جاباما
۹۵۵۰۹۵
۳ نظر
۵۱۸۴
۳ نظر
۵۱۸۴
پ

بهترین اسانس‌های روغنی برای مبارزه با پیری پوست

معمولاً مقاله‌ها و مطالب زیادی در مورد جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست نوشته می‌شود و شامل ترفند‌های بسیاری است که به جوان ماندن پوست کمک می‌کند. مسلماً این روش‌های توصیه شده مناسب افرادی است که هنوز جوان هستند و آثاری از چین و چروک‌های عمیق روی صورتشان دیده نمی‌شود.

برترین‌ها: معمولاً مقاله‌ها و مطالب زیادی در مورد جلوگیری از پیری و چین و چروک پوست نوشته می‌شود و شامل ترفند‌های بسیاری است که به جوان ماندن پوست کمک می‌کند. مسلماً این روش‌های توصیه شده مناسب افرادی است که هنوز جوان هستند و آثاری از چین و چروک‌های عمیق روی صورتشان دیده نمی‌شود. ولی در این مطلب قرار است توصیه‌هایی برای افراد مسن‌تری داشته باشیم که در حال حاضر به پیری پوست دچار شده‌اند. درست اینجاست که اسانس‌های روغنی وارد می‌شوند.

بهترین اسانس‌های روغنی برای مبارزه با پیری پوست

۱. اسانس روغنی گل شمعدانی

کاهش سطح استروژن قبل و بعد از دوران یائسگی ممکن است منجر به تغییرات چشمگیری در پوست و مو شود. اسانس روغنی گل شمعدانی می‌تواند با روش‌های مختلف به کاهش اثرات این تغییر کمک کند.

مطالعات نشان می‌دهند اسانس روغنی شمعدانی التهاب و تولید چربی را کاهش می‌دهد و از این طریق می‌تواند با زخم‌های پوستی، وضعیت ناخوشایند پوست سر و دیگر مشکلات مبارزه کند. این روغن دارای تأثیرات آنتی اکسیدانی است و با رادیکال‌های آزادی که ممکن است روند پیری را افزایش دهند، می‌جنگد.

۲. روغن میوه گل رز

این روغن یکی از بهترین روغن‌های حامل برای پوست‌های حساس و لطیف به محسوب می‌شود. روغن میوه گل رز سرشار از ویتامین‌ها و اسید‌های چربی است که پوست را تغذیه و آب‌رسانی می‌کنند و با غلظت کمی که دارد، به سرعت جذب پوست می‌شود. این روغن علاوه بر آنکه روغن حامل مناسبی به شمار می‌رود، دارای خصوصیات ضد پیری است. بر اساس نتایج به دست آمده در مطالعه‌ای که در سال ۲۰۱۵ انجام شد، روغن میوه گل رز چروک اطراف چشم را کاهش داده و رطوبت و کشسانی پوست در افرادی که در این مطالعه شرکت داشته‌اند را نیز افزایش داده است.

۳. اسانس روغنی اسطوخودوس

بهترین اسانس‌های روغنی برای مبارزه با پیری پوست

این روغن آرامش‌بخش یکی از روش‌های کاربردی برای مراقبت پوست به شمار می‌رود چرا که قادر است بسیاری از مشکلات پوستی را درمان کند.

از آنجایی که سه روغن معرفی شده برای مبارزه با چین و چروک و پیری پوست مفید هستند، می‌توانید آن‌ها را به عنوان یک بسته مراقبتی نگهداری کنید. برای استفاده از این موارد به برخی وسایل کمک کننده نیاز پیدا می‌کنید. روش‌های بسیاری برای استفاده از ۳ اسانس روغنی پیشنهادی وجود دارند، پس بهتر است این وسایل را نیز در بسته مراقبتی پوست خود بگنجانید:

  • بطری اسپری شیشه‌ای
  • قطره‌چکان
  • بطری کوچک شیشه‌ای رولی (مثل دئودورانت)
  • بطری دردار شیشه‌ای (شیشه سس و مربا)

۵ روش کاربردی بسته مراقبتی پوست

۱. سرم پوست ضد پیری

۳ قطره روغن اسطوخودوس، روغن شمعدانی و میوه گل رز را در یک بطری با سر قطره‌چکان بریزید. در بطری را بگذارید و شیشه را تکان دهید تا مواد به خوبی ترکیب شوند. قبل از خواب این سرم را به پوست بزنید و با کمک نوک انگشتان محلول را روی چروک‌های عمیق و لکه‌های پوستی ماساژ دهید. بعد از این مرحله کرم مرطوب کننده خود را روی پوست بمالید تا روغن‌های مفید درون پوست باقی بمانند.

۲. ماسک موی مرطوب کننده

۵ قطره از روغن شمعدانی و روغن اسطوخودوس را درون ظرف شیشه‌ای دردار کوچکی بریزید و به آن‌ها روغن نارگیل اضافه کنید. سپس روغن‌ها را به خوبی هم بزنید تا کاملاً ترکیب شوند.

ترکیب آماده شده را به موهایتان بمالید و سعی کنید روی ساقه و نوک انتهایی مو تمرکز بیشتری داشته باشید. سپس یک کلاه حمام روی سرتان قرار دهید. ۲۰ دقیقه صبر کنید و حالا مو‌ها را مثل همیشه بشویید و نرم کننده بزنید.

۳. حمام کردن در وان

بهترین اسانس‌های روغنی برای مبارزه با پیری پوست

درون یک ظرف شیشه‌ای کوچک نمک اپسوم یا نمک حمام بریزید و ۱۵ قطره روغن اسطوخودوس به آن اضافه کنید. در ظرف را بگذارید و آن را به خوبی تکان دهید تا مواد ترکیب شوند. ترکیب آماده شده نمکی را درون آب گرم وان بریزید و از خواص آرامش‌بخش و جوان‌سازی آن لذت ببرید.

۴. اسپری صورت خنک‌کننده

۱۰۰ میلی‌لیتر از محلول گیاهی هماملیس (witch hazel) را همراه با ۲۰ قطره روغن شمعدانی در یک بطری اسپری بریزید. در بطری را بگذارید و آن را به خوبی تکان دهید تا مواد به طور کامل ترکیب شوند. این ترکیب مایع را در روز‌های گرم، بعد از ورزش و در زمانی که احساس حرارت داشتید، روی پوست اسپری کنید. با این روش به سرعت خنک می‌شوید.

۵. درمان لکه‌های پوستی

۱۵ قطره روغن شمعدانی را درون شیشه با سر رولی بریزید و سپس روغن میوه گل رز را به آن اضافه کنید. در بطری را بگذارید و آن را به خوبی تکان دهید تا مواد حل شوند. این محلول را با استفاده از رولی که در قسمت سر بطری قرار دارد روی لکه‌ها و تورم‌های پوستی بمالید تا التهاب کاهش یابد و به روند درمانی کمک کند.

منبع: onegoodthingbyjillee

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      کدوم وان ما هنوز در حسرت وانیم :((((

    • پیام

      از کجا میشه اسانس روغنی تهیه کرد؟

    • بدون نام

      پوست من داغونه تو چهل و یک سالگی ، پوست دستم که دیگه نگو. بعدم تا کرم میزنم چشمام داغون میشه ، اصل اش دور چشمه که خیلی چروک میشه بعد میگن دور چشم نزنید !

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج