۹۵۸۰۰۸
۱۳ نظر
۵۰۰۶
۱۳ نظر
۵۰۰۶
پ

واشنگتن، بغداد را تهدید کرد

سفارت آمریکا در اردن در واکنش به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از عراق اعلام کرد: درصورت خروج این نیروها، تمام دارایی‌های عراق در ایالات متحده بلوکه می‌شود.

ایرنا: سفارت آمریکا در اردن در واکنش به مصوبه پارلمان عراق مبنی بر خروج نیروهای خارجی از عراق اعلام کرد: درصورت خروج این نیروها، تمام دارایی‌های عراق در ایالات متحده بلوکه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری "النشره" لبنان، "کارین ساساهارا" کاردار سفارت آمریکا در اردن چهارشنبه همچنین احتمال میزبانی اردن از نیروهایی آمریکایی پس از خروج از عراق را رد کرد.

واشنگتن، بغداد را تهدید کرد

وی افزود: هرگونه مذاکره واشنگتن و امان در خصوص میزبانی از نیروهای آمریکایی را رد می‌کنیم، چرا که حضور نظامی ما در عراق با تصمیم پارلمان این کشور صورت نگرفته است که با مصوبه آن‌ها پایان یابد.

ساساهارا مدعی شد: نظامیان آمریکا در عراق به خاطر حفظ امنیت این کشور و منطقه حاضر هستند و خروج این نیروها به عراقی‌ها آسیب خواهد زد.

کاردار سفارت آمریکا در امان ادعا کرد: حضور نظامیان آمریکایی در عراق ضمانتی برای ادامه دمکراسی در این کشور است و در صورت خروج آنان علاوه بر این که تمام دارایی عراق در آمریکا بلوکه خواهد شد، این کشور مانند سوریه تجزیه و ویران می‌شود.

ساساهارا گفت: اگر بغداد به خروج نظامیان امریکا اصرار داشته باشد باید تمام هزینه‌های ارتش آمریکا در جنگ ۲۰۰۳ و نیز مبارزه با داعش را بپردازد.

ادعای کاردار سفارت آمریکا در اردن درحالی مطرح می‌شود که براساس گزارش کارشناسان، آمریکا در جریان جنگ ۲۰۰۳ و اشغال عراق حدود ۲۵ هزار میلیارد دلار به این کشور خسارت وارد کرده است.

پارلمان عراق ۱۵ دی ماه به خروج تمامی نیروهای خارجی از این کشور رای داد و خواستار منع استفاده از حریم هوایی عراق به هر دلیلی توسط نیروهای خارجی شد.

بدنبال تصویب خروج نظامیان آمریکایی از عراق، «دونالد ترامپ» رییس جمهوری ایالات متحده تهدید به اعمال تحریم‌های شدید علیه بغداد کرد.

این اقدام پارلمان عراق پس از آن انجام شد که مردم عراق در واکنش به ترور سردار سپهبد شهید قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس از فرماندهان الحشد الشعبی خواستار اخراج نیروهای آمریکایی از این کشور شدند.

سپهبد سلیمانی و المهندس و هشت تن دیگر از همراهان آنها ۱۳ دی ماه در مسیر فرودگاه بغداد به دستور ترامپ و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شده و به شهادت رسیدند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      موش تو سوراخ نمیرفت جارو به دمش میبست

      پاسخ ها

      • کوروش کبیرپادشاه صلح و جنگ

        اگه وقتیکه مردم عراق میخوان امریکا بره و اون نمیره اسمشو جز تجاوز چی میشه گذاشت

    • رحیم. شکری

      آمریکای جنایتکار داعش راطبق سندزنده خانم کلینتون طراحی وروی آن هزینه کردیدکه کاراسرائیل رارحت کنیدولی تمام نقشهاتان بادرایت تیزهوشان عراقی وحشدالشعبی وسردارسلیمانی تمام معادلاتتان بهم خوردوهزینه جنایت درعراق توسط شماآمریکائیها وعربستان و امارات وقطربانجامید وشماحتی ازسرمایهای کشورهای شیوخ استفاده کردیدتازه ادعای طلب دارید الان سوریه رابه خاک وخون کشیدید بس نبود این همه کمک داعش کردیدبس نبود .برویدوگورتان رااز غرب اسیاگم کنید.

    • بدون نام

      الکیه هیچ کاری انجام نمی شود.

    • بدون نام

      خاک تو سر ملت عراق .

    • ممد ملای

      ترومپت قلت زیادی کرده می خاست نیاد عراق اون نمی تو نه حرقلتی که دلش بخواد بگو نه

    • بدون نام

      اصلا کل عراق 25 هزار میلیارد دلار ارزش داره که آمریکا اینقد خسارت زده باشه!

    • بدون نام

      امریکا اگرنتواندبا حیله وزیرکی نتواندکشوری را به سلطه خودش در بیاورد با زور اینکاررا میکند.

    • مختار الاهوازی

      برای آمریکاییها دموکراسی یعنی کشک و فقط وسیله ی رسیدن به اهداف کثیفشان است..پارلمان عراق یعنی ملت عراق ای سفیر ابله آمریکا در اردن

    • بدون نام

      ٢٥٠٠٠ ميليارد دلار باج خواهي امريكاي جنايتكار شكست خورده از اشغال عراق بعد از اخراجشان در ٢٠١١ با تي پا..لگد.ومبارزه با داعش!!خود امريكا داعشه بايد در دادگاه جنایتکاران لاهه محاکمه شوند‌نابودی امریکا اجتنلب نا پذیره

    • محمد

      قانون جنگل

    • عباس مرادی

      گم می شی یا با لگد تپ پای غیر اینصورت همینجا قبرستون جدیدی تاسیس شود

    • عباس مرادی

      گزینه دیگری بنام تاسیس قبرستون جدید داریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج