۹۴۷۸۹۵
۱۴ نظر
۵۰۰۷
۱۴ نظر
۵۰۰۷
پ

عقب‌نشینی سناتور آمریکایی از تهدید ایران

سناتور آمریکایی که تبلیغات زیادی برای حمله کشورش به پالایشگاه‌های نفتی ایران انجام می‌دهد بعد از انتقام موشکی ایران از تهدیدهایش عقب‌نشینی کرده است.

خبرگزاری فارس: یک نماینده جمهوری‌خواه مجلس سنای آمریکا که در روزهای گذشته تبلیغات گسترده‌ای برای حمله به پالایشگاه‌های نفت ایران انجام می‌داد امروز سه‌شنبه از تهدیدهایش علیه ایران عقب‌نشینی کرده است.

«لیندسی گراهام» که بارها خواستار حمله به پالایشگاه‌های نفتی شده بود بعد از پاسخ موشکی ایران به عملیات تروریستی آمریکا علیه سردار «قاسم سلیمانی»، فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفته اقدام تلافی‌جویانه علیه ایران را ضروری نمی‌داند.

گراهام گفت: «از نظر من، تلافی‌جویی برای تلافی‌جویی در حال حاضر ضروری نیست. آنچه ضروری است این است که هدف‌های راهبردی خودمان درباره ایران را به صورتی ساده و محکم مشخص کنیم.»

عقب‌نشینی سناتور آمریکایی از تهدید ایران

بامداد چهارشنبه نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پاسخ به ترور سردار «قاسم سلیمانی» توسط آمریکا پایگاه «عین‌الاسد» در عراق را هدف حمله موشکی قرار داد.

عین الاسد در ۱۰۸ کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال ۲۰۰۳، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال ۲۰۱۱ در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است. در پایان سال ٢٠١٤، به بهانه مبارزه با داعش، بار دیگر این پایگاه تحت اختیار نظامیان آمریکایی حاضر در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش قرار گرفت.

منابع مطلع می‌گویند عین الاسد از مهم‌ترین پایگاه‌های آمریکا در عراق است و سیزده موشک بر سر آن فرود آمد. ارتش عراق اعلام کرده هفده موشک به آن اصابت کرده است.

آنچه موشک‌های ایران در این پایگاه زدند، «مقر عملیات مرکزی» آمریکاست که سامانه‌های ارتباطی و سامانه مخصوص پهپادها و همچنین زیرساخت‌هایی مهم را در خود جا داده است.

همچنین پایگاه اربیل نیز که جدیدترین و مهم‌ترین سامانه‌های جاسوسی آمریکا در منطقه را در خود جای داده و به نوعی «مرکز فعالیت‌های اطلاعاتی و جاسوسی» آمریکاست، هدف دست کم پنج موشک قرار گرفته است. نقاط انتخاب شده از نقاط حساس آمریکایی‌ها در عراق است.

بامداد جمعه سیزدهم دی ماه (سوم ژانویه) ساعاتی پس از انتشار اخباری از انفجار و اصابت موشک به دو خودرو در نزدیکی فرودگاه بغداد، الحشد الشعبی عراق از شهادت سردار سپهبد قاسم سلیمانی و «ابومهدی المهندس» معاون سازمان الحشد الشعبی عراق در حمله هوایی آمریکا خبر داد؛ خبری که ساعتی بعد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی آن را تأیید کرد.

سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای که در این خصوص منتشر کرد، آورد: «سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی پس از عمری مجاهدت بامداد امروز در حمله بالگردهای آمریکایی به شهادت رسید».

در پی این خبر، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) مسئولیت ترور شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس را بر عهده گرفت و در بیانیه‌ای اذعان کرد که این ترور به دستور رئیس جمهور آمریکا صورت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سارا

      این یعنی جنگ نمیشه ان شاالاه جنگ نشه

    • امیر

      زنده باد ایران وزنده باد شیران ایران که شما مثل موش از انها میترسیند
      اینجا ایران است سر زمین شیران است

      پاسخ ها

      • x man

        شیران و خوب امدی

    • بدون نام

      افرین

    • بدون نام

      بالاخره سیلی خوردن

    • نلصر

      دقت کردیدتام کاتن خفه شده، صداش در نمیاد

    • بدون نام

      این بیپشرفا حتما ریگی تو کشون هست.لابد میخاد حمله کنه

    • یکی

      کاش 52 موشک میزدیم

    • بدون نام

      فعلا از منطقه زندگی ما گم شید

    • علی

      مشت محکمی بود بر دهان یاوه گویان ترسو

    • بدون نام

      فکر میکردم میزنن پایگاه های امریکا و چندتا مقاماشون رو میکشن .اما الان فهمیدم ترامپ با یک تیر چندتا هدف زد.اول سردار سلیمانی راشهید کردند بدون تلفات وبعد ترامپ دنبال جنگ نرفت وبا این وضعیت دور دوم صد درصد رأی میاره

    • طرفدار

      گراهام دیگه از این غلط ها نکنی هان اباریکلا پسرخوب

    • علی

      منابع خارجی از کشته شدن سربازانشون و آمار کشته شدگان احتمالی چیزی گفتن ؟

    • ملایری

      این جانورها فقط و فقط ضعیف کش هستند، ابتدا بوسیله عوامل متفاوت از جمله نفوذی های آموزش دیده کشور هدف را ضعیف و خلع سلاح می کنند و بعد حمله نظامی با حداقل هزینه را بکار می گیرند! اگر مردم و نظام فریب ((دوران موشک گذشته)) را می خوردند! هدف حملات شیاطین می بودیم.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج