۹۵۸۲۰۶
۵۰۰۴
۵۰۰۴
پ

عثمان دمبله؛ مردی از جنس شیشه

عثمان دمبله که بعد از حدود سه ماه دوری از میادین، روز گذشته در تمرینات بارسا شرکت کرده بود، دوباره مصدوم شد و حالا به نظر می‌رسد که باید به روند ریکاوری خود ادامه دهد.

خبرورزشی: تابستان سال ۲۰۱۷ بود که فوق‌ستاره برزیلی بارسلونا یعنی نیمار تصمیم به جدایی از این تیم گرفت و راهی پاری‌سن‌ژرمن شد؛ از دست دادن ستاره برزیلی یک فقدان بزرگ برای بارسا به حساب می‌آمد؛ موضوعی که باعث شد آن‌ها در پی جذب جانشینی برای فوق‌ستاره برزیلی‌شان باشند؛ از طرف دیگر عثمان دمبله بعد از چند فصل حضور فوق العاده در دورتموند ساز جدایی کوک کرده بود و همین امر نیز باعث شد باشگاه بارسلونا برای جذب او اقدام کند. در ابتدای امر دو باشگاه بر سر قیمت انتقال به توافق نرسیدند؛ موضوعی که باعث شد ستاره فرانسوی دست به اعتصاب بزند و در تمرینات زنبور‌ها شرکت نکند.

اصرار زیاد دمبله به جدایی و از سمت دیگر نیاز بارسلونا برای جذب جانشین برای نیمار باعث شد که در نهایت این انتقال در تابستان ۲۰۱۷ و با مبلغ ۱۰۵ میلیون یورو نهایی شود. بعد از انتقال ستاره فرانسوی به بارسا بسیاری گمان می‌کردند که دمبله در کنار مسی و سوارز مثلث خوفناک دیگری را مانند (MSN مسی، سوارز، نیمار) تشکیل خواهد داد، اما مصدومیت‌های متوالی این جوان فرانسوی باعث شد که او مقاطع زیادی از فصول اخیر را تا به اینجا از دست داده باشد.

دمبله که بعد از حدود سه ماه دوری از میادین، روز گذشته در تمرینات بارسا شرکت کرده بود، دوباره مصدوم شد و حالا به نظر می‌رسد که باید به روند ریکاوری خود ادامه دهد؛ این در حالی است که کیکه ستین چند روز پیش در مصاحبه‌ای به ستایش از ستاره جوان تیمش پرداخته و گفته بود: «درست است که ما در نقل و انتقالات زمستانی هیچ بازیکنی جذب نکردیم، اما عثمان دمبله می‌تواند یک خرید جدید و فوق العاده برای ما باشد. هنگامی که من تمرینات عثمان را نگاه می‌کنم دلم می‌خواهد که برایش اشک بریزم چراکه با شدت و پشتکار زیاد تمرین می‌کند.»

اولین و بدترین مصدومیت

عثمان دمبله تنها چند ماه پس از پیوستن به بارسلونا از ناحیه همسترینگ دچار مصدومیت شد؛ اتفاقی که باعث شد او از ۱۷ سپتامبر ۲۰۱۷ تا یک ژانویه ۲۰۱۸ به دور از میادین باشد. به عبارتی او ۱۰۶ روز از تمرینات گروهی بارسا دور بود و ۲۰ بازی این تیم کاتالانی را نیز از دست داد.

گذشت ۲ هفته و مصدومیت بعدی

ستاره فرانسوی بارسا در تاریخ ۱۶ ژانویه ۲۰۱۸ به تمرینات گروهی این تیم بازگشت، اما تنها دو هفته بعد دچار یک مصدومیت عضلانی جدید شد؛ اتفاقی که باعث شد او تا ۱۰ فوریه ۲۰۱۸ و به مدت ۲۶ روز دور از میادین باشد و هفت بازی آبی‌واناری‌ها را از دست بدهد.

یک سال بعد و این بار مچ پا

بعد از اتمام مصدومیت دمبله در تاریخ ۱۰ فوریه ۲۰۱۸، او حدود یک سال دچار هیچ مصدومیتی نشد و حتی با تیم ملی فرانسه در جام جهانی ۲۰۱۸ نیز شرکت کرد و به مقام قهرمانی این رقابت‌ها هم دست یافت. دمبله همچنین رفته رفته در حال جا افتادن در ترکیب بارسلونا بود که در ژانویه ۲۰۱۹ و این بار از ناحیه مچ پا دچار مصدومیت شد. ستاره فرانسوی ۱۸ روز به خاطر این مصدومیت از تمرینات بارسا دور بود و ۳۵ بازی این تیم را از دست داد.

یک مصدومیت عضلانی دیگر

تنها دو ماه بعد از بهبود وضعیت مچ پای دمبله، او دوباره دچار یک مصدومیت عضلانی دیگر شد. وی از ۱۴ مارس سال ۲۰۱۹ تا ۹ آوریل به مدت ۲۶ روز غایب بود و چهار بازی تیم کاتالانی را از دست داد.

این همسترینگ لعنتی

در اتفاقی عجیب و حیرت‌انگیز دمبله در کمتر از یک ماه بعد از مصدومیت قبلی خود دوباره و این بار باز هم از ناحیه همسترینگ دچار آسیب‌دیدگی شد. ۵ می ۲۰۱۹ تا ۱۶ ژوئن طول دوره این مصدومیت بود؛ اتفاقی که غیبت ۴۲ روزه و از دست دادن ۴ بازی را به همراه داشت. قصه‌های دمبله و همسترینگ به همین جا ختم نشد و وی دو ماه بعد دوباره دچار پارگی عضله همسترینگ خود شد.

این مصدومیت نیز باعث از دست رفتن ۳۴ روز و عدم حضور دمبله در ۵ بازی بارسلونا شد. حیرت‌انگیز‌تر از همه این‌ها این است که دمبله در ابتدای فصل جاری و در ماه نوامبر باز هم از ناحیه همسترینگ مصدوم شد و حالا نزدیک به سه ماه است که این ستاره فرانسوی وقت خود را نه درون زمین فوتبال بلکه در کلینیک‌های پزشکی می‌گذراند. او اخیراً برای درمان در قطر و کمپ معروف اسپایر نیز حضور یافته بود.

دمبله روز گذشته بعد از مدتی طولانی در تمرین بارسا شرکت کرد و حتی حساب توئیتری باشگاه نیز با قرار دادن عکسی خوشحالی خود را از بازگشت این ستاره فرانسوی به نمایش گذاشت، اما چند دقیقه بعد اثری از این تصویر نبود چراکه دمبله برای چندمین بار دچار مصدومیت شد و احتمالاً چند هفته دیگر نیز باید به روند ریکاوری خود ادامه دهد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج