۹۴۸۱۳۱
۷ نظر
۵۰۰۶
۷ نظر
۵۰۰۶
پ

روحانی به جانسون درباره اتفاقات اخیر چه گفت؟

حسن روحانی در تماس تلفنی نخست‌وزیر انگلیس پاسخ ایران به آمریکا و حمله به پایگاه نظامی این کشور در عراق را طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، دفاع مشروع دانست.

پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست جمهوری: حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری ایران امروز (پنجشنبه) در تماس تلفنی «بوریس جانسون» نخست وزیر انگیس با وی، پاسخ جمهوری اسلامی ایران به آمریکا و حمله به پایگاه نظامی این کشور در عراق را طبق ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد، دفاع مشروع دانست و تاکید کرد: اگر آمریکا مرتکب خطای دیگری شود ،پاسخ بسیار خطرناکی را دریافت خواهد کرد.

وی، سردار شهید سلیمانی را دوست همه مردم منطقه و قهرمان مبارزه با تروریسم خواند و با بیان اینکه اقدامات تروریستی آمریکا امنیت منطقه را به طور جدی تهدید می کند، گفت: با حدود چهار دهه دوستی و همکاری با سردار سلیمانی می‌گویم او پیوسته به دنبال تقویت امنیت و ثبات منطقه بود.

روحانی به جانسون درباره اتفاقات اخیر چه گفت؟

رئیس جمهور با انتقاد از اظهارات برخی مقامات دولت انگلستان در خصوص ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی خواستار تجدید نظر آنها در مواضع خود شد و گفت: بی تردید اگر تلاش های شهید سلیمانی نبود شما امروز در لندن آرامش نداشتید.

روحانی با تاکید بر تامین امنیت منطقه توسط کشورهای منطقه ، گفت: آمریکایی ها و کاخ سفید هیچ شناختی از منطقه نداشته و پس از اقدام تروریستی خود به دلیل قیام ملتهای منطقه و وحدتی که ایجاد شد ، دریافتند که چه اشتباهی مرتکب شده اند.

وی ، ریشه همه ناامنی های اخیر را خروج آمریکا از برجام و اقدامات غیرقانونی آنها دانست و گفت: این اقدام تروریستی آمریکا برخلاف همه مقررات بین المللی انجام شد . آنها دو سال است دارو و غذای مردم را هم تحریم کرده اند و با ترور سردار سلیمانی دست به یک جنایت بزرگ زدند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اگر اروپا به تعهدات خودش برگردد ایران هم به تعهدات برجامی خود باز خواهد خواهد گشت، گفت: تهران همچنان به همکاری های خود با آژانس بین المللی انرژی اتمی متعهد است و آژانس همانند گذشته بر فعالیت های هسته ای ایران نظارت خواهد داشت.

*جانسون: حفظ برجام در تقویت امنیت بین الملل بسیار مهم است

نخست وزیر انگلیس نیز در این تماس تلفنی با ابراز همدردی و تسلیت در خصوص حوادث متعدد یک هفته اخیر در ایران، نسبت به تشدید ناامنی در منطقه و امنیت سربازان انگلیسی ابراز نگرانی کرد و خواستار خویشتنداری همه طرف ها شد.

جانسون با تاکید بر ضرورت بهبود روابط تهران ـ لندن ، حفظ برجام را در تقویت امنیت بین الملل بسیار مهم دانست و خواستار بکارگیری همه تلاش ها برای حفظ این توافق مهم بین المللی شد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهاب سنگ بیا

      زیر گوش من گفت چی گفت خخخخ

    • بدون نام

      مرگ بر انگلیس

    • بدون نام

      اقای روحانی اونا خودشان گروه دائیش بوجود آوردن بعد شما میگوید ما اینارو نابود نمیکردیم به سمت شما میامدن واقعا اصلا جانسون ادمه تا دیروز داشت برای ما قبر مکند

    • بدون نام

      آقا ایشون که از خواب بیدار کرد.
      ساعت خواب دکتر ؟

    • بدون نام

      '''''''' روحانی در باره اتفاقات اخیر به '' جانسون '' گفت ' دل مان 'خنک شد' از آمریکا انتقام سختی گرفتیم '' و هشتاد کشته نظامی آمریکایی '' روی دست آمریکا بر جای گذاشتیم!!

    • بدون نام

      بابا برو دنبال بازیت سیلی محکم سیلی خطرناک بس است دست بردارید

    • بدون نام

      آقای جانسون سخت نگیرروحانی خودش امروزصبح متوجه شدکه ایران پایگاه امریکاروموشک باران کرده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج