adexo3
۹۵۵۱۴
۴ نظر
۵۰۰۶
۴ نظر
۵۰۰۶
پ

این خوردنی‌ها را با هم نخورید

«الیزابت مونتگومری» از متخصصان تغذیه در انگلیس به ارائه توضیحاتی در مورد علت مشکل‌ساز بودن مصرف همزمان ترکیبی از خوردنی‌ها برای سیستم گوارش پرداخته که به شرح زیر است:

خبرگزاری ایسنا: ترکیب «حلیم فرنگی» با میوه یا دسر «اسموتی» به عنوان وعده غذایی صبحانه هرچند جزو موادغذایی سالم و مقوی برای این وعده محسوب می‌شود اما ممکن است هضم آن برای دستگاه گوارش مشکلاتی ایجاد کند.

«الیزابت مونتگومری» از متخصصان تغذیه در انگلیس به ارائه توضیحاتی در مورد علت مشکل‌ساز بودن مصرف همزمان ترکیبی از خوردنی‌ها برای سیستم گوارش پرداخته که به شرح زیر است:

این خوردنی‌ها را با هم نخورید

پروتئین‌های حیوانی و کربوهیدرات‌ها

برای تجزیه مواد خوراکی مختلف لازم است که آنزیم‌های متفاوتی فعال شوند. زمانی که این دو گروه ماده خوراکی با یکدیگر مصرف شوند بدن نمی‌تواند آنها را به درستی هضم کند و همین امر سبب ناتوانی در هضم و در نتیجه بروز مشکلاتی در دستگاه گوارش و سوءهاضمه می‌شود.

میوه همراه با کربوهیدرات‌ها

میوه‌ها نسبت به دیگر مواد خوراکی سریع‌تر هضم می‌شوند. بسیاری از افراد تصور می‌کنند افزودن میوه به حلیم‌ها (ترکیب غلات خردشده با آب یا شیر)، یک انتخاب مفید برای وعده صبحانه است در حالی که این ترکیب در واقع فرآیند گوارش را متوقف می‌سازد. به همین دلیل بهتر است زمانی که معده خالی است و ترجیحا اوایل صبح میوه مصرف شود.

لبنیات همراه با میوه

برای بسیاری از افراد مصرف دسر اسموتی در وعده صبحانه لذت‌بخش است. اما مشکل این است که ماست، پروتئینی حیوانی به حساب می‌آید و هنگام ترکیب شدن با میوه می‌تواند به اسیدی شدن دستگاه گوارشی و مشکلات هاضمه‌ای دیگر منجر شود.

مصرف مایعات همراه با غذا

مصرف زیاد هر گونه نوشیدنی با مواد غذای جامد موجب می‌شود آنزیم‌های گوارشی رقیق‌شده و فرآیند هضم را به کُندی انجام شود. بنابراین لازم است ۳۰ دقیقه پیش از خوردن غذا و دو ساعت پس از آن از نوشیدن مایعات پرهیز شود.

خوردن خربزه پس از وعده شام

خربزه از جمله میوه‌هایی است که باید به تنهایی مصرف شود زیرا نسبت به میوه‌های دیگر زمان بیشتری طول می‌کشد تا هضم شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • هتـــی

      اگه آب باعث میشه غذا دیرتر هضم بشه پس ما هم دیرتر احساس گرسنگی میکنیم پس واسه کسانی که رژیم دارن خوبه..ها؟ یا من اشتباه گرفتم؟

    • یه پسر خوب

      گفتنش راحته ولی وقتی تو موقعیت گشنگی و چیزای خوشمزه قرا میگیری کی به این چیزا فکر میکنه همه چی با هم یهو میریزی تو این خندق بلا ( با عرض پوزش از شکم محترم) که پر بشه با آرامش برسی .
      یک سخن زیبا هست که میگه (( اگه تو نخوری یکی دیگه میخورتش )) پس تا از دست نرفته باید بخوریم چون بعدنی در کار نیست .

    • ميلاد

      من كه بدجوري عادت دارم به آب خوردن بعد از غذا! هي سعي كردم تركش كنم اما بازم نشده! اصلا پاهام دست خودم نيست، بي اختيار ميرن سراغ آب! هه هه هه ...

    • امیر

      خیلی از مواد دیگر را ننوشتید - خربزه با عسل -زردآلو با ماست -هندوانه بعد از خوردن برنج -ماهی با ماست و یا دوغ هم از موادی هستند که نباید با هم خورد .و یا خوردن همزمان سه میوۀ البالو-زردآلو و خیار برای بچه ها دل پیچۀ و بیرون روی را پیش می آورد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج