جاباما
۹۵۳۶۶۰
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

بلغارستان دو دیپلمات روس را اخراج می‌کند

اترینا زاخاریئوا، وزیر امور خارجه بلغارستان، روز جمعه ۲۴ ژانویه (۴بهمن) اعلام کرد این کشور احتمالا دو دیپلمات روسی را به ظن جاسوسی اخراج خواهد کرد.

برترین‌ها: به نقل از رسانه فارسی زبان؛ اترینا زاخاریئوا، وزیر امور خارجه بلغارستان، روز جمعه ۲۴ ژانویه (۴بهمن) اعلام کرد این کشور احتمالا دو دیپلمات روسی را به ظن جاسوسی اخراج خواهد کرد.

خانم زاخاریئوا به خبرنگاران گفت: «ما نامه هایی از دادستانان حاوی شماری از اتهامات دریافت کرده ایم. ما اقداماتی را که باید انجام دهیم انجام خواهیم داد و به احتمال زیاد آنان را به عنوان 'عنصر نامطلوب' اعلام خواهیم کرد.»

بلغارستان در ماه اکتبر یک دیپلمات دیگر روسیه را به اتهام جاسوسی اخراج کرده بود. این کشور همچنین از عدم موافقت خود با اعطای روادید به وابسته نظامی روسیه خبر داده بود.

در بیانیه‌ای مجزا، دادستانان بلغارستان دبیر اول سفارت روسیه را متهم کرده اند که از سال ۲۰۱۷ در حال جاسوسی و کسب اطلاعات درباره کارزارهای انتخاباتی این کشور بوده اند.

دیپلمات دوم نیز که سمت نماینده تجاری روسیه در صوفیه را داشته متهم شده است که از اکتبر ۲۰۱۸ در حال جمع آوری اطلاعات در زمینه انرژی و امنیت انرژی بلغارستان بوده است.

بلغارستان که عضوی از اتحادیه اروپا و پیمان دفاعی آتلانتیک شمالی موسوم به ناتو به شمار می آید و به طور سنتی از روابط نزدیکی با روسیه برخوردار است. با این حال در ماه‌های گذشته تنش دیپلماتیک در روابط دو کشور شدت گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج