۹۴۸۴۵۵
۱ نظر
۵۰۱۰
۱ نظر
۵۰۱۰
پ

درخواست سوئد درباره سفارت اتحادیه‌اروپا در تهران

وزیر خارجه سوئد گفت که در نشست امروز وزرای خارجه اتحادیه اروپا، پیشنهاد تأسیس نمایندگی این اتحادیه در تهران در سطح سفارتخانه را مطرح می‌کند.

خبرگزاری فارس: «آن لیندی» وزیر خارجه سوئد امروز (جمعه) در یک مصاحبه تلویزیونی گفت که در نشست فوق‌العاده وزرای خارجه اتحادیه اروپا پیشنهاد خواهد کرد که نمایندگی دائم این اتحادیه در سطح سفارتخانه در ایران دایر شود.

او به شبکه «اس. اف. تی.» سوئد گفت، مطمئن نیست که دیگر اعضاء از پیشنهاد وی استقبال کنند اما تأکید کرد که به عقیده وی این اقدام می‌تواند نشانه‌ای از حضور اتحادیه اروپا در منطقه و تمایلش به گفت‌و‌گو باشد.

خانم لیندی در این راستا گفت که میان کشورهای اتحادیه اروپا این توافق وجود دارد که اعضاء تمامی تلاش خود را برای جلوگیری از خروج ایران از توافق هسته‌ای به کار گیرند.

نشست فوق العاده اتحادیه اروپا در سطح وزرای خارجه برای بررسی بحران در غرب آسیا امروز ساعت ۱۵ به وقت محلی برگزار می‌شود. خبرگزاری «رویترز» امروز در مطلبی به نقل از دیپلمات‌های اروپایی مدعی شد نمایندگانی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا امروز (جمعه) گردهم می‌آیند تا راهی برای دور کردن ایران و آمریکا از تقابل پیدا کنند.

این برای اولین بار نیست که اعضای اتحادیه اروپا پیشنهاد دفتر در تهران را مطرح می‌کنند. بحث تأسیس دفتری به مثابه سفارت در تهران از سال‌ها پیش مطرح است؛ خرداد ماه سال گذشته نیز برخی نمایندگان پارلمان اروپا به بهانه حفظ برجام پیشنهاد ایجاد دفتر رسمی این اتحادیه را در تهران داده بودند.

«بهرام قاسمی» سخنگوی وقت وزارت خارجه ایران در آبان ماه سال ۹۵ در اظهار نظری در این خصوص گفته بود: «از یک سال پیش بحث ایجاد این دفتر مطرح شده و بحث باز شدن دفتر اتحادیه توسط طرف اروپایی مطرح شد و در دست بررسی است و بعید می‌دانم این موضوع در کوتاه مدت اتفاق بیفتد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • عسگر پورطهماسبی

      اتحادیه اروپا کشوری رسمی وعضو سازمان ملل نیست که درایران سفا رت داشته باشد واین هم یک حقه دیگه است که برای هربهانه ای سفارت اتحادیه اروپا بانام یک کشور مستقل اروپا برای ایران پاپوش درست کنند دولت ایران نباید انرا بپذیرد واگر بپذیرند یعنی هنوز مدیران کشور پختگی سیاسی لازم را ندارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج