۹۴۷۷۷۱
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

جشنواره‌های فجر برای «سردار» دست به کار شدند

مدیرکل دفتر موسیقی از تشکیل جلسه ویژه مدیران برگزاری جشنواره‌های موسیقی، تئاتر و هنر‌های تجسمی فجر با معاون هنری وزیر ارشاد در راستای پاسداشت مقام والای سردار شهید سلیمانی خبر داد.

خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر موسیقی از تشکیل جلسه ویژه مدیران برگزاری جشنواره‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی فجر با معاون هنری وزیر ارشاد در راستای پاسداشت مقام والای سردار شهید سلیمانی خبر داد.

جشنواره‌های فجر برای «سردار» دست به کار شدند

محمد اله‌یاری مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن عرض تبریک و تسلیت دوباره به مناسبت شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی و یارانش توضیح داد: همانگونه که ملت شریف ایران و هنرمندان مستحضرند، دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی حسب وظیفه اخلاقی و شرعی خود در سریع‌ترین شکل ممکن نسبت به این رویداد واکنش نشان داد.

خوشبختانه اهالی عزیز و فهیم حوزه موسیقی چه به صورت شخصی و چه در قالب اصناف و انجمن‌ها نیز بلافاصله در توییت‌ها و پیام‌های خود ابراز همدردی خود را نسبت به این ضایعه اسف‌بار اعلام کردند. همین شرایط موجب آغاز فعالیت‌های خلاقانه هنری توسط خوانندگان و گروه‌های موسیقی بود که عموماً به‌صورت خودجوش و برآمده از حس درونی و ناراحتی که ایجاد شده نسبت به شهادت شجاعانه سردار سلیمانی واکنش نشان دادند.

وی ادامه داد: البته این توقع هم از دست‌اندرکاران حوزه‌های مدیریتی فرهنگ و هنر هم وجود دارد که از چنین اقداماتی در حد توان حمایت کنند. کما اینکه لازم است در زمینه‌های هنری به ویژه حوزه موسیقی آفرینش‌هایی صورت بگیرد که نیازمند همین حمایت‌هاست. به هر حال رسانه و ابزار موسیقی شرایط بسیار ارزشمند و خوبی برای انتقال ارزش‌ها، پیام‌ها و زنده نگه داشتن خاطره شهداست که می‌تواند حس حماسی تاثیرگذاری را ایجاد کند. موضوعی که در این چند روز دیدیم که چگونه توسط مردم عزیزمان در سراسر کشور، همراه با برگزاری تشییع پیکر حاج قاسم سلیمانی اتفاق افتاد.

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از صحبت‌های خود تصریح کرد: پیرو این رویکرد، امروز (چهارشنبه ۱۸ تیر) مدیران برگزاری جشنواره‌های موسیقی، تئاتر و هنرهای تجسمی فجر با حضور معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیداری داشتند که طی آن، مدیران این رویدادها علاوه‌بر ارائه گزارشی از روند تشکیل ستادهای مرتبط به آقای حسینی (معاون هنری وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی) تصمیم گیری کردند تا از باب پاسداشت شهدا، خاصه شهید سردار قاسم سلیمانی و یارانشان شاهد آفرینش آثار در جشنواره‌های تئاتر، موسیقی و هنرهای تجسمی باشیم.

وی درباره بخش موسیقی هم گفت: در حال گفتگو با مجموعه بنیاد فرهنگی هنری رودکی هستیم تا علاوه بر حضور و اجرای برنامه ویژه ارکسترهای دولتی، در جشنواره موسیقی فجر، برنامه‌های مشترک ویژه‌ای را با حضور هنرمندان حوزه تئاتر، هنرهای تجسمی پیش‌بینی کنیم که جزییات این برنامه ویژه به زودی اطلاع‌رسانی می‌شود. این در حالی است که تولید تک آهنگ‌های فاخر با محتوای خوب و ارزشمند و همراهی با هنرمندان در تولید آثاری مرتبط با شهیدان والا مقام نیز جزو برنامه‌های آتی ماست که امیدوارم بتوانیم در کنار هنرمندان به سهم خود ادای دینی به شهید والا مقام سردار سلیمانی داشته باشیم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج