۹۵۳۱۳۱
۲ نظر
۵۰۰۱
۲ نظر
۵۰۰۱
پ

فدراسیون شرط بگذارد دایی قبول نمی‌کند

بیژن ذوالفقارنسب با سال‌ها تجربه مربیگری در لیگ برتر و تیم‌های ملی، انتخاب احتمالی علی دایی به عنوان جانشین مارک ویلموتس را مناسب و مثبت می‌داند.

ایران ورزشی: بیژن ذوالفقارنسب با سال‌ها تجربه مربیگری در لیگ برتر و تیم‌های ملی، انتخاب احتمالی علی دایی به عنوان جانشین مارک ویلموتس را مناسب و مثبت می‌داند. او در این باره می‌گوید: «من فکر می‌کنم انتخاب علی دایی خوب و مناسب است. دایی با تجربیاتی که در دوران مربیگری به‌دست آورده می‌تواند عملکرد موفقی در تیم ملی داشته باشد. فراموش نکنیم که دایی در مقطع نخست مربیگری در تیم ملی به بلوغ حرفه‌ای نرسیده بود اما الان با گذشت زمان، بسیار فرق کرده و از لحاظ فنی، تجربی و فکری به نقطه خوبی رسیده است. من این انتخاب را مثبت ارزیابی می‌کنم.»

با بازیکنان تیم ملی که صحبت می‌کنیم، قریب به اتفاق آنها از حضور احتمالی دایی استقبال می‌کنند و معتقدند او انگیزه برد را به اردو خواهد آورد. آیا دایی در مرحله حساس مقدماتی جام جهانی موفق می‌شود و می‌تواند میل به پیروزی را به بازیکنان منتقل کند؟ ذوالفقارنسب به این اتفاق خوشبین است: «قطعاً همینطور است. دایی کسی است که تمام مراحل مربیگری را گذرانده، بازیکن خوبی بوده و تجارب بین‌المللی بسیاری هم در کارنامه دارد. او در باشگاه‌های بزرگی به میدان رفته و از مربیان مختلف و سطح بالا تجربیاتی اندوخته است. یکی از فاکتورهای انتخاب مربی تیم ملی، بحث بین‌المللی بودن آن است که دایی این صلاحیت را دارد، ضمن اینکه با حرف شما هم موافقم. دایی با انگیزه‌ای متفاوت این کار را آغاز خواهد کرد و شک نکنید میل به پیروزی را به بازیکنان نیز منتقل می‌کند. او در سال‌های اخیر آموزش دیده، با مدیران مختلف کار کرده و به کلاس‌های مربیگری هم رفته. بنابراین انتخاب اصلحی برای تیم ملی است.»

دایی یک بار مربی تیم ملی بوده و در این بخش به موفقیت نرسیده است. آیا می‌توان گفت او با توجه به تجربه قبلی در این راه به موفقیت نخواهد رسید؟ ذوالفقارنسب در پاسخ می‌گوید: «منطقی نیست که الان بابت نتایج گذشته از دایی انتقاد کنیم. آن زمان شرایط به گونه‌ای بود که او نتوانست به موفقیت برسد. کسی از آن نتایج دفاع نمی‌کند اما سال‌ها گذشته و دایی هم به درجات بالای مربیگری در باشگاه‌های مختلف رسیده است. او دگرگون شده و معتقدم این بار می‌تواند با تیم ملی به نتایج قابل توجهی برسد.»

فدراسیون فوتبال تا پایان مسابقات مقدماتی جام جهانی به امیر قلعه‌نویی پیشنهاد داد که این مربی نپذیرفت. به نظر می‌رسد پیشنهاد به علی دایی نیز همینطور است. موضوعی که ذوالفقارنسب از آن انتقاد می‌کند: «این بحث منطقی نیست و اعتماد به نفس یک مربی را می‌گیرد. اصلاً شما بگویید که این موضوع واقعیت دارد؛ مسئولان فدراسیون فوتبال باید آنقدر با برنامه باشند که کسی متوجه ماجرا نشود. از کجا معلوم که آقای دایی با بهترین عملکرد کارش را به پایان نرساند؟ آن وقت باید بیایند و بگویند لطفاً قراردادت را تمدید کن. من هیچ جا ندیدم که به مربی تیم ملی بگویند تا آخر مقدماتی بمان و کار کن. این یک فشار غیرمنطقی به مربی وارد می‌کند و انگیزه او را می‌گیرد، ضمن اینکه شرط خوبی برای شخصیتی مثل علی دایی یا هیچ مربی دیگری نیست. فکر هم نمی‌کنم دایی این شرط را قبول کند.»

ذوالفقارنسب به عنوان رئیس کانون مربیان فوتبال ایران، حمایت خود و همکارانش از انتخاب مربی ایرانی را با انتشار بیانیه‌ای نشان داد. تیم امید اما با مربی داخلی نتیجه نگرفت و حالا این سؤال پیش می‌آید که شاید تیم ملی هم نتواند با گزینه ایرانی به موفقیت برسد. ذوالفقارنسب می‌گوید: «داستان تیم امید با تیم ملی فرق می‌کند. آنجا اردوها را دیر شروع کردند، چند بار مربی عوض شد، باشگاه‌ها بازیکن ندادند و اردو و بازی تدارکاتی هم در کار نبود. درست است که ما از مربی داخلی حمایت کردیم اما در بیانیه هم چند شرط گذاشتیم که یکی از آنها استفاده از مربیان مجرب خارجی در کادر فنی بود. این یک موضوع بدیهی است که مربی دستیارهای خوب داشته باشد. متأسفانه فوتبال ایران در زمینه دستیار با مشکلاتی مواجه شده و به همین دلیل بهتر است اگر دایی هم انتخاب شد، مربیان خارجی خوبی در کنار خود به کار بگیرد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • حکمی

      هروقت تومربی شدی ویه قهرمانی ازخودت داشتی،بعدا بیا در مورد مسایل تیم ملی وباشگاهها نظر بده،کاسه داغتر از آش.

    • پیرمردتنها

      در این وضعیت آشفته فوتبال ایران برای هر مربی ریسک بزرگ هست ،آقای دایی خدا نکرده موفق نباشد باید برای همیشه از تیم ملی فوتبال خداحافظی کند چونکه در داخل ایران دشمنان بسیار از گروه مربیان و مافیا فوتبال دارد، و تمام کارشکنی‌ها که در دوران کیروش کردن چندین برابر بیشتر میکنند تا موفق نشه ،در مقابل چنانچه به جام جهانی صعود کنند دشمنان فوتبال ایران سکوت نمیکنند باز شروع به بی ارزش کردن میکنند که تیم ملی فوتبال ایران کمترین کار کرده ما در آسیا اول هستیم، باید بین 5تیم که میرفتیم،
      آقای دایی لطفا اساسی فکر کن نه احساسی، خداوند متعال پشت پناهت باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج