جاباما
۹۴۴۸۷۸
۶ نظر
۵۰۰۸
۶ نظر
۵۰۰۸
پ

تا پایان دی تولید خودرو‌های ناقص به صفر می‌رسد

مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت(صنایع خودرو و نیرو محرکه) گفت: با اعمال سیاست توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو که یکی از ۷ محور اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بوده است؛ از پایان دی ماه دیگر شاهد تولید خودروهای ناقص توسط شرکت های بزرگ خودروسازی در کشورمان نخواهیم بود.

خبرگزاری ایلنا: مدیرکل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت(صنایع خودرو و نیرو محرکه) گفت: با اعمال سیاست توجه به عمق ساخت داخل در صنعت خودرو که یکی از ۷ محور اجرایی وزارت صنعت، معدن و تجارت در سال جاری بوده است؛ از پایان دی ماه دیگر شاهد تولید خودروهای ناقص توسط شرکت های بزرگ خودروسازی در کشورمان نخواهیم بود.

سید رضا مفیدی با بیان این مطلب توضیح داد: با تلاش های وزرات صمت و دو خودروساز مطرح داخلی و برگزاری موفقیت آمیز نمایشگاه تخصصی ساخت داخل در حوزه افزایش ساخت داخل قطعات و پیوند دادن تولیدکنندگان و قطعه سازان کشور با خودروسازان، گامی محکم در راستای رفع نیازهای تولید برداشتیم .

وی ادامه داد: حمایت از همکاری نخبگان دانشگاهی و شرکت‌های دانش بنیان در همکاری با قطعه سازان در بخش ساخت داخل قطعات هایتک ، حمایت و همکاری از حضور نخبگان و توانمندی‌های صنایع دفاعی کشور در بخش داخلی سازی قطعات هایتک از دیگر برنامه ها و سیاست های وزارت صمت در رفع نیازهای تولید خودرو است که به اجرا رسیده است.

وی اضافه کرد: با مجموعه اقداماتی که در چند ماه اخیر در وزارت صمت انجام شده است، شاهد کاهش ارزبری ۴۰۰ میلیون یورویی تا آخر سال در صنعت خودرو خواهیم بود.

مفیدی ادامه داد: کاهش ارزبری ۴۰۰ میلیون یورویی در صنعت خودرو سازی به معنای آن است که قطعات مصرفی وارداتی به کشور را تا آخر سال، توانسته ایم داخلی سازی کنیم.

او با اشاره به اینکه کاهش ارزبری به کاهش خودرو های کف پارکینگ و ناقص می انجامد، تاکید کرد: با استفاده از توجه به عمق ساخت داخل و دیگر روش ها در تامین قطعات خودرو توانسته ایم، تولید خودرو های ناقص کف پارکینگ را به حداقل برسانیم و در انتظار تولید خودروهای کامل باشیم.

مفیدی با اشاره به اینکه از پایان دی ماه دیگر دپوی خودرو ناقص در پارکینگ ها نخواهیم داشت، متذکر شد: یکی از راهکارهای وزارت صمت برای حل مشکل خودروهای ناقص و همچنین افزایش تیراژ تولید خودرو، داخلی سازی قطعات خودرو بوده است و تاکنون ۳ میز تخصصی تعمیق ساخت داخل در صنعت خودرو با حضور وزیر صمت برگزار شده است.

مدیر کل دفتر صنایع حمل و نقل وزارت صمت همچنین بیان کرد: در این سه میز در مجموع ۹۹ قطعه توسط ۸۹ قطعه ساز به ارزش ۳ هزار و ۲۰۱ میلیارد تومان و کاهش ارزبری ۲۷۵ میلیون یورویی ساخته می شود.

مفیدی همچنین به آمار متوسط روزانه تولید دو شرکت خوردور سازی ایران خودرو و سایپا اشاره کرد و گفت: میانگین تولید روزانه از ۹۰۰ دستگاه به ۱۶۰۰ دستگاه در این دو گروه خودرو سازی رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رامین

      الله علم پشتش عید تموم شد پراید 200 میلیونی مبارک باشه

    • بدون نام

      من شهریور 97با موعد تحویل آذر 98ثبت نام کردم الان دی ماهه هنوز خبری از ماشینم نیست ایران خودرو هرروز تحویل فوری داره

    • بدون نام

      حرف نزنید عمل کنید بعد

    • بدون نام

      بله همونجور که قرار بود تا پایان ابان تمام خودروهای ثبت نامی رو تحویل بدین:)))
      بجای دست و پا زدن الکی اعلام کنید که ورشکسته شدین جیگولیا

    • ایران

      آره باید زودتر تموم کنن بلکه مردم و به پای صندق رای بکشن. روش خوبیه

    • بدون نام

      فقط حرف مفت بزنید....امارهای دروغ......آخه لعنتی ماشینهای پارسال رو نمیتونن طرح تبدیل بزنن...........رانت ثبت نامها رو نمیتونن بگیرن......باید جلوی طرح فروش فوری گرفته بشه........به مردم بدهکارن حی طرح فوری.......

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج