جاباما
۹۵۱۵۴۳
۳ نظر
۵۰۰۳
۳ نظر
۵۰۰۳
پ

میزبانی ایران در آسیا؛ در انتظار ۲ جلسه

نتیجه ماجرای سلب امتیاز میزبانی از تیم های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا احتمالا با دو جلسه در ایران و AFC مشخص خواهد شد.

ورزش سه: موضوع اصلی فوتبال ایران دیگر در حد معلوم نبودن سرمربی تیم ملی یا قصه تکراری نرسیدن به المپیک نیست.

دو روزی می‌شود که خبر سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در فصل پیش روی لیگ قهرمانان آسیا توسط خبرنگاران عربستانی انتشار یافته و مطابق موارد دیگری در حوزه AFC، فدراسیون ایران بعد از رسانه‌های عربی خبر را تایید کرد و از دریافت نامه‌ای پرده برداشت که مضمون آن محرومیت تیم‌های ایرانی از میزبانی در لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ بوده است.

بعد از رسمی شدن این خبر و ابلاغ آن به ۴ باشگاه استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهر خودرو، این باشگاه‌ها واکنش‌های مشابه و قابل پیش بینی داشتند. همه نمایندگانی که از این چند تیم با رسانه‌ها صحبت کردند، همه با اشاره به غیرمنصفانه بودن نامه AFC تاکید کردند که زیر بار این تصمیم نمی‌روند و در صورت برنگشتن کنفدراسیون فوتبال آسیا از این رای، آن‌ها تن به میزبانی از حریفان در کشور ثالث نخواهند داد.

پس از صحبت‌های دیشب، مطابق آنچه در سایت فدراسیون منتشر شده بود، امروز صبح جلسه‌ای بین نمایندگان ۴ باشگاه، مسئولان فدراسیون فوتبال و معاون وزیر ورزش در این رابطه برگزار شد. از ریز مطالب مطرح شده در این جلسه چیزی منتشر نشده، اما مشخصا سمت و سوی خروجی نشست امروز، قوی‌تر شدن احتمال انصراف تیم‌های ایرانی از لیگ قهرمانان است؛ مسئله‌ای که دیشب توسط خبرنگاران عربستانی به عنوان «خبر رسمی» منتشر شد و باید دید در نهایت به وقوع می‌پیوندد یا خیر.

۲ جلسه برای تعیین تکلیف نهایی

در حال حاضر دو جلسه مانده که نتیجه این ماجرا را روشن خواهد کرد؛ یکی در ایران و دیگری در AFC. جلسه‌ای در وزارت ورزش برای تصمیم نهایی ایران در ارتباط با میزبانی در کشور ثالث برگزار می‌شود که احتمالا پاسخ رسمی ایران بعد از آن منتشر خواهد شد. دیگر جلسه حیاتی هم در کمیته اجرایی AFC برگزار می‌شود که در آن رای گیری خواهد شد. در واقع اینکه کنفدراسیون فوتبال آسیا به صورت رسمی و قطعی خواهان سلب امتیاز میزبانی از نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان باشد، در آن جلسه و از طریق کمیته اجرایی تصویب خواهد شد.

اگر انصراف بدهیم ....

اما اگر بنا را بر این بگذاریم که تصمیم نهایی AFC گرفتن میزبانی از ایران باشد و نظر نهایی طرف ایرانی هم مطابق خروجی جلسه امروز باقی بماند، نتیجه این خواهد شد که نمایندگان ایران از لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ انصراف می‌دهد و به احتمال زیاد، کنفدراسیون فوتبال آسیا هم ایران را از دوره‌های بعدی این رقابت‌ها محروم خواهد کرد. درباره میزان این محرومیت مطالب مختلفی عنوان شده، اما قول مشترک بین آنها، ۲ سال بوده است. انصراف احتمالی ایران ممکن است عواقب دیگری نیز داشته باشد که در آینده مورد بررسی دقیق‌تر قرار می‌گیرد.

احتمال پایان مطلوب مذاکره

این شروع سفت و سخت از طرف باشگاه‌های ایرانی، به این هدف بوده که تصمیم آتی کمیته اجرایی را تحت الشعاع قرار دهد و باشگاه‌ها و فدراسیون حتما از راه‌های دیگری هم پیگیر ماجرا خواهند بود تا AFC را از این رای جنجالی برگردانند. از این رو باید این احتمال را هم در نظر گرفت که تصمیم کمیته اجرایی به سود ایران عوض شود و این مذاکره پایان مناسبی برای طرف‌های ایرانی داشته باشد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • SS

      برای محروم نشدن مجبورن بازی کنن

    • بدون نام

      انصراف.عالیه.بهترین تصمیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حق دارند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج