۹۵۵۵۸۵
۱۱ نظر
۵۰۱۹
۱۱ نظر
۵۰۱۹
پ

مسدود شدن ۳۵۰هزار کارت سوختِ مهاجر

دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق سیستان و بلوچستان از شناسایی و مسدود شدن ۳۵۰ هزار کارت سوخت مهاجر (کارت‌هایی که از استانهای دیگر خریداری و به سیستان و بلوچستان منتقل می شد) به این استان خبر داد و گفت: بنابراین حدود ۷۰ میلیون لیتر در ماه صرفه جویی شده است.

ایرنا نوشت: دبیر کمیسیون ستاد مبارزه با قاچاق سیستان و بلوچستان از شناسایی و مسدود شدن ۳۵۰ هزار کارت سوخت مهاجر (کارت‌هایی که از استانهای دیگر خریداری و به سیستان و بلوچستان منتقل می شد) به این استان خبر داد و گفت: بنابراین حدود ۷۰ میلیون لیتر در ماه صرفه جویی شده است.

«محمد محبی» گفت: شبکه‌های قاچاق پیشتر هزاران کارت سوخت را جمع‌آوری کرده و در استان‌های مرزی در جایگاه‌ها تخلیه می‌کرد؛ اما با اجرای طرح جدید کدینگ مانع ورود کارت‌های مهاجر به استان سیستان و بلوچستان شدیم و از محل این صرفه جویی، ۳۵۰ هزار کارت سوخت مهاجر در سیستان شناسایی و مسدود شد.

محبی با محاسبه ماهیانه ۲۰۰ لیتر برای هر کارت سوخت گفت: به این ترتیب حدود ۷۰ میلیون لیتر در ماه صرفه جویی شده است. همچنین از زمان اجرای طرح در ۱۸ ماه گذشته، مانع ورود یک میلیارد و ۲۶۰ میلیون لیتر سوخت بنزین در سبد قاچاق شده‌ایم.

وی توضیح داد: البته این موضوع به معنای آن نیست که بنزین در مرزها قاچاق می‌شود، بلکه این بنزین صرف ماشین‌های سوختکش می‌شود که سوخت قاچاق را منتقل می‌کنند و تقریبا روزانه هشت هزار تردد در مسیر مرزها می‌شود که به دلیل صعب‌العبور مسیر، مصرف آنها زیاد است.

قاچاق سوخت در مرزهای شرقی در سال های اخیر رونق بالایی داشته زیرا قیمت فرآورده های نفتی در داخل ایران در مقایسه با کشورهای پاکستان و افغانستان پایین است تا آنجا که سود قاچاق هر لیتر بنزین با احتساب دلار ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی و قیمت سه هزار تومانی تومانی بنزین آزاد در ایران، ‌به پاکستان پنج هزار و ۵۰ تومان و به افغانستان پنج هزار و ۶۲۵ تومان است. با توجه به این موضوع بود که یکی از اهداف سهمیه بندی بنزین و احیای کارت های سوخت را مبارزه با قاچاق سوخت عنوان می کنند.

همچنین افزایش تولید فرآورده‌های نفتی در ایران باعث شده تا توجه به بازارهای صادراتی برای فروش این فرآورده‌ها بیشتر شود، اما در این بین واقعی نبودن قیمت بنزین باعث شده تا مقاصد صادراتی ایران در دست قاچاقچیان باشد و از همین رو بنزین ایرانی بر سر دوراهی صادرات و ارزآوری و یا قاچاق و هدررفت سرمایه کشور قرار گرفته است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • اکبر

      کاری نداره ؟شماکه بلدین بنزین راگرون بکنید مثلالیتری5هزارتومن

      پاسخ ها

      • امید محمدی

        ما بیچاره ترین مردم دنیا هستیم

    • بدون نام

      بیایید حقوق کارکنان و بازنشستگان راهم برچسب دلار بازده هزاروپانصد تومان پرداخت کنید

    • بدون نام

      وقت میتونیدبه مردم بدبخت وگرسنه گیربدید۰اگه راست میگیدبریدجلواختلاصا روبگیرید

    • م

      لطفا درست بنویسید آیا دولت نمیفهمه که حقوقها واقعی نیست یا خودشون رو به نفهمی زده اند

    • بدون نام

      چه قاچاقی اگر دولت سوخت رو بفروشه قاچاق نیست اگر مردم به خاطر خرج زن و بچشون بفروشن قاچاقه همین کسانی که بهشون میگید قاچاقچی تو سیل بلوچستان گل کاشتن و کمک های زیادی کردن اما دولت برای این چکار کرد هیچ کمکی از دولت به این مردم نرسید

    • بدون نام

      کارت سوخت هم مگه توبازار خرید وفروش میشود؟!اگه کسی خبر داره بگه قیمتش حدودا چندهست ؟

    • بدون نام

      من یکی از دوستهام چند سال آنجا رفت و آمد داشت میگفت برای یک بنزین باید ۲ ساعت تو صف وایسی اکثر مردمشون بنزین قاچاق میکنند چون بیکاری زیاده کار خاصی نیست انجام بدن مشکل ریشه ای بیکاری حل کنند مثلا چند تا کارخونه درست کنند قاچاق هم حل میشه

    • ناشناس

      پیشنهاد:همه قیمتها رو با دلار تنظیم کنید هیچ قاچاقی صورت نمیگیره.مثل دستمزدها حقوق ها کرایه ها و .......البته میتونید قیمت ریال رو با دلار یکی هم کنید البته این هم راهکار خودشو داره که فکر میکنم از دست شما برنیایید.

    • محمدحسین

      بیچاره مردم ایران اسیر شدن .اسیر مسعولان بسیار بد که از هر قومی در جهان بدتر است .کاری به بنزین ندارم روزگارم سیاه شد که میخواهم تو ایران زندگی کنم هیچ راه فراری ندارم .تنها راه خودکشی .چون موفقیت در ایران بسیار سخته

    • بدون نام

      هر روز نقشه جدید برای ملت بدبخت ایران

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج