۹۵۵۹۷۸
۸ نظر
۵۰۱۱
۸ نظر
۵۰۱۱
پ

احتمال اجرای طرح‌هایی در رابطه با اینستکس

شبکه «دویچه وله» آلمان به نقل از یک منبع مرتبط با اینستکس نوشت: طرح‌هایی برای رسیدن به توافق درباره این ساز و کار ویژه مالی با ایران وجود دارد و به زودی این توافق اجرایی می‌شود.

خبرگزاری فارس: به موازات ادامه تاخیرهای تروئیکای اروپایی عضو برجام (فرانسه، انگلیس و آلمان) در اجرای وعده‌های مکررشان به اجرای ساز و کار اینستکس، امروز جمعه یک رسانه آلمانی گزارشی منتشر و اینستکس را «امید واهی» توصیف کرده است.

پایگاه اینترنتی شبکه «دویچه وله» درباره این موضوع گزارشی با این عنوان منتشر کرده است: «کانال تجارت اینستکس (بین) اتحادیه اروپا- ایران همچنان یک امید واهی باقی مانده است».

طبق این گزارش، «توافق هسته‌ای ایران (برجام) به مویی بند است و اتحادیه اروپا می‌خواهد از طریق مکانیسم ویژه تجاری با تهران آن را نجات دهد اما تاکنون، ثابت شده که این کار تاثیر نداشته است».

«یک منبع وابسته به اینستکس» به دویچه وله خبر داد، طرح‌هایی برای رسیدن به توافق درباره این ساز و کار ویژه مالی با ایران وجود دارد و به زودی این توافق اجرایی می‌شود.

این منبع که نخواست نامش فاش شود، گفت: «ما باید به یک توافق برسیم تا زمینه‌ای برای آینده فراهم شود». این منبع ناشناس همچنین تاکید کرده که «بی‌اعتمادی دوجانبه ایران و اروپایی‌ها» سبب کاهش قابل توجه مذاکرات درباره اجرایی کردن اینستکس شده است.

منبع وابسته به اینستکس به این رسانه آلمانی گفت: «ایرانی‌ها درباره این موضوع که بعد از اولین تراکنش مالی (از طریق اینستکس) تجارت بیشتری (بین دو طرف) انجام خواهد شد، مردد بودند و به همین دلیل تهران در این باره که (راه اندازی اینستکس) فقط یک آزمایش نیست و باید معامله‌ها و توافقات بیشتری برنامه ریزی شود، به تضمین نیاز دارد».

به گفته وی، انجام تدارکات و مقدمات اینستکس خیلی طول کشیده چرا که «ایران هم باید با همه انواع ابعاد مرتبط با این مکانیسم مالی با کشورهای اروپایی موافقت کند و این موضوع متاسفانه زمان بسیاری می‌گیرد».

به رغم ادعاهای این منبع ناشناس، «ساشا لومان» عضو اندیشکده «بنیاد آلمانی برای مسائل امنیتی و بین‌المللی» درباره چرایی تاخیرهای طولانی در اجرایی شدن اینستکس نظر دیگری دارد.

لومان با اشاره به مسائل پیرامون اینستکس، به دویچه وله گفت: «می‌توان به این جمع‌بندی رسید که (مکانیسم اینستکس) از حمایت کافی شخصیت‌های عالی‌رتبه برخوردار نیست».

اظهارات این کارشناس در شرایطی مطرح شده که پیش از این بارها مقام‌های آمریکایی به کشورهای اروپایی درباره راه‌اندازی اینستکس هشدار داده‌اند.

در همین ارتباط «استیو منوشین» وزیر خزانه‌داری آمریکا دی ماه در یک کنفرانسی خبری به منظور اعلام تحریم‌ها علیه ایران ترتیب داده بود، گفت، واشنگتن به اینستکس هشدار داده شده در صورتی که هرگونه تعاملی با ایران انجام دهد در معرض خطر تحریم‌های آمریکا قرار می‌گیرد

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مرگ بر آمریکا

    • بدون نام

      جزدروغ چیزی نیست

      پاسخ ها

      • 000000000000000000000000000000000000000000000000000000

        این دولت آنقدر هالو و ناشی است که نمیداند از اروپا کاری ساخته نیست
        این دولت هالو فقط دل خودش را شاد میکند.

    • بدون نام

      بله کدخداشون امریکاست بهتره اجازه امریکا رو کسب کنن !!!!

    • ج

      اروپانمیتوانداینستکس راعملی کند چون توان وقدرت این رانداردکه درمقابل آمریکابایستدیاکاری کندکه آمریکانارحت شود

    • سیروس

      با سلام اروپا بدون اجازه امریکا هیچ کاری انجام نمیده ما چقدر ساده لوح هستیم اینستکس کجا بود هر روز یه حرف میزنند

    • سیروس

      با سلام اروپا بدون اجازه امریکا هیچ کاری انجام نمیده ما چقدر ساده لوح هستیم اینستکس کجا بود هر روز یه حرف میزنند

    • ا. ع

      آقایان مثلا آگاه به مسائل سیاسی این را بدانید هیچ تعهدی درخصوص اف ای تی اف.، سی اف تی ، ایتستکس ازجانب هیچ کسی وجود ندارد فرض کنید الان تعهد دادند فردا یک مشکلی برای مملکت بوجود آمد مشکلات مملکت را بایک فرد عادی چگونه مقایسه میکنید به عقل و منطق اعتماد کنید به عقلا اعتمادکنید ، چرا به رهنمودهای آن پیرعارف اعتماد نمی‌کنید این حرف هم مثل تشکیل مجدد وزارت بازرگانی است که گفتند اگر تشکیل مجدد شود مشکلات مردم ظرف چندروز حل می‌شود آیااین حرف عقلانی بود که پالرمو و. . . منطقی باشد شمارا بخدا مردم را به سهره نگیرید ومملکت را معطل نکنید؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج