۹۴۴۶۵۷
۵۰۱۰
۵۰۱۰
پ

اسپانیا ۳ دیپلمات بولیوی را اخراج می‌کند

دولت اسپانیا قصد دارد در واکنش به اقدام بولیوی ۳ دیپلمات بولیوی را از مادرید اخراج کند.

خبرگزاری فارس: روزنامه «الپاییس» اسپانیا روز دوشنبه گزارش داد که دولت این کشور تصمیم گرفته تا سه دیپلمات بولیوی در مادرید را در واکنش به اقدام دولت موقت بولیوی در اخراج چند دیپلمات اسپانیایی، اخراج کند.

امروز مقامات دولت موقت بولیوی با عنصر نامطلوب توصیف کردن سفیر مکزیک در این کشور و همچنین دو دیپلمات اسپانیایی، از آنها خواسته تا ظرف ۷۲ ساعت این کشور را ترک کنند.

اسپانیا ۳ دیپلمات بولیوی را اخراج می‌کند

سفارت مکزیک در لاپاز به ۹ تن از مقامات دولت «اوو مورالس» رئیس جمهور سابق بولیوی پناه داده و برای آن‌ها پناهندگی صادر کرده است. دولت کودتای بولیوی در پاسخ به این اقدام شمار نیروهای پلیس در اطراف این سفارت را افزایش داد تا از «فرار» این مقامات به خارج از کشور جلوگیری شود.

مورالس، اولین رئیس‌جمهور بومی بولیوی، ۱۰ نوامبر (۱۹ آبان)، در حالی که برای بار چهارم در انتخابات پیروز شده بود، از سوی احزاب مخالف به تقلب متهم شد و در نهایت با تهدید ارتش بولیوی و تحت فشار کشورهای غربی، مجبور به استعفا و سپس ترک کشورش شد. وی در حال حاضر در آرژانتین به سر می‌برد و درخواست پناهندگی سیاسی داده است.

هرچند دولت موقت بولیوی به ریاست «جنین آنز» بسیاری از متحدان مورالس را بازداشت کرده، اما مورالس در این مصاحبه ابراز اطمینان کرده که حزب او بار دیگر در انتخابات پیروز می‌شود.

پارلمان بولیوی کمیته‌ای را برای برگزاری انتخابات تازه در این کشور تشکیل داده است. قرار است این کمیته تا ۷ روز دیگر موعد انتخابات تازه را اعلام کند. همزمان، دادستانی بولیوی به درخواست دولت موقت این کشور، حکم بازداشت مورالس را به اتهام «فتنه، تروریسم و حمایت مالی از تروریسم» صادر کرده است.

مورالس هفته گذشته در مصاحبه‌ای افشا کرد که دلیل فشار آمریکا برای برکناری او، قراردادهای گسترده بولیوی با چین در زمینه استخراج لیتیوم و همچنین خودداری وی از قطع روابط با ایران، کوبا و ونزوئلا بوده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج