جاباما
۹۵۷۰۶۱
۲ نظر
۵۵۳۲
۲ نظر
۵۵۳۲
پ

درمان خط اخم و چروک پیشانی

اخم کردن بیش از اندازه می‌تواند سبب پدید آمدن خط اخم میان ابروهای شما شود. درمان خط اخم می‌تواند این خطوط را رفع کرده و زیبایی را به صورت افراد بازگرداند. اما بهترین روش درمان خط اخم کدام است؟

برترین‌ها: خط اخم یا گلابلا، پوست پیشانی و میان ابرو‌های شما و بالای بینی‌تان است. وقتی چهره‌تان دچار حالات و احساسات می‌شود، این پوست توسط عضلات پیشانی‌تان حرکت می‌کند. شما ممکن است بسته به فُرم صورت، سفتی پوست، ژنتیک و حالات و هیجانات خود متوجه چین و چروک‌هایی به شکل خطوط مواج شوید که در حال ایجاد و تظاهر بیشتر هستند. این خطوط، خط اخم یا چروک پیشانی نام دارند.

اگر دوست ندارید خط اخم در چهره‌تان دیده نشود، یک سری راهکار‌های خانگی و درمان‌های کلینکی جوانسازی پوست وجود دارند. ضمنا روش‌هایی برای پیشگیری از بروز خط اخم و به حداقل رساندن ظاهرشان نیز وجود دارد.

درمان خط اخم و چروک پیشانی

در این مطلب با ما همراه باشید تا در مورد خط اخم و روش‌های درمان خط اخم جوانسازی پوست برای‌تان بگوییم.

خط اخم چیست؟

خط اخم یا چروک پیشانی، خطوطی افقی هستند که در طول پیشانی‌تان کشیده می‌شوند.

خط اخم و چین و چروک‌های هیجانی

صورت شما قرار است حالات و احساسات‌تان را انتقال بدهد و این جزئی از مکانیسم ارتباط با دیگران است. مثلا شما با بالا کشیدن ابرو‌ها می‌توانید شگفت زده شدن خود را نشان دهید. با بالا رفتن سن، پوست شُل‌تر شده و پیوند کلاژنی که ساختار صورت‌تان را تشکیل می‌دهد، استحکام خود را از دست می‌دهد. حرکات مکرر صورت می‌تواند بافت و شکل صورت را تغییر داده و باعث شود پوست‌تان افتاده‌تر یا چروکیده به نظر برسد. مثلا اگر شما عادت داشته باشید مدام ابروهای‌تان را در هم بکشید، خطوط اخم و پیشانی‌تان واضح‌تر و عمیق‌تر خواهند شد.

راهکار‌های خانگی درمان خط اخم

مرطوب نگه داشتن پوست برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست

متخصصین پوست و زیبایی توصیه می‌کنند از کرم‌های مرطوب کننده‌ی شب و روز به طور مرتب استفاده کنید تا پوست‌تان را مرطوب نگه دارید. پوستی که همیشه رطوبت کافی به آن می‌رسد، مقاوم‌تر و منعطف‌تر بوده و می‌تواند به مرور زمان، فُرم خود را بهتر حفظ کند.

کرم‌های حاوی آنتی اکسیدان‌های E و C و عصاره برگ چای سبز و سدیم هیالورانات برای حفظ رطوبت پوست، درمان خط اخم و چروک پیشانی و جوانسازی پوست مفیدند.

کرم‌های آنتی اکسیدان برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست

کرم‌های آنتی اکسیدان می‌توانند به شما کمک کنند با آسیب‌های ناشی از استرس اکسیداتیو بجنگید و پوست را جوانسازی کنید. استرس اکسیداتیو، نتیجه‌ی طبیعی ِ قرار گرفتن در معرض هوای آلوده و سموم موجود در محیط است. کرم‌های پوست که حاوی عوامل آنتی اکسیدانی فراوان هستند، مانند عصاره چای سبز و ویتامین E، می‌توانند به درمان خط اخم و رشد سلول‌های جدید پوست کمک کرده و پوست‌تان را جوان‌تر جلوه بدهند.

هیالورونیک اسید برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست

ثابت شده که هیالورونیک اسید می‌تواند فواصل قابل رویت در سد دفاعی پوست را پُر کرده و آن را لطیف‌تر و یکدست‌تر و جوانسازی کند. همچنین هیالورونیک اسید بعد از جذب شدن توسط پوست، آن را شاداب‌تر می‌کند. هیالورونیک اسید به مرور زمان می‌تواند به میزان چشمگیری از ظاهر چین و چروک‌ها کم کند و منجر به درمان خط اخم و چروک‌های پیشانی شوند.

پپتید‌ها برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست

درمان خط اخم و چروک پیشانی

پپتید‌هایی که در سرُم‌ها و پاک کننده‌ها و لوسیون‌های پوست هستند می‌توانند کمک کنند پوست شما درخشان‌تر به نظر برسد و رشد سلولی آن تدریجا افزایش بیابد. هر چند این عامل به خودی خود چین و چروک‌ها را از بین نمی‌برد و سبب جوانسازی پوست نمی‌شود، اما تاثیر آن می‌تواند رنگ چهره‌تان را روشن‌تر کند، و ضمنا عضلات صورت‌تان را از انقباض و پیچ و تاب حفظ کند.

درمان‌های پزشکی خط اخم و جوانسازی پوست

اگر راهکار‌های خانگی نتوانستند از خطوط اخم و پیشانی‌تان کم کنند و از نتیجه راضی نیستید می‌توانید در مورد راهکار‌های پزشکی رفع خط اخم و جوانسازی پوست با متخصص پوست مشورت کنید.

بوتاکس برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست

طی سال‌های اخیر، بوتاکس برای انواع درمان‌های رفع پیری و جوانسازی پوست کاربرد و شهرت فراوانی پیدا کرده است. البته بوتاکس یک نام تجاری است، اما خیلی از افراد از آن برای عنوان کردن انواع روش‌های تزریقی که عضلات را شُل یا فلج می‌کنند و از ظاهر چین و چروک‌های پوست می‌کاهند استفاده می‌کنند.

درمان خط اخم و چروک پیشانی

بوتاکس در مقایسه با سایر روش‌های پزشکی زیبایی و جوانسازی پوست، هزینه‌ی کمتری دارد و عوارض جانبی آن نیز کمتر است. از سویی دیگر، بوتاکس یک راهکار موقتی است که بعد از چند ماه اثر آن از بین می‌رود. ضمنا بوتاکس اجازه‌ی نشان دادن کامل طیف احساسات‌تان را به شما نخواهد داد و در نتیجه باعث می‌شود چهره و حالت‌تان خشک و بی‌احساس جلوه کند.

ژوویدرم و سایر فیلر‌های بافت نرم برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست

فیلر‌های بافت نرم با هدف تقلید کلاژن و سایر عناصر ساختاری پوست طراحی و ساخته شده‌اند و به درمان خط اخم کمک به سزایی می‌کنند. محصولات درمانی که در این دسته قرار می‌گیرند شامل رستیلان، اسکولپترا و ژوویدرم می‌شوند.

بین بوتاکس و فیلر‌های پوستی تفاوت‌های قابل توجهی وجود دارد، اما هر دو عوارض جانبی کمی دارند. فیلر‌های پوستی در بیشتر موارد گران‌تر هستند.

لیفت صورت برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست

پُرهزینه‌ترین و پُرخطرترین راه برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست، لیفتینگ صورت است. لیفت صورت نوعی جراحی زیبایی است که پوست صورت و گردن را می‌کِشد و سفت و محکم می‌کند.

این نوع عمل‌های جراحی جوانسازی پوست ، در صورتی که با موفقیت انجام شوند نتایج دائمی دارند. اما قبل از عمل به سختی می‌توانید پیش بینی کنید بعد از لیفت صورت، چهره‌تان چگونه خواهد شد. سایر عوارض لیفت صورت شامل موارد زیر می‌شود:

  • به مرور زمان این احتمال وجود دارد که چین و چروک‌ها دوباره تشکیل شوند.
  • لیفت صورت، خطر عفونت هم دارد.
  • لیفت صورت نیاز به چندین هفته استراحت و مراعات دارد تا التیام و ریکاوری صورت بگیرد.
  • لیفت صورت در مقایسه با سایر روش‌های جوانسازی پوست نسبتا پُرهزینه است.

آیا ورزش‌های خاصی برای صورت وجود دارد که به شما کمک کند از جلوه‌ی خط اخم‌تان کم کنید؟

برخی از افراد ادعا می‌کنند «تمرینات خاص صورت» می‌توانند از بروز خط اخم پیشگیری کرده و یا حتی آن‌ها را رفع کنند. اما شواهد کمی مبنی بر این ادعا وجود دارد.

از آنجایی که چین و چروک‌ها در واقع به دلیل فعالیت عضله ایجاد می‌شوند نمی‌توان به دنبال دلایل قانع کننده‌ای گشت تا بارو کنیم افزایش فعالیت عضله با کمک «یوگای صورت» یا ایجاد حالت تعجب در مقابل آینه (به عنوان تمرین) می‌تواند از ظاهر خط اخم کم کند. یادتان باشد که خط اخم و چروک پیشانی خطوطی هستند که به دلیل شُل شدن پوست، از دست رفتن چربی زیر پوست یا تخریب کلاژن به وجود می‌آیند، نه با عضلات صورت که چندان تفکیک شده نیستند.

چگونه از بروز خط اخم پیشگیری کنید؟

درمان خط اخم و چروک پیشانی

بهترین راه پیشگیری از ایجاد خط اخم این است که افراد خیلی زود و در همان اوایل سنین جوانی، تکنیک‌های جلوگیری را یاد بگیرند، یعنی خیلی زودتر از اینکه این خط‌ها ظاهر شوند. اگر از نظر ژنتیکی در معرض این چین و چروک‌ها هستید، پس این تکنیک‌های پیشگیری را یاد بگیرید و اجرا کنید:

  • زیاد آب بنوشید.
  • رژیم غذایی‌تان سرشار از فیبر و آنتی اکسیدان باشد.
  • سیگار نکشید.
  • عینک آفتابی بزنید.
  • طی روز ضد آفتاب بزنید، مخصوصا صورت را کاملا با ضد آفتاب بپوشانید.
  • رطوبت پوست‌تان را همیشه حفظ و آن را هیدراته نگه دارید.
  • هرگز روی شکم نخوابید، به پشت بخوابید.
  • پوستتان را یا یک اسکراب مناسب، دو بار در روز لایه برداری کرده و سلول‌های مرده‌ی روی سطح پوست را جدا کنید.

چند راهکار ساده و خانگی دیگر برای درمان خط اخم و جوانسازی پوست که به امتحان کردن‌شان می‌ارزد

راهکار‌هایی که به شما توصیه می‌کنیم هر چند پشتوانه‌ی علمی ندارند و ثابت شده نیستند، اما هستند کسانی که باور دارند این روش‌ها تاثیرگذارند:

  • روی خط اخم در ناحیه‌ی میان ابروهای‌تان سفیده تخم مرغ بمالید.
  • ماست و عسل و آبلیمو و مایع داخل کپسول ویتامین E را با هم ترکیب کرده و ده دقیقه آن را روی خط اخم‌تان بگذارید و سپس بشویید.
  • چند قطره روغن نارگیل یا روغن بادام شیرین را هر شب قبل از خواب به خطوط پیشانی و خط اخم‌تان بمالید و ماساژ بدهید.
  • روزی دو تا چهار با یک قاشق غذاخوری روغن بذرکتان بخورید. ماسکی از آووکادوی له شده به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت‌تان بگذارید و سپس بشویید.

همچنین می‌توانید تمرین کنید تا ابراز احساسات از طریق چهره را محدود کنید، البته مراقب باشید تا این کار بر کیفیت زندگی و روابط تان اثر نگذارد!

واقعیت این است که ژنتیک، جاذبه زمین، رژیم غذایی و سبک زندگی‌تان ارتباط تنگاتنگی با بروز خط اخم چهره‌تان دارد.

منبع: healthline

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • suha

      دوبار اسکراب در روزززززز

    • بی نام

      آره چه خبره دو بار اسکراب در روز. فکر کنم می خواسته بگه دو بار در هفته .این قابل قبول تره.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج