جاباما
۹۴۵۹۳۵
۳ نظر
۵۰۱۰
۳ نظر
۵۰۱۰
پ

روسیه: آمریکا به دنبال تغییر موازنه قوا در خاورمیانه است

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با «اوج بدگمانی» خواندن ترور سردار شهید سلیمانی توسط تروریست‌های آمریکایی، گفت واشنگتن به دنبال تغییر توازن قدرت در منطقه است.

خبرگزاری فارس: «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز (جمعه) ترور سردار شهید «قاسم سلیمانی» بر اثر حمله تروریستی آمریکا در بغداد را اوج بدگمانی و منفی‌نگری واشنگتن توصیف کرد.

زاخارووا در مصاحبه با شبکه «روسیا ۲۴» گفت ایالات متحده ابتدا در بغداد حمله هوایی انجام داد و سپس از شورای امنیت سازمان ملل خواست که تعرض تظاهرات‌کنندگان عراقی به سفارتخانه خود در بغداد را بررسی کند.

به نوشته خبرگزاری «تاس»، وی ضمن «اوج بدگمانی» خواندن اقدام آمریکا در ترور سردار سلیمانی، توضیح داد: «اتخاذ ارزیابی قانونی از حملات به سفارتخانه‌های کشورها، در حدود اختیارات شورای امنیت سازمان ملل است. آمریکا حتی خواستار نشست فوق‌العاده شورای امنیت درباره حمله به سفارتش نشده است».

سخنگوی وزارت خارجه روسیه با بیان اینکه حمله هوایی آمریکا در بغداد فقط منجر به افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود، تصریح کرد واشنگتن فقط به تغییر توازن قدرت در غرب آسیا تمایل دارد.

زاخارووا ادامه داد: «برای محکوم کردن حملات به سفارتخانه، دولت‌ها به شورای امنیت سازمان ملل شکایت می‌کنند. واشنگتن هیچ شکوائیه‌ای به شورای امنیت نداد و این یعنی فقط به دنبال واکنش جهانیان بوده و به دنبال تغییر موازنه قوا در منطقه است».

وی پیش از این در صفحه فیسبوک خود نوشته بود: «این اقدام (ترور سردار سلیمانی) منجر به چیزی جز افزایش تنش‌ها در منطقه نمی‌شود، که قطعا بر جان میلیون‌ها نفر اثر خواهد گذاشت».

بامداد امروز جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

در بیانیه پنتاگون آمده است: «ارتش آمریکا به دستور رئیس‌جمهور با ترور قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقدام دفاعی قاطعی برای حراست از پرسنل آمریکا در خارج از کشور انجام داده است.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      تمام آتش‌ها ازگور روسیه روباه صفت بلند می‌شود،قدرت مقابله مستقیم باآمریکا راندارد، ازکشورهای ثالث استفاده می‌کند برای مقابله با آمریکا..

    • کارگر

      رییس جمهور امریکا غلط کرد

    • بدون نام

      گورتونو گم کنید برید خونه ی خودتون !

      به زور اومدید. تو خونه ی ما امنیت هم می خواهید عوضی ها !!!!!!!

      مردم خودتون. اون سر دنیا اب تو دلشون تکون نمی خوره !!!!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج