۹۵۵۶۷۴
۱۰ نظر
۵۰۰۲
۱۰ نظر
۵۰۰۲
پ

جستجوی شادی موجب افسردگی می‌شود

باور عمومی افراد این است که بها دادن به شادی منجر به زندگی شادتر می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این روش نتیجه منفی دارد.

خبرگزاری ایسنا: باور عمومی افراد این است که بها دادن به شادی منجر به زندگی شادتر می‌شود، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهند که این روش نتیجه منفی دارد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، بها دادن زیاد به شادی‌ها می‌تواند باعث شود افراد کمتر احساس شادی کنند و در برخی موارد حتی منجر به بروز نشانه‌های افسردگی شود.

جالب‌تر اینکه نظریه‌ای وجود دارد که نشان می‌دهد این نتیجه معکوس فقط در دنیای غرب به‌خصوص در ایالات متحده آمریکا اتفاق می‌افتد.

در سال ۲۰۱۵ تحقیقی در ژورنال Experimental Psychology رابطه‌ای مثبت بین بها دادن به شادی و احساس شادی کردن افراد در کشورهای روسیه و آسیای شرقی منتشر شد ولی ناهمخوانی فرهنگ غربی در این خصوص به این دلیل است که شادی‌هایشان را در گرو دستاوردهای فردیشان و نه اهداف جهانی می‌دانند.

اخیرا تلاش شده با استفاده از دو تحقیق جداگانه، بامطالعه بر روی افراد در انگلستان به‌عنوان یکی دیگر از کشورهای غربی، به دلایل احتمالی این ارتباط منفی دست یابند.

فرض محقق این تحقیق بر این است که دلایلی از قبیل تاکید بیش‌ازاندازه روی احساسات منفی و یا تنظیم نامناسب احساسات مانند احساس خشونت، افسردگی و سرکوب از دلایل این نتیجه است.

برای آزمایش این فرضیه‌ها محققان چندین پرسشنامه در اختیار تعدادی از دانشجویان دوره کارشناسی در انگلستان قراردادند. گروه پرسشگر، پاسخ‌نامه‌ها را بر اساس معیارهای سلامت ذهنی و احساسی موردبررسی قرارداد.

در قسمت اول تحقیق، ۱۵۱ دانشجو درخصوص سطح کنترل توجه و استفاده از راهکار تنظیم احساسات هنگامی‌که با وقایع مختلف احساسی مواجه می‌شوند، موردبررسی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که ارتباط معناداری بین احساس شادی و نشانه‌های افسردگی هنگام تنظیم احساسات وجود دارد.

در بخش دوم این تحقیق ۲۹۹ دانشجو موردبررسی قرار گرفتند که تکیه این بخش‌بر روی ملیت افراد بود. گروه اول تقریباً سه‌چهارم انگلیسی و ۷ درصد دوملیتی بودند. در گروه دوم که غیر انگلیسی بودند ۵۱ درصد اروپایی، ۴۰ درصد آسیایی، ۷ درصد آفریقایی و ۲ درصد استرالیایی شرکت کرده بودند.

محققان همچنین توانایی شرکت‌کنندگان را برای درک احساس مثبت سنجیدند و اینکه آیا جنون باعث این‌چنین ارتباطی بین بها دادن به شادی و افسردگی شده است یا خیر.

بررسی‌های فوق نشان دادند که ارتباط معناداری بین علائم افسردگی و به دنبال شادی بودن وجود دارد، اما ارتباطی با جنون نداشت. جالب‌توجه اینکه به گفته محقق ارشد این تحقیق روانشناس دانشگاه Reading انگلستان، این نتیجه به‌خصوص در مورد افراد انگلیسی شرکت‌کننده بسیار بیشتر از بقیه افراد بود.

تحقیق اخیر در مجله Happiness Studies به چاپ رسیده است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      جستجوی عزا ماتم حتما باعث شادی میشه پس چرا ایران همه افسرده اند دنبال شادی نبودن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نخیر ولی کسایی که اتفاقا عزاداری هم نمی کنن و زندگی مرفه و شادی دارن. زودتر افسرده میشن ی دلیلش هم آمار بالای افسردگی و خودکشی توی کشورای مرفه دنیاست

    • بدون نام

      اکثر طنز پردازها مثل mrبین افسردگی دارن

    • بدون نام

      توامار ایران واروپارا داری:؟

    • امیر

      الکی شادی میکنم تا کس نداند دردمن ورنه این روزگار که مادیدیم شادی نداشت

    • شادمهر

      دل باید شاد باشه نه چهره

    • م

      چرت نگو .شما دوست دارین ملت تمام سال بزنن تو سر خودشان.شادی کجاست .مگه مملکت برا مردم شادی گذاشته.

    • ایران من

      بله این تحقیق کاملا درسته
      نتیجه این تحقیق میتونه در سطح های مختلف میدان های جنگ و حتی در کیفیت یک زندگی آرام تاثیر داشته باشه .
      البته میزان آدرنالین و نقطه مقابلش مهارت های فرد میتونه در نتیجه این تحقیق تاثیر زیادی بزاره به شکلی که کل محاسبه رو به هم بریزه و از بیخ راه و اشتباه بری
      در میدان جنگ انگلیسی ها میزان مهارت ها و آدرنالین دشمن شون و محاسبه می کردند و برنامه ریزی می کردند که کجا جنگ و ببازند تا در وقتش کجا خوب بتونند ببرند و پیروز نهایی جنگ باشند
      اینها مساله هایی ه که تاکنون باعث پیروزی انگلیسی ها شده و اگر میخاید پیروز نهایی در مقابل انگلیس باشید باید آنها رو در این محاسبه ها دچار اشتباه کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب چجوری میشه آدرنالین رو اندازه گرفت

      • ایران من

        آدرنالین چه تاثیری روی بدن آدم میزاره، انسان بدون اینکه مهارتی داشته باشه شروع به کار کردن با انرژی زیاد میکنه که تا یک میزان مشخص این انرژی در بدن وجود داره و بعد از اون فرد دیگه نمیتونه به عملکرد خودش به صورت صحیح ادامه بده مگر اینکه مهارت داشته باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج