اسنپ پی_استیکی داخلی
adexo3
۹۴۴۷۲۲
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

رد بلژیکی برای اسکاتیش‌ها رزومه فرستاد؛

اسکاتلند، ایران را از دست ویلموتس نجات می‌دهد؟

اسکاتلند به دنبال جانشینی برای الکس مک لیش است و نام چند سرمربی مطرح از جمله مارک ویلموتس شنیده شده است.

ورزش سه: هفته گذشته الکس مک لیش، سرمربی تیم ملی اسکاتلند از این سمت اخراج شد و در روز‌های اخیر اسامی فراوانی برای احراز این پست مطرح شده است؛ نام هایی، چون مارک ویلموتس، اسون گوران اریکسون و آورام گرانت.

جالب اینجاست اتحادیه فوتبال اسکاتلند تا به حال بیش از چهل درخواست از سرمربیان مختلف داشته که خواهان حضور روی نیمکت تیم ملی این کشور بوده اند و اخبار حاکی از آن است مارک ویلموتس، سرمربی سابق تیم‌های ملی بلژیک و ایران نیز در بین نامزد‌های دریافت این پست جای داشته است.

اسکاتلند، ایران را از دست ویلموتس نجات می‌دهد؟

مارک ویلموتس که در سال ۲۰۰۱ و در مرحله انتخابی جام جهانی در هامپدن پارک مقابل اسکاتلند موفق به گلزنی شد، چهار سال سرمربی تیم ملی بلژیک بود و آن‌ها را به مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۲۰۱۴ هدایت کرد.

مارک ویلموتس در سال ۲۰۱۶ و به دنبال شکست مرحله یک چهارم نهایی مقابل ولز در رقابت‌ها یورو از تیم ملی بلژیک اخراج شد. این سرمربی ۵۰ ساله همچنین نیمکت پست ساحل عاج را با توافق دو طرفه در سال ۲۰۱۷ ترک کرد.

در ادامه و چند ماه قبل نیز مارک ویلموتس هدایت تیم ملی ایران را در دست گرفت، اما دو شکست متوالی مقابل تیم‌های ملی بحرین و عراق در مرحله مقدماتی جام جهانی باعث شد دوران حضور او در ایران نیز کمتر از یک سال شده و خیلی زود به پایان برسد.

اسون گوران اریکسون که به عنوان اولین سرمربی خارجی تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۰۱ شروع به کار کرد نیز به اتحادیه فوتبال اسکاتلند معرفی شده است.

روز پنجشنبه، اریکسون در مصاحبه‌ای گفت: "اسکاتلند یک کشور بزرگ در عرصه فوتبال است. آیا با آن‌ها مذاکره می‌کنم؟ چرا که نه. صحبت نکردن رفتار مودبانه‌ای نیست. شناسنامه می‌گوید من سن خاصی دارم، اما من احساس نمی‌کنم هنوز هم مربیگری را دوست دارم. بسیاری از افراد هم سن هنوز قدرتمندانه کار می‌کنند و روی هاجسون یک نمونه است. "

آورام گرانت، سرمربی سابق چلسی نیز یکی دیگر از نامزد‌های هدایت تیم ملی اسکاتلند است. او در سال ۲۰۰۷ بعد از ژوزه مورینیو هدایت آبی‌های لندن را بر عهده گرفت و موفق شد با این تیم به فینال لیگ قهرمانان هم برسد، اما چلسی آنجا در ضربات پنالتی و در مسکو مغلوب منچستریونایتد شد.

مکینز، کلارک، دیوید مویس و جک راس نیز از دیگر نام‌های مطرح شده در فهرست سرمربی احتمالی تیم ملی اسکاتلند هستند و اسلوان بیلیچ، سرمربی سابق تیم ملی کرواسی نیز ممکن است عهده دار این سمت شود.

با توجه به در پیش بودن رقابت‌های یورو، اسکاتلند می‌خواهد به زودی و احتمالا ظرف دو هفته آینده سرمربی جدید خود را استخدام کند، اما آن‌ها همچنین تصمیم به انتخاب سرمربی موقت هم در سر دارند.

با توجه به اینکه در هفته‌های اخیر اخباری در مورد احتمال درخواست غرامت سنگین از سوی مارک ویلموتس از فدراسیون فوتبال ایران شنیده شده، حضور او روی نیمکت تیم ملی اسکاتلند می‌تواند منجر به توافق احتمالی او با تیم ملی ایران برای تصدی پست جدید شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کی میره دنبال این عتیقه
      دلتون خوشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج