جاباما
۹۴۹۸۳۵
۹ نظر
۵۰۰۱
۹ نظر
۵۰۰۱
پ

فرآیند انتقال گل‌محمدی از شهرخودرو به پرسپولیس

پرسپولیس از مدت‌ها قبل به دنبال جذب یحیی گل‌محمدی بود و درنهایت روز گذشته این اتفاق رخ داد تا مربی موفق شهرخودرو به‌عنوان جانشین گابریل کالدرون آرژانتینی معرفی شود، آن هم درحالی که نماینده مشهد باید به‌زودی در مسابقات حساس مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود و این مساله خشم مشهدی‌ها را نیز برانگیخته است.

فرهیختگان: پرسپولیس از مدت‌ها قبل به دنبال جذب یحیی گل‌محمدی بود و درنهایت روز گذشته این اتفاق رخ داد تا مربی موفق شهرخودرو به‌عنوان جانشین گابریل کالدرون آرژانتینی معرفی شود، آن هم درحالی که نماینده مشهد باید به‌زودی در مسابقات حساس مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا حاضر شود و این مساله خشم مشهدی‌ها را نیز برانگیخته است.

تلاش بی‌نتیجه در گام اول

وقتی مشخص شد برانکو ایوانکوویچ دیگر به تهران باز نمی‌گردد و قرمزها مربی کارآمد و کاملا موفق خود را به‌طور قطعی از دست داده‌اند، تلاش‌ها برای پیدا کردن جانشین او آغاز شد. مدیران وقت باشگاه در جلسات مختلف که البته به اطلاع مدیران وزارت ورزش نیز می‌رسد، لیستی از مربیان مختلف تهیه کرده‌اند که شامل دو بخش مربیان داخلی و خارجی بود. سرلیست نفرات داخلی یحیی گل‌محمدی، مربی موفق پدیده بود که علاقه زیادی هم به حضور در پرسپولیس داشت و با سران باشگاه پای میز مذاکره نشست.

برخی منابع آن زمان مدعی شدند که او قول شفاهی از مالک پدیده گرفته بود که هر زمان پرسپولیس به او پیشنهاد داد، بتواند مشهد را ترک کند، اما درنهایت مذاکرات به جایی نرسید. مدیران باشگاه با حمیداوی نیز مذاکره رسمی انجام دادند و درنهایت اعلام شد که قرمزها باید تا پایان قرارداد گل‌محمدی (پایان فصل بیستم) برای جذب وی صبر کنند و امکان ندارد زودتر از این موعد با جدایی او موافقت شود. مدیران پرسپولیس هم که گزینه داخلی مناسبی مدنظر نداشتند، درنهایت تصمیم به استخدام یک مربی خارجی گرفتند و گابریل کالدرون آرژانتینی به تهران آمد.

اسکوچیچ نشد، یحیی آمد

ماجرا دوباره مانند گذشته تکرار شد؛ سرمربی خارجی پرسپولیس به‌موقع پولش را نگرفت و از کشور رفت. طبق قانون قراردادش را فسخ و برای بازگشت شروطی را مطرح کرد که تحقق نیافت و درنهایت قطع همکاری با وی نیز مسجل شد. دوباره باشگاه لیستی از گزینه‌های مختلف تهیه کرد و باز هم یحیی گل‌محمدی به‌عنوان سرلیست مطرح شد.

مسئولان پرسپولیس علاوه‌بر مربیان خارجی مثل اسکوچیچ، پائولو سرجیو و... گزینه‌های داخلی دیگری مثل دایی، کریمی، تارتار و حتی کریم باقری را مدنظر داشتند، با این حال خوب می‌دانستند که هیچ‌یک به اندازه گل‌محمدی نمی‌توانند هواداران را مجاب به حمایت از تصمیم باشگاه کنند.

این‌بار اما مذاکرات نتیجه داد و یحیی هم به مراد دلش رسید. البته این نکته را باید بدانید که پرسپولیسی‌ها بدشان نمی‌آمد اسکوچیچ را انتخاب کنند، اما همان موانعی که اجازه نداد او به استقلال برود، مانع حضورش در پرسپولیس شد!

مقاومتی که شکست

نکته مهم این است که شهرخودرو در حساس‌ترین شرایط، سرمربی موفق خود را از دست داده است. در دنیای حرفه‌ای فوتبال نمی‌توان به این‌گونه انتقال‌ها ایراد گرفت، اما با این حال مطالب منتشرشده توسط مدیران تیم مشهدی این شائبه را ایجاد کرد که فشارهایی در کار بوده تا این انتقال انجام گیرد که در دنیای حرفه‌ای فوتبال چندان مرسوم نیست.

مسئولان باشگاه دیروز بیانیه‌ای صادر کردند که در بخشی از آن آمده است: «در پایان دور رفت لیگ برتر نوزدهم و درحالی که باخبر هستید، باشگاه پرسپولیس پس از جدایی سرمربی خارجی خود مجددا خواستار جذب سرمربی شهرخودرو برای هدایت پرسپولیس شد که البته پاسخ ما باز هم منفی بود، اما دوباره تماس‌ها شروع شد و همه برای این انتقال، در این برهه حساس با باشگاه ما تماس گرفتند تا رضایتنامه گل‌محمدی را بدهیم، اما دریغ از یک تماس از داخل استان خراسان‌رضوی! تا جایی که زورمان رسید، پای سرمربی‌مان ایستادیم و تمام راه‌ها را نیز به‌تنهایی طی کردیم، اما درنهایت نشد که نشد و مجبور شدیم رضایتنامه سرمربی تیم‌مان را برای هدایت پرسپولیس امضا کنیم.»

فشار پرسپولیس یا فشار یحیی؟

در کنار ماجراهای مطرح‌شده باید نکته مهمی را هم در نظر گرفت؛ گل‌محمدی بیش از مدیران گذشته و امروز پرسپولیس علاقه‌مند به حضور در این تیم بود و نزدیکانش به‌خوبی این مساله را تایید می‌کنند.

خصوصا اینکه خانواده‌اش در تهران ساکن بودند و او علاقه‌مند بود که در این شهر مربیگری کند و کجا برایش بهتر از پرسپولیس! یک منبع آگاه و نزدیک به شهرخودرو در این خصوص گفت: «بیشتر از پرسپولیس یحیی روی مدیران باشگاه فشار آورد تا این انتقال انجام شود. از همان ابتدای فصل می‌خواست مربی پرسپولیس شود، اما اجازه ندادند. خودش می‌گوید توافق کرده بودند و زیرش زدند. این مساله باعث شد در مدتی که گذشت، بارها دچار چالش و دعوا و قهر باشند. درخواست زیاد شدن قراردادش را داشت. مصاحبه‌هایش را ببینید، یک روز می‌گفت نیمکت لرزانی داریم و روز بعد از گرم بودن پشت تیم به مالک می‌گفت! آنهایی که به باشگاه نزدیک هستند، خوب می‌دانند که بعد از پیشنهاد دوباره پرسپولیس، یحیی دیگر برای شهرخودرو مربی نمی‌شد. پایش را در یک کفش کرد که باید این‌بار بگذارند برود. حمیداوی هم نمی‌خواست چالش‌ها ادامه پیدا کند. پول زیادی هم از پرسپولیسی‌ها طلب کرد و از آنجا که تیمش مشکل مالی داشت، درنهایت به این انتقال تن داد و برای اینکه فشارها را از روی خود بردارد، توپ را به زمین دیگران انداخت و از فشارهای بیرونی گفت، درحالی که می‌دانست دیگر نمی‌تواند با یحیی که دلش پیش پرسپولیس گیر بوده، ادامه دهد!»

پرسپولیس: کدام فشار؟

با یکی از مسئولان پرسپولیس درخصوص شائبه مطرح‌شده تماس گرفتیم. وی به «فرهیختگان» گفت: «انصاری‌فرد از هیات‌مدیره اختیار تام گرفت تا با گل‌محمدی مذاکره کند. نه وزارت ورزش و نه هیچ مقام دولتی سفارشی نکرده است. آنها برای موافقت با این انتقال پول خواستند و ما هم بخشی را تهیه کردیم. مدیران وزارت ورزش اعلام کردند که به این مساله ورود نمی‌کنند و تمام کار بر دوش انصاری‌فرد بود.» قرار بود دیشب انصاری‌فرد به برنامه فوتبال برتر برود و احتمالا آنجا نیز اخبار مربوط به اعمال فشار برای جذب یحیی را تکذیب کرده است.

1.5 میلیارد نقد

یکشنبه‌شب مذاکرات بین مدیران دو باشگاه تا مرحله منتفی شدن هم پیش رفت. حمیداوی خواستار پول نقد بود و انصاری‌فرد هم دستش خالی! درنهایت مدیر پرسپولیس توانست مبلغ ۱.۵ میلیارد قرض کرده (طبق ادعای نزدیکان باشگاه) و موافقت مالک شهرخودرو را جلب کند. باقی‌مانده مبلغ نیز قرار است در قسط بعدی پرداخت شود. طبعا گل‌محمدی به‌عنوان یکی از موفق‌ترین مربیان چند سال اخیر نیز رقم قابل‌توجهی درخواست کرده و باید گفت قرمزها برای جذب او متحمل هزینه سنگینی شده‌اند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      فوتبال کثیف با مدیران بی کفایت وزیر لنگی جناب رئیسی خواهش میکنیم به پرونده وزیر ولنگ ورود کنین تو روز روشن انصاری فر لنگی داره دزدی میکنه با حمایت وزیر لنگی

    • آبی

      لعنت بر دروغگو...تیم حکومتی یعنی چرکپولیس...۶ تا وزیر زنگ زدن به حمیداوی تا رضایت بده سرمربیش جدا بشه...اخه ظلم تا کجا،امسال هم با اسنپ یه جام دیگه بهش بدین....اونوقت میگن چرا چرکپولیس هر شهری میره یا فحش میخوره یا سنگ....از امروز به بعد مشهد هم از این تیم نفرت داره...لعنت به این تیم کثیف...

    • باقلاقاتق

      خاک بر سر مسئولین کشوری که آدم دزد کثیفی مثل سلطانیفر وزیر ورزش آن باشه
      و خانواده اش تعیین کننده قهرمانی ها و خیلی از مشکلات دیگر آن باشند وقتی رییس‌جمهور کشوری تا ساعت یازده صبح
      در ارایشگاه وقت میگذارد تا خوش تیپ شود و ریش خودش را تزیین کند مطمئنا وزرایش از این بهتر نمی شوند

      پاسخ ها

      • رسول

        به کوری چشم دشمنان..چه سوزشی گرفتن شش دق لال

    • بدون نام

      کیسه ها لطفا لال بشن به تیم خودتون برسین اینقدر زیرمون نباشید مربی خودمونو آوردیم شما هم فرهادتونو آوردین دیگه دست از هوچی گری بردارید

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      فرایندش فقط تماس و زور وزیر و سیاسیون بود.‌لعنت ب این مافیای لنگ

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      فرایندش فقط تماس و زور وزیر و سیاسیون بود.‌لعنت ب این مافیای لنگ

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      فرایندش فقط تماس و زور وزیر و سیاسیون بود.‌لعنت ب این مافیای لنگ

    • تاج کبیر آسیا چهارفینال آسیا دوقهرمانی ⭐⭐

      فرایندش فقط تماس و زور وزیر و سیاسیون بود.‌لعنت ب این مافیای لنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج