جاباما
۹۵۶۲۳۱
۷ نظر
۵۰۳۹
۷ نظر
۵۰۳۹
پ

کرونا؛ شبیه سرماخوردگی است و کودکان نمی‌گیرند!

در این مطلب، توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا که توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شده و جدیدترین نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات دانشمندان درباره کرونا را خواهید خواند.

روزنامه خراسان: سازمان بهداشت جهانی در جدیدترین اطلاعیه اش برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در جهان، وضعیت اضطراری اعلام کرد. این سازمان، شامگاه پنج شنبه در گزارشی اعلام کرد آمار مبتلایان به ویروس کرونا در خارج از چین به ۹۸ تن رسیده و برای این که با این ویروس مقابله شود، نیاز به اعلام شرایط اضطراری است. دبیرکل سازمان بهداشت جهانی در همین باره گفته است: «هم اکنون اطلاعاتی درباره خسارت‌ها و تلفات ناشی از شیوع این ویروس در کشوری با سیستم سلامت ضعیف وجود ندارد.

ما باید به کشور‌ها کمک کنیم تا برای مواجهه با هر شرایطی آمادگی لازم را داشته باشند». در همین حال، تا امروز چندین نفر مشکوک به این ویروس در شهر‌های مختلف کشورمان معاینه شده اند که ابتلای هیچ کدام شان به کرونا تایید نشده است. در این مطلب، توصیه‌هایی برای پیشگیری از ابتلا به این ویروس که توسط سازمان بهداشت جهانی اعلام شده و جدیدترین نتایج پژوهش‌ها و تحقیقات دانشمندان درباره کرونا را خواهید خواند.

نتایج جدیدترین تحقیقات دانشمندان درباره کرونا از خطرناک‌تر بودنش برای ۴۰ سال به بالا‌ها حکایت دارد.

تاکنون درباره راه‌های شیوع ویروس‌های انسانی کرونا مطالعات چندانی صورت نگرفته با این حال، این روز‌ها ثابت شده که ویروس‌های انسانی کرونا از یک فرد مبتلا به فردی دیگر از طریق هوا به وسیله عطسه یا سرفه و تماس نزدیک فردی مانند لمس کردن یا دست دادن انتقال می‌یابد. این ویروس‌ها ممکن است از طریق لمس اشیا یا سطوح آلوده و سپس تماس دست با دهان، بینی یا چشم نیز انتقال یابد. گاهی اوقات این ویروس‌ها ممکن است منجر به بیماری‌های شبکه تنفسی تحتانی مانند ذات‌الریه شود. در خور ذکر است هم اینک واکسنی برای حفاظت در برابر ابتلا به ویروس انسانی کرونا وجود ندارد، اما می‌توان با رعایت یک سری اصول بهداشتی از ابتلا یا تشدید بیماری پیشگیری کرد.

کرونا؛ شبیه سرماخوردگی است و کودکان نمی‌گیرند!

کرونا شبیه سرماخوردگی و آنفلوآنزاست

یکی از دلایلی که تشخیص این بیماری را در مراحل اولیه کمی سخت می‌کند، شباهت زیاد علایم و نشانه‌های آن به بیماری‌هایی مانند سرماخوردگی و آنفلوآنزاست. از جمله این علایم می‌توان به تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات تنفسی حاد اشاره کرد که می‌تواند تا چند روز ادامه پیدا کند. همچنین ممکن است قبل از بروز نشانه‌های اصلی، بیمار برای چند روز سرفه‌های بدون دلیل داشته باشد. در موارد حاد، مشکلات گوارشی نیز پدید آمده و اسهال به سراغ بیمار خواهد آمد.

در گزارش‌هایی از بیماران مبتلا به ویروس کرونای جدید ووهان چین، اختلالات و نارسایی‌های کلیوی نیز گزارش شده است. به وسیله نمونه‌برداری از مخاط بینی و گلو، نمونه‌برداری از خون یا دیگر انواع آزمایش، ریشه بیماری مشخص خواهد شد. در حالت معمول و خوش بینانه، انتظار می‌رود علایم بعد از چند روز از بین بروند، اما در صورتی که ویروس کرونا به دستگاه تنفسی تحتانی (نای و ریه) سرایت کند، مخصوصا در افراد دارای سن بالا، بیماری‌های قلبی ایجاد و در افراد دارای سیستم ایمنی ضعیف به ذات‌الریه منجر می‌شود.

کرونا؛ شبیه سرماخوردگی است و کودکان نمی‌گیرند!

کودکان کرونا نمی‌گیرند!

خبر خوبی که تا اندازه‌ای می‌تواند خیال والدین نگران را راحت کند، این است که یافته‌های دانشمندان نشان می‌دهد قربانیان کرونا تعداد محدودتری نسبت به بیماری‌های مشابه ویروسی دارند و تاکنون هیچ کودک زیر هشت سالی به این بیماری مبتلا نشده است. کوچک‌ترین فردی که بیماری کرونای جدید را گرفته، ۱۴ سال دارد. قربانیان این بیماری هم عموما بالای ۴۰ سال داشته‌اند و بیشتر آن‌ها پیش از این با بیماری‌های عفونی، قلبی- عروقی و سرطان درگیر بوده اند. سابقه داشتن این بیماری‌ها به طور واضح روشن می‌کند که این افراد سیستم ایمنی ضعیفی داشته و نتوانسته‌اند در مقابل این ویروس دوام بیاورند. در واقع این ویروس آن‌قدر‌ها هم که به نظر می‌رسد، کشنده نیست.

البته این باعث نمی‌شود توصیه‌های مراقبتی را درخصوص کودکان اعمال نکنیم و بهتر است تمام نکات بهداشتی درباره کودکان همچون بزرگ سالان رعایت شود. ضمنا لازم است نکات مراقبتی درخصوص سالمندان بیش از دیگران در نظر گرفته شود تا سالمندان تا حد ممکن به این بیماری مبتلا نشوند.

کرونا؛ شبیه سرماخوردگی است و کودکان نمی‌گیرند!

آیا ماسک مانع از ابتلا به کرونا می‌شود؟

استفاده از ماسک برای پیشگیری از انتقال ویروس، روشی معمول در بسیاری از کشورهاست. از جمله در ماجرای شیوع اخیر ویروس کرونا در چین هم تصاویر نشان از آن دارند که مردم در مکان‌های عمومی ماسک به صورت‌شان می‌زنند. حتی برخی شرکت‌ها از کارکنان خود خواسته‌اند در محیط کار هم از ماسک استفاده کنند. سایت «گوگل ترندز» که میزان محبوبیت جست‌وجوی کلید واژه‌ها را نشان می‌دهد، حاکی است که شمار بیشتری از ایرانیان طی روز‌های گذشته به دنبال جست‌وجوی ماسک بوده‌اند، ولی پرسش این جاست آیا واقعا پوشیدن ماسک در انتقال بیماری تأثیری دارد؟ ویروس‌شناسان اعتقاد چندانی به موثر بودن ماسک در جلوگیری از انتقال ویروس‌های هوازی ندارند، چون ویروس‌ها به اندازه‌ای کوچک هستند که از ماسک‌های بهداشتی معمولی عبور می‌کنند. همچنین ماسک‌ها معمولا شُل هستند، فیلتر هوا ندارند و با پوشیدن آن‌ها، چشم‌ها همچنان در معرض هوا قرار می‌گیرند.

اما موضوع این است که ماسک‌ها می‌توانند مانع از انتقال قطرات بزرگی شوند که پس از عطسه و سرفه دیگران در هوا پخش می‌شوند. این موضوع به این معناست که استفاده از ماسک‌های بهداشتی بی‌فایده نیست. ضمنا فردی که ماسک زده نمی‌تواند بینی و دهان خود را با دست لمس کند و به این ترتیب امکان ابتلای او به ویروس به دنبال تماس دست‌هایش با سطح اشیا کاهش می‌یابد. این در حالی است که رئیس مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت در یک برنامه تلویزیونی (گفت‌وگوی خبری شبکه ۲) اعلام کرد در شرایط فعلی و حتی در شرایط حاد، استفاده از ماسک را به مردم عادی توصیه نمی‌کند.

کرونا؛ شبیه سرماخوردگی است و کودکان نمی‌گیرند!

راه‌های پیشگیری از ابتلا به کرونا

سازمان بهداشت جهانی بعد از اعلام وضعیت اضطراری در پی شیوع ویروس کرونا در جهان، داده‌هایی تصویری برای پیشگیری از ابتلا به این بیماری را در چهار دسته منتشر کرد: «مانع بیمار شدن خودتان و دیگران شوید»، «مواد غذایی ایمن مصرف کنید»، «در محل کار، مراکز خرید و مکان‌های شلوغ، بیشتر مراقب باشید» و «از مراقبت‌های لازم در سفر غافل نشوید».

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مریم

      لطفا اطلاعات اشتباه ندین. چندین مورد ابتلای کودک زیر ۱۴ سال وجود داره.... الکی خیال والدین رو راحت نکنید که سهل بگیرن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همه چی شون دروغه

      • بدون نام

        چرا زودتر اعلام نکردین این همه آدم گرفتن

      • علی

        خواهر من الکی جو ندید شما آمار را از کجا میارید از خانوم جلسه ای یا بقالی سر کوچه
        یا از عزت خانوم یا کوکب خانوم ......

    • ترانه

      ان شاءلله که هیچ اتفاقی نمیوفته و کسی هم نمیمیره بگین ان شاءلله

      پاسخ ها

      • ارشین

        به دستورات پزشکی توجه کنید و کنیم ....قطعا سراغ کسی که رعایت کند نمیاد.....

    • ضحا

      به جهنم شبیه چیه...آخرش معلوم میشه..
      (بایدزمان بگذره ببینیم چی به چیه )
      نیادایران...مهم نیست...

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج