۹۵۸۳۴۳
۳ نظر
۵۰۰۷
۳ نظر
۵۰۰۷
پ

ترور یکی از شخصیت‌های نزدیک به جریان صدر

افراد ناشناس یکی از رهبران جریان الصدر را در استان البصره عراق ترور کردند.

خبرگزاری فارس: منبعی در عراق پنجشنبه (۱۷ بهمن) گفت که عناصر مسلح ناشناس در استان بصره، «حازم الحلفی»، از رهبران سرایا السلام را که وابسته به جریان الصدر به رهبری مقتدی الصدر است، ترور کرده‌اند.

این منبع به خبرگزاری «اسپوتنیک» گفت که شیخ حلفی در نزدیکی پل محمد قاسم واقع در غرب شهر بصره به هنگام بازگشت از سرکار از سوی افراد مسلح ناشناس ترور می‌شود.

ترور یکی از شخصیت‌های نزدیک به جریان صدر

منبعی دیگر در عراق به «بغداد الیوم» در این باره گفته که قاتلان از صحنه جنایت گریخته‌اند و نیروهای امنیتی به دنبال این حادثه، محل را محاصره کرده و عملیات تحقیق و بازرسی را آغاز کرده‌اند.

استان میسان عراق نیز دیروز شاهد عملیات ترور مشابهی بود که طی آن «ابومقتدی الازیرجاوی»، به دست افراد ناشناس ترور شد. او نیز از رهبران جریان الصدر بود.

ترور این رهبران وابسته به جریان الصدر عراق در حالی رخ می‌دهد که شیخ «اکرم الکعبی»، دبیرکل «عصائب اهل الحق» این کشور دیشب در مورد توطئه آمریکا برای ترور افراد نزدیک به این جریان به ویژه مقتدی الصدر با هدف ایجاد جنگ داخلی هشدار داده بود.

خزعلی گفت: «اولین پروژه آمریکایی-اسرائیلی در عراق که قصد اجرای آن را داشت پروژه ترور مقتدی صدر بود تا پس از آن عصائب را متهم به این کار کنند و کشتار داخلی به راه بیندازند. این اطلاعات به صدر و ایران رسید به همین دلیل وضعیت سر و سامان داده شد والحمدالله این طرح شکست خورد.»

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مسئولیت همه این کشتارها خود مقتدی صدره

    • بدون نام

      ریشه فساد نا امنی عراق گروهها الصدر و الکتاب والشبابها الجواد وهمه ال ها هستند ریشه و بنیان گذارهمه گروهها در خاورمیانه و دنیا کمونیستها هستند فاسدترین رژیم و حزب کمونیست است و فاسد ترین افراد را در قالب گروه تشکیل داده و اموزش تروریستی میدهد برای ایجاد فتنه اشوب فساد وترور اهداف شیطانی خودش ؛؛باشعارهای عوامفریبانه مردمی در درون یک کشور علیه ملت و دولت همان کشور (یعنی شریک دزد و مرد قافله)هم تولید فساد تباهی و ترور ملت و هم ادعای نجات ملت

      پاسخ ها

      • حمید

        احسنت به شما و معلومات با ارزش شما

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج