهترین نتیجه گرفته.هم نفت وگازش بیشتر میفروشه وهم به بهانه تحریم داره چپاول میکنه.

    • بدون نام

      اقای ظریف چرا مردم را فریب میدی . روسیه و چین دشمنان واقعی ایران بوده و هستن و خواهند بود در همین چند سال اخیر به همه مردم ثابت شده که دو کشور کمونیست فقط دارن کشورمون را میدوشن و از این فرصت سواستفاده کرده و بر علیه منافع ملی مان فعالیت میکنن

    • بدون نام

      از قدیم و ندیم غربیها بهتر از شرقیها بودن . کشورهایی که تحت سلطه شوروی و کمونیست بودن اکثرا کشورهای عقب مانده و اقتصاد ضعیفی دارن بر عکس غربیها

    • بدون نام

      اگر فقط با دقت عهدنامه های گلستان و ترکمانچای را مطالعه کنیم متوجه خیانت روسهای جنایتکار خواهیم شد

    • بدون نام

      گوربابای‌روسیه سگ زرد

    • محمدی

      خاک توسرتون که این دو کشور چپاول گر شدن بهترینتون

    • بدون نام

      امیدوارم جناب آقای ظریف نماینده سیاسی کشور مستقل اجازه کاهش تعهد برجامی مرحله بعد را از روسیه و چین دریافت کرده باشد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج