۹۵۸۸۰۰
۱۳۰ نظر
۵۰۰۶
۱۳۰ نظر
۵۰۰۶
پ

بابت چی اینقدر از ما طلبکارید آقای حاتمی‌کیا؟

«خروج» اگر بدترین فیلم حاتمی‌کیا نباشد یکی از بدترین‌هاست. خوشبختانه این گزاره را به سوگیری‌های سیاسی هم نمی‌شود ربط داد، چون این فیلم از لحاظ جبهه‌گیری هم آنچنان نیست که هم‌جناحی‌های حاتمی‌کیا بخواهند تمام قد پشت سرش بایستند و انتقاد از آن را برنتابند.

برترین‌ها - سیامک رحمانی:

۱. «خروج» اگر بدترین فیلم حاتمی‌کیا نباشد یکی از بدترین‌هاست. خوشبختانه این گزاره را به سوگیری‌های سیاسی هم نمی‌شود ربط داد، چون این فیلم از لحاظ جبهه‌گیری هم آنچنان نیست که هم‌جناحی‌های حاتمی‌کیا بخواهند تمام قد پشت سرش بایستند و انتقاد از آن را برنتابند. جز یک آغاز امیدوارکننده که بیننده را به فضای حاتمی‌کیای سال‌های دور می‌برد، آنچه کارگردان ساخته شبیه یکی از فیلم‌های ارباب رعیتی دهه شصت است. با همان بازی‌های رو و باسمه‌ای و همان دیالوگ‌های شعارزده. فیلمی که اگر نام حاتمی‌کیا را از ابتدایش برمی‌داشتند، بعید بود جدی‌ترین هواداران و خوره‌های فیلم‌هایش هم تشخیص می‌دادند «خروج» ساخته فیلمساز باتجربه انقلاب است. اثری در حد کار‌های مسعود ده‌نمکی، حتی با المان‌هایی مشترک.

بابت چی اینقدر از ما طلبکارید آقای حاتمی‌کیا؟

این که چرا حاتمی‌کیا از نقد‌ها برآشفته شده البته موضوع بی‌سابقه‌ای نیست. او ظاهرا باور نمی‌کند که فیلم‌هایش می‌تواند ایرادی داشته باشد و از آن بالاتر اصلا توی کت‌اش نمی‌رود که تماشاگران فیلمش را نپسندند. از حالا هم قابل پیش‌بینی است که «خروج» در گیشه هم موفق نخواهد بود، مگر به ضرب و زور بلیت‌های نیم‌بها و رایگان و ارگانی سالن‌ها را به احترام آقا ابراهیم پر کنند تا دلش نشکند. کاری که قبلا هم انجام شده. این بار هم موافقان و همراهان حاتمی‌کیا نشان داده‌اند که بی‌توجه به کیفیت فیلم پای او ایستاده‌اند. حمایت پر و پیمان رسانه‌های همسو اگرچه غیرمنتظره نبود، اما برای فیلمی در سطح «خروج» بیش از حد ایثارگرانه است.

۲. حاتمی‌کیا در «خروج» می‌خواهد خیلی چیز‌ها را مسخره کند. از رییس‌جمهوری و مشاورش تا مطالبات مردم و موج‌های رسانه‌ای در فضای مجازی. اما این کار چنان کاریکاتوری و به سبک برنامه‌های بی‌نمک شبکه نسیم انجام می‌شود که کارکردی معکوس پیدا می‌کند. «خروج» با مضحکه‌ای که راه می‌اندازد، به گونه‌ای تبدیل به یک ضدژانر آبکی شده و طبیعی است که نه حرفه‌ای‌ها چندان از آن لذت ببرند و نه خیل تماشاگران برایش به وجد بیایند.

بابت چی اینقدر از ما طلبکارید آقای حاتمی‌کیا؟

کمترین حاصل این وضعیت رای پایین فیلمی است که کارگردانش همیشه از سوگلی‌های جشنواره فجر بوده. حداقلش این که تماشاگران برای دیدن آخرین کارهایش توی صف می‌ایستاده‌اند و سر و دست می‌شکسته‌اند. اما حالا چنین اتفاقی نیفتاده. معلوم است که «خروج» نباید محبوب تماشاگران باشد و جزو فیلم‌های برگزیده مردمی قرار بگیرد. پس حاتمی‌کیا از چی شاکی است؟ او در نشست مطبوعاتی پس از فیلمش دوباره در نقش مظلوم و کسی که حقش خورده شده ظاهر شد و اعتراض کرد و بی‌احترامی کرد. تکرار همان رل آشنا.

از زمانی که نگاتیو‌های موج مرده را روی میز ریخت تا امروز زمانی زیادی گذشته، اما آقا ابراهیم نمی‌خواهد از این نقش بیرون بیاید. فیلمش «به وقت شام» باشد یا «چ» او به همه چیز معترض است. به سوالات خبرنگاران معترض است و انتقاد‌ها را بی‌حیایی می‌خواند. به جوایز معترض است و حالا به رای تماشاگران سینما‌های مردمی هم معترض است. معلوم نیست این همه طلبکاری از کجا می‌آید. کارگردانی که تمام فیلم‌های اخیرش را با بودجه‌های ارگانی، یعنی از بیت‌المال و جیب ما ساخته و همه دستمزدش از جیب مردم است، چرا باید اینقدر سر همه منت داشته باشد.

او می‌گوید: «گناه ما چیست که فیلم می‌سازیم؟ چرا دادگاه تشکیل می‌شود؟ چرا جنس نوشته‌ها و واکنش‌ها دادگاهی شده‌است. این چه زبان بی‌حیایی برای من سرباز است؟ چرا بی‌حیا می‌شویم؟ به من می‌گویند دهه‌ات گذشته؛ جمله خودم را به خودم پس می‌دهید؟» بعد در پاسخ به خبرنگاری که می‌پرسد چرا در قبال اعتراضات خیابانی و بحران‌های اجتماعی واکنش ندارد با تندترین لحن می‌گوید: «من فیلمم را می‌سازم. من خودم را سیاستمدار نمی‌دانم و یک وری دو وری ندارد. من فیلمم را می‌سازم، آن موقعی که تو متوجه این حرف‌ها نبودی من فیلم می‌ساختم. داشتن اینستاگرام و واکنش‌های چند کلمه‌ای هنر بزرگی نیست. من فیلمم را می‌سازم. برای همین هم بعد از فیلمم این اتفاقات می‌افتد و درباره آن ناحقی می‌شود و فیلم ما از آرای مردمی در می‌آید.»

بابت چی اینقدر از ما طلبکارید آقای حاتمی‌کیا؟

بعد هم می‌گوید: «انا قرآن الناطق! حاتمی‌کیا همینی است که اینجا نشسته است. اینکه تو می‌گویی حاتمی کیا اینطور شده است حاتمی‌کیای خودت است. من اگر پشت شما بیفتم معلوم نیست عاقبتم چه می‌شود من دین و آخرتم را نمی‌فروشم که آنچه شما می‌خواهید باشم.» این حرف‌ها هم یعنی حاتمی‌کیا فقط به خودش حق می‌دهد که هرچه می‌خواهد بگوید و هرچه می‌خواهد بسازد. کسی را هم برای پرسیدن لایق نمی‌داند.

برخلاف آنچه می‌گوید واکنش‌های چندکلمه‌ای هنر نیست، هر وقت لازم ببیند تندترین واکنش‌های چند جمله‌ای را دارد؛ و برخلاف این که می‌گوید او فیلم می‌سازد و بقیه هم باید حرف‌هایشان را در کارشان بزنند، به روزنامه‌نگاران حق نمی‌دهد که نظرشان را بنویسند و او را زیر سوال ببرند؛ و بالاخره در جایی می‌گوید: «فشار اینجا مثل فشار شب اول قبر است. من دلخورم از این تنش. من عمرم را بابت فیلم‌هایم گذاشته‌ام و برای هیچ فیلمی کم‌فروشی نکرده‌ام. شاید به نظر ساده بیاید که این همه تراکتور را در جاده ردیف کنیم، چرا این همه عریانگری؟ چرا به من گیر می‌دهید؟»

بابت چی اینقدر از ما طلبکارید آقای حاتمی‌کیا؟

این چه طرز دفاع کردن است آقای حاتمی‌کیا. چرا فکر می‌کنید، چون تراکتور ردیف کردن در جاده سخت است، پس دیگر کارتان جای انتقاد ندارد و کسی نباید به آن گیر بدهد. اینطوری باشد که همه فیلم‌های سنگین و پرزحمت باید ستایش شوند و قابل نقد نباشند. کلا چرا اینقدر طلبکارید استاد؟ چه دینی گردن ما دارید که ادا نشده. اگر فیلم خوبی ساخته‌اید ستایش‌اش را دیده‌اید و جایزه‌اش را گرفته‌اید. هیچ کاری را هم که مفتی انجام نداده‌اید و از گران‌ترین کارگردان‌های سینما هستید. چرا باید هرچه می‌سازید همه تعریف کنند یا چیزی نگویند. این همه حق به جانب بودن از کجا می‌آید؟ این همه غرور. کمی متواضع باشید استاد. شاید همه کارهایتان آنقدر‌ها هم که خودتان فکر می‌کنید آش دهن‌سوزی نباشند. مردم دارند پول فیلم ساختن شما را می‌دهند. یعنی چی که حتی نباید از شما سوال کنند. خدمتگزار بودن و سرباز این فرهنگ و کشور بودن مفهومش این است؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مهران

      حاتمی کیا همیشه طلبکاره!
      من نمی دونم یه عده بیکارن وقت خودشون رو هدر میدن و میرن فیلم ساخت این اقا رو میبینن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دمت گرم.با پول خوب فیلمشو میسازه و بعدم میگه انتقادنکنین.آخرسم جایزه هارو بهش میدن

      • رشید

        واقعا" درست گرفتید. ..مردم بیکار نیستند که برند فیلم این آیا را ببینند.
        از جیب مردم فیلم ساختن که هنر نیست.

      • بدون نام

        ؟؟؟چند نفر از اونایی گه نظر دادن یا لایک کردن فیلمو دیدن

    • بدون نام

      حاتمی کیا فیلمساز مردمی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چرا دیگه مردمیه. پول تپلی داره میگره از حساب مردم و میخنه به ریش مردم. مردمی محسوب میشه دیگه خخخخخخخخخخخخخخ

      • ع.م

        این عاقا ، نمونه یک انقلابی ویژه ، دلسوز ، مردمی است. این عاشق خدمت به خلق، بدون طمع به پست و مقام و پول و شهرت است . این کارگردان ، از شیره جانش می خورد بدون استفاده از بیت المال . ما کجیم که نمی بینیم ، ایشون خیلی هم راسته. سی مرغ بلورین و زرین و سبز و سیاه ، حقشه ، مالشه ، بهش بدین .

      • بدون نام

        واقعا هم مردمی نیست....
        #پروپاگاندا

      • بدون نام

        برترین‌ها سانسورچی

      • بدون نام

        کلا این جماعت امثال حاتمی کیا همشون همینجوری ان، وحشتناک پررو و همیشه طلبکار، جالب اینجاس با بودجه بیت المال فیلم میسازه و هیچ نگرانی بابت برگشتن بودجه فیلم هاش نداره، هیچوقت فیلمشو از رو پرده پایین نکشیدن، همیشه هر تعداد اکران و سالن سینما خواسته در اختیارش گذاشتن، ادارات و دانشگاه ها رو بردن بزور که فیلماشو ببینن و آمار فروش فیلماش بره بالا، جوایز سیمرغ رو دوتا کردن که دستش خالی نمونه، ولی بازم طلبکاره، اینو میگن فرار رو به جلو

      • بدون نام

        حاتمی کیا بی نظیره

      • محسن

        حاتمی کیا گم شده!!
        خودش ، برای خودش خط قرمزهایی کشیده و نمی تواند ز آن خط قرمزها عبور کند و‌ سرگشته است.

      • بدون نام

        برترین ها سالی یه بار موقع جشنواره، چنین تیتری خبری رو میذاره خسته نشدی خودت

      • اميرافشاري

        آقاي حاتمي كيا مشكل اينه كه فكر مي كني طرز تفكر امسال شما چون در راس قدرت اند پس أكثريت مردم هم شما هستيد ! نخير آقا
        اكثريت مردم شما نيستيد اگرنه رفراندوم بگذاريد تا مردم مردم مشخص بشن چند نفرند

      • رهام

        زنده باد حاتمی کیا

      • رضا

        ظاهرا هرچه فیلم ساز ضد مردمی وجود داره علیه حاتمی‌کیا بسیج شده، چه خوب است قدری به فیلم های بیگانه پسند و ضدفرهنگ خودشان بنگرند بعد علیه یک شخصیت ملی سینمای ایران اراجیف گویی کنند

      • بدون نام

        سلام بنظرم دراین شرایط تحریمی بسیار سخت اقتصادی برای کمبود بودجه کشور هزینه های ساخت فیلم سینمایی وهزینه های فوتبال رو کم کنیم وبجاش به مشکلات مردم هزینه کنیم کولبرها در ارتفاعات بخاطر یه لقمه نان یخ زده میمیرن

      • کررار

        مشکلت چيه برترینها چرا این حد تخریب و جناحی گری اونم با هم قشر خودت و با یک هنرمند اپلیکیشن کاربردی مثل برترینها که جناحی عمل کنه بعد هم خبر هاشو برای بازار داغی با تيترهاي جنجالی ميزنه مایه تاسفه. حاتمی کیا از هنرمندان فرهیخته کشور مونه حالا اگر يه هنرمند غربی بود شما میشدی مبلغ اون اما این بنده خدا رو تا این حد نقد میکنی این حق تو نیست تو باید نظر منتقدین رو بنویسی نه نظر شخصی خودت را باز هم متاسفم برای نرم افزار فرا جناحی برترینها....

    • بدون نام

      بخاطر رانت و پولی که میگیره اما همیشه غر میزنه بهش میگن بچه لوس سینما

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حاتمی کیا نمونه بارز این حکومته.هرکاری هرغلطی دلشون میخواد میکنن تا کسی معترض میشه بهش انگ اغتشاشگر میچسبونن اینا تو قع دارن کاری به کارشون نداشته باشید تا هرغلطی خواستن بکنن البته کاری ام به کارشون داشته باشید بازم کار خودشونک میکنن.

      • بدون نام

        واقعا مصداق بارز این حکومته
        یعنی آدم تمام صفات و خصائص این حکومت را در رفتار و گفتارش میبینه

    • بدون نام

      همه شون همینن ارث باباشون رو از مردم میخوان چون میدونن مردم دوست شون ندارند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اینا فقط پول و قدرت براشون مهمه نه مردم

    • ع،ر

      فکر میکنه.همه.چی.دراختیارش.شق.القمر.میکنه
      این.اختیارات.رابه.یه.کارگردان.اماتورهم.بدی
      خیلی.بهترازحضرت.اقافیلم.میسازه.

    • بدون نام

      دولت ها از امثال حاتمی کیا حمایت کردن همیشه اما از فیلمساز اولی فیلم کوتاه
      مستقل کم و به شرط و شراکت یا جواب رد

    • بدون نام

      شما چرا اینقدر از ویشون طلبکارید! ؟ به خاطر میهن دوستی یا .....؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        احسنت

      • محمد

        تکلیف برترینها مشخصه. وقتی فیلم مورد علاقه اش خانه پدری باشه بایدم از حاتمی کیا بدشون بیاد. بابا شما برید همون خانه پدریتون رو ببینید. خدا رو شکر کپی اش هم امد بیرون ملت فهمیدن شما از چی دفاع میکردید.

      • بدون نام

        نخیر بخاطر پررویی و وقاحت

      • بدون نام

        میهن دوستی؟؟؟؟؟؟؟
        خخخخخخخخخخخ
        این کلمه اصلا به شما و امثال شما و حاتمی کیا و ...... نمیاد

      • بدون نام

        اول درست تایپ کن بعد متن ت را بفرست این ایشون هستند که طلبکارند نه ما حالا چون فیلمش را دوست نداشتیم که نمیشه هر چی دلش خواست بگه.خوب فیلمش خوب نبوده چرااا قبول نمیکنه.

      • بدون نام

        مگه پدر کشتگی داریم باهاش کدوم کینه خوب میگیم خوب بد را میگیم بد شور،شوره شیرین،شیرین ه مگه میشه عوض شون کرد

      • بدون نام

        جاااااان !!!!میهن پرستی...!!!؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟یا...!!!؟؟؟

    • خروج

      تو چرا دردت گرفته برترین ها ؟؟؟
      میدونم که سانسور میکنی عزیزم☺☺

      پاسخ ها

      • بدون نام

        مگه کیهان

      • بدون نام

        موافقممممم

      • بدون نام

        اتفاقا برترین ها واقعیت ها رو گفته شماها دردتون گرفته

      • عجب

        تو مث ک بیشتر دردت گرفته !
        بقول اسطورتون آبو همونجا بریز که ...
        اتفاقا کامنتهای امثال شما سانسور نمیشه

      • زاکانی

        از تهش داره میسوزه آشغال پست ترین ها

      • امیر علوی

        خدایش انقدر که به هم توهین میکنیم یا اینکه چرت مینویسم ابی حاتمی آمد بگه بیا دمت گرم این پول رو بگیر و خرجش کن چون پشتم بودید آیا تا حالا شده همین آقایان فیلم ساز که شما ها سنگشان را به سینه میزنید بگن ایولا بیا هشت ملیارد فروش کردم یک تومنش ما شما اینا سیاست است که این افراد از آب گل الود به نفع خودشان ماهی میگیرند

    • بدون نام

      همه چیز زور چپانی دیده بودیم..که بایدو مجبوری انجام بدهی...الا فیلم دیدن وپول دادن!!!
      هنر باید کشش داشته باشد...شعر باید به دل نشیند...کلیشه ورعایت قافیه با واژه ها بی سر وته که شرت است!!!

    • بدون نام

      چه کینه است که شما از حاتمی کیا دارید؟!

      پاسخ ها

      • شهرام

        کینه‌نیست ..واقعیت همیشه تلخ است

      • بی نام

        کینه نیست مردم خوب و بد رو میتونند تشخیص بدند خودش ،فکرش وفیلم هاش مردمی نیست .هنرمند حکومتی بدرد مردمش نمی خوره چون درد مردمشو از عینک حکومت می بینه.

      • امیر علوی

        زرشک ....قانون حاتمی ها این است که به اسم شهدا و انقلاب نان میخورند و فکر میکنند که مردم همان مردم ده شصت هستند خوبه این حاتمی جای کارگردان های خارجی نیست و گرنه یه شیش لول میبست قد خودش فقط ادم میکشت حیف پول که بابت فیلم هایش بدی اینجا ده شصت نیست سال ۲۰۲۰ است بنده خدا برو خودت و فیلمت تو سطل زباله

      • بدون نام

        چرا دیگه کینه است
        آخه نقد اینقدر تند؟؟!
        مودبانه تر هم میشه نقد کرد
        حداقل اگه خودتونو مردمی می دونید به اونایی که با فیلماش حال میکنن بی احترامی نکنید بااین لحن زننده

      • پرویز

        درود بر حاتمی کیا یک سرباز وطن.

    • بدون نام

      عالی

    • بدون نام

      ولش کنید اینو
      خوب مشخصه مشکل داره
      شما چرا بها میدی برارین ها؟!؟!؟!

    • بدون نام

      معلومه ازحاتمی کیاخیلی عقده داره .شمانظرخودت روبگوچه کارآراونظرات مردم داری

    • بدون نام

      ای جان بالاخره یکی توانست جواب درست بدهد

    • بدون نام

      آخیییی الهی بمیرم برات
      اشکال ندارد امسال هم بخاطر فیلم چرتی که ساختی پنجتا سیمرغ بهت میدن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        تو جواب دعای اولت الهییی آمیییین

      • بدون نام

        و در جواب بدون نام 16:55 انشاالله به همراه شما و خانواده محترم!

    • شیلا شهرزاد

      این اقا فکر می کنه یونیکه . بابا اسکورسیزی هم ادعای تو رو نداره مرده حسابی !!!!!!!

    • بدون نام

      برترین ها تو بابت چی سنگ این دولت رو اینقدر به سینه میزنی؟ حاتمی کیا هر فیلمی میسازه عقیده اشه و بودجشو از هر نهادی میگیره مشخصه. یه بار شده فیلم هایی که به اصطلاح میگن مستقلیم از اونا بازخواست کنید که پول مستقل بودنشونو از کجا میارن؟ یا همیشه فقط برای فیلم های حاتمی کیا زبونتون درازه؟........

      پاسخ ها

      • احمد خوش سیما

        متاسفانه نویسنده های برترینها هرچی دلشون میخواد چه درست چه غلط درهرمورد مینویسن. این نظرات تخصصی مثل نقد فیلم و.... رو باید یک کارشناس ایو حوزه بنویسه نه نویسنده. درصورتیکه اصلا اسم و مشخصات نویسنده متن هم مشخص نیست. هرروز تحلیل و متنهای این چنین جانب دارانه و عاری از کارشناسانه در برترینها منتشر میشه. خودشون متنهای باسمه ایی میزارن بعد از این و اون گله دارن. سانسور نکنیها.

      • بدون نام

        چون برترین‌ها پول میگیره تا جهت دار قلم بزنه

      • رضا

        برترین برترینها ، متاسفانه بدترین ها شده و ده ها نظر بنده را سانسور کرده است بهتر است بگوئیم سانسورچی!!!

    • محدثه حیدری

      چرا برای هر چیز دیگه ای گارد روشن فکری میگیرین اما بلد نیستین بااحترام نظراتتون و نقداتون رو نسبت به افرادی مثل حاتمی کیا بیان کنید؟؟؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        الان حرفای حاتمی کیا که به منتقداش میگه بی حیا محترمانه است؟ شما کارگردان محبوبتون هر کاری بکنه درسته، هر کی در موردش بنویسه گارد روشنفکری داره و بی ادبه؟ چطوری باید امثال شما رو نقد کرد؟

      • محدثه حیدری

        این که با لحن کنایه آمیز خود این مجله حتی به حاتمی کیا بگه دورانت گذشته به نظر تو مودبانه است؟؟؟ حاتمی کیا بعد از همه ی این حرفای بی ادبانه توی نشست خبری اون صحبت ها رو زد

      • بدون نام

        «دورانت گذشته» خیلی حرف زشتیه. حکمش اعدامه! ولی حاتمی کیا گفته «بی حیا» به بچه میگه من فیلم میساختم تو دنیا نیومده بودی، خیلی قشنگ و گوگولی حرف میزنه! خخخخخخخ

    • فرزاد

      ابن نقد فیلم نبود محکوم شخصیت کارگردان فیلم بود، درستش این است که در یک مصاحبه رو در رو باهم گفتگو می کردید یا حداقل نسبت به این نقد شخصیتی فرصت پاسخگویی بدهید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا

    • maryam hosseiniy

      اقای حاتمی کیا همیشه جوری رفتارکرده انگار خیلی ازهمه بالاتره ازهمه بهتر میدونه...درسته کارگردانی قابلی هست ولی احساس میشه که یه کم خودبزرگ بینی گرفته به خودش و انگار همه بهش بدهکارن

    • بدون نام

      خیلی خیلی نوشته مغرضانه ای بود ، شایسته رسانه شما نیست که از این دست نوشته ها و نقدهای غیر منصفانه رو نشر بده ، دل نویسنده از مسائل دیگه پر بود همه رو بیربط و باربط به این فیلم منتسب کرد ، باید یادبگیریم به مفاخر این کشور از آقای شجریان و عزت الله انتظامی و حاتمی کیا و... احترام بذاریم و دور از انصاف و ادب تفسیر نکنیم و به رواج بی ادبی و بی اخلاقی کمک نکنیم

      پاسخ ها

      • احمد خوش سیما

        خوشم میاد خیلیا اصلا از اتفاقات جشنواره مطلع نیستن ولی برای این خبرها نظر دارن. اصلا شما واکنش و صحبت حاتمی کیارو شنیده اید؟ اصلا نویسنده این خبر کیه؟ چه تخصصی داره؟ چندتا فیلم جشنواره دیده؟

      • بدون نام

        اشتباه مثبت دادم

    • بدون نام

      حاتمی کیا عادت کرده تنهایی منبر بره و فقط خودش حرف بزنه. بابت این حرف زدن هم میلیاردی پول میگیره. مالیات هم نمیده. ادای روشنفکر و آدمای فهمیده رو هم در میاره. اما ازش یه سوال میکنن دم خروس میزنه بیرون. آقای حاتمی کیا چرا وقتی مردم در ایران کشته میشن هیچی نمیگی؟ فقط کشته شدن در سوریه افتخار داره و باید براش فیلم ساخت؟ یا نون توی اون کارهاست و بابت زدن حرف حق فقط هزینه و ممنوع الکاری نصیب میشه. جواب بدید آقای فیلمساز دغدغه مند.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        جواب نمیده چون براش صرف نداره که جواب بده
        دغدغه هاش همه درباره مسائلیه که براش صرف داشته باشه

    • مهدی

      جالبه که رانت ویژه دولتی برای تولید فیلم دارن و فیل هاشون حتی یک بار هم جایزه خارج کشور نداره ، توی دوره احدی نژاد شاکی نبودن و توی یک دوره هایی طلبکارن ، بودجه کم بوده شاید!

    • بدون نام

      آاقای حاتمیکیا این مردم برای شما فقط قلک هستن تا پول در بیارین. یادتون باشه قبلا کجا زندگی میکرد حالا خونه و زندگیت کجاست. از صدقه سر این مردم. به ما فخر نفروش. واسه این مردم یه قدم ورنداشتی جز این که پول زیاد گرفتی. خیلی زیاد پولدار شدی. طرفدارهات هم همه رانت خور هستن و نمیخوان این سفره جمع بشه. اگرنه کسی انتقاد میکنه که همه ما بی پول هستیم مثل شمکا و روزنامه کیهان و اوج ثروتمند نیستیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دقیقا در مورد طرفداراش اصل مطلب رو گقتی .آفربن

    • بدون نام

      آقای حاتمی‌کیا چرا اینقدر خود شیفته هستین واقعا شرم آوره که ادعای رفاقت با آرمان‌های انقلاب و شهدا رو دارین

    • بدون نام

      فیلمسازی که انتقاد پذیر نیست مثل دیکتاتوری میشه که نمیشه بهش انتقاد کرد

    • بدون نام

      متنفرم ازش.از حاتمی کیا متنفرم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به درک

    • بدون نام

      تنها فیلمسازی که مردمی است همین آقای حاتمی کیاست ،حاتمی کیا کسی است که شهید سلیمانی از فیلم قبلیش به نیکی یاد کرد ،فکر کردید این داورانی که رأی الکی میدن و ضد حاتمی میدهند کی هستند چهار تا سلبریتی که سنگ انگلیس و آمریکا را به سینه می زنند مردم دیگه فهمیدند حنای بعضی ها دیگه رنگی نداره

      پاسخ ها

      • بدون نام

        والا فعلا گه جای سلبربتی ها طرفداران سلیملنی ها و حاتمی گیاها گربن کارت دارند و حسابهای پد بانکی در اونور آب
        جای انگ زدن مطالعه کن عمبق فکر کن البته اگر سر سفره بعضی ها نیستی

    • وای فای

      خیلی عالی بود . البته مشکل از خود ماست . ما منظورم کسایی که سرو دست میشکنن برای فیلم های بی معنی و منقضی شده . آقای حاتمی کیا بعد از فیلم به رنگ ارغوان متاسفانه رفتن توی جاده خاکی و چیزهایی ساختن که از شان و شخصیت کارگردان آژانس شیشه ای به دور بود . مخصوصا با اون نمایش رعب انگیر چندتا داعشی گونه در سینما کوروش که مردم رو ترسوند . این دیگه شاهکار بود و نشون داد که ایشون کلا از حال خودش هم دور مونده .

    • بدون نام

      ایشون ارث باباش رو از ملت میخواد

    • بدون نام

      بعضیها ظرفیت معروف شدن وتعریف شنیدنو ندارن .آقای حاتمی کیا هم ازین افرادهستند.

    • بدون نام

      به قول محراب قاسمخانی بچه ی لوس سیون

      به قول محراب قاسمخانی بچه ی لوس سینما

    • بدون نام

      گناه شما خود شیفتگی شماست حداقل همیشه توقع برنده شدن نداشته باش دیگرانی بهتر از شما هستند لطفا قبول کن وبپذیر همین

    • بدون نام

      وقتی شما واسه چندتا ارگان خاص فیلم بسازی متعاقبا اقبال عمومی رو از دست میدی
      نمونه‌ش میشه این حاتمی‌کیای پر مدعی و از خود راضی
      متاسفانه یا خوشبختانه این آقا تاریخ مصرفش تموم شده

    • roham

      جالب هست که حاتمی کیا رو سفارشی ساز معرفی میکنید
      بعد خودتون یه مطللب تهاجمی یک طرفه می نویسید.
      شما که میگی ایشون نقد پذیر نیست،به جای هوچی گری و یانکی بازی
      یه نقد حرفه ای بنویسید.
      بترسید که خود خدا فقط برای دو چیز قسم خورده یکیشون قلم هست
      آقای نویسنده

    • عارف

      حاتمی بیشتر فیلم ساز حکومتیست تا مردمی هر جا احتیاج باشد حاتمی و ده نمکی هستند

    • حميد

      من فيلم خروج رو نديدم و دفاعي هم ازش نميكنم،ايرادي هم نيست اگه فيلمش خوب نباشه هميشه همه كارهاي يك كارگردان خوب از اب در نمياد،ولي تو اينكه حاتمي كيا ادم وطن پرستيه توش شكي ندارم،دغدغه اش هم هميشه اين بود كه فيلم ارزشي بسازه نه صرف اينكه فقط مخاطب سرگرم بشه،حالا شماي منتقد اين سبك از فيلم سازي رو دوست نداري به نقدت حرارت نده و اسمشو كارگردان حكومتي و سوگولي جشنواره نذار

    • بدون نام

      خیلی از فیلم ها هم از اختلاس پولشون جور میشه
      بزن هر فیلمی که تهیه کننده رضوی بوده همون که محاکمه شد
      حالا این آقا با بودجه اوج فیلم ایرانی میسازه
      چند نفر در ایران در مرود شهدای مدافع حرم و شهید چمران و جانبازان شیمایی و تخریب چی
      فیلم ساختند
      همه فیلمها تلخ از تجاوز و خیانت میگن چیزی نیست یکی در مورد غیرت و اقتدار و عزت فیلم میسازه میشه بد

    • بدون نام

      حاتمی کیا بسیار آدم فرصت طلب و پول به جیب زنی هست... همون روز اول که سردار سلیمانی شهید شدند سریع گفت میخاد فیلم سردار رو بسازه... خب معلومه که با چه بودجه ای و از کجا....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        لااقل حاتمب کیا در مورد سردار می سازه ، وقتی اینطوری میگی پس مجید مجیدی رو کجای دلت می گذاری که می خواد در مورد کرونا در چین بسازه و معلومه پولش رو چطور به جیب میزنه

    • بدون نام

      از بسکی مفت خورده تو این نظام

    • پرویز

      اشتباه نکنید ایشان سرباز ایران وفرهنگ ایران نیست،خودشان گفته اند که سرباز کجاهستن.

    • روح الله علیزاده

      برترینها از جای دیگه دلش پره به حاتمی کیاگیرمیده .فقط بخاطر اینکه از ریس جمهوری محبوبش انتقاد کرده

    • بدون نام

      خیلی هم فیلم خوبی بود

    • بدون نام

      خب فیلمش خوب نبود البته من ندیدم ولی نمیشه کلیت یه آدم رو زیر سوال برد. کلی فیلمهای خوب ساخته قبلا. خیلی از فیلمهاش الگوی فیلمسازهای دیگه شده. اینکه از حاتمی کیا متنفر باشید مشخصه که انعطاف پذیریتون صفر صفره

    • drmilmas

      در اینکه حاتمی کیا کارگردان خوبی حرفی ندارم ولی امروز یه جمله ترسناک گفت.به اون جوون گفت تو چندسالته که به من ایراد میگیری!!این اوج نابودی تفکر حاتمی کیاست.اون امروز مثل همه تبدیل شد به یک دروغگوی مزور

    • بدون نام

      بهترین مرد سینمای ایران دورد بر حاتمی کیا عزیز ملت ایران

    • چشم بصیرت

      من که فیلم و ندیدم موافق نداشتن روحیه انتقاد پذیری افراد نیستم ولی نویسنده این مقاله : نون به نرخ چند الان؟ کی بهت پول داده که برنامه های نسیم داغون کنی؟ کی بهت رانت داده که دولت و مشاورانش عزیز کنی؟ کی بهت قول سمت داده تا بیای حتی اشتباهات دیگران را با اشتباه خودت ماست مالی کنی ؟ نه داداش اینی که تو داری میگی معنیش حاتمی کیا نیست این معنیش تحمیق کردنه واینه که تو کت مردم دوست داشتنی ما نمیره .
      من فقط دوست داشتم بگم که منو نتونستی تو قالب نقد یک فیلم احمق فرض کنی کاری با بقیه ندارم امیدوارم ظلمات و تاریکی ذهنت روزی پاک بشه
      ممنون

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چی میزنی داداش ؟؟

      • بدون نام

        جزاک الله افکار جوهری تراوشات جوهری داردمانند خودنویسی که جوهر پس داده و پیرهنت رو خراب کرده

      • چشم بصیرت

        نون به نرخ بازو نه نون به نرخ روز و رانت

    • یک بدهکار

      چقدر یاوه سرایید این آقای رحمانی... باور کن اگه حاتمی کیا میدونست اینجوری بهت فشار میاد این فیلمو نمی ساخت... به نظرم حاتمی کیا و همه کارگردانان سینمای ایران بلکه کل ملت بابت این اندوه عمیق شما بهت بدهکارن...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خودت فهمیدی چی نوشتی ؟

    • بدون نام

      این آقا نور چشمی ه وابسته است وصل ه هر کاری بکنه نباید ازشون نقد کنیم نقد بشه انگ بهمون میچسبونه.پول مملکت خرج امسال این آقا و آرمان های امثال این آقا میشه کاش به یکی پرداخت میشد که واقعاً برای هنر این مملکت کاری کنه.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        امثال امثال امثال امثال امثال

    • mehdi

      یه جا نوشتید فیلم هاش مزخرف شده در حد ده نمکی !!! داداش والا فیلم های ده نمکی خیلی جذاب هستند حالا مشکلی باهاش داری با خودتون ولی عمو ابی کلا فیلم های سفارشی می سازه کدوم فیلمش سفارشی نبوده و جریان افراط گرا با بودجه های سرسام آور حامیش نبودن ایشون خوب بلده با چه جریانی حرکت کنه ....

    • بدون نام

      فیلمساز خوبیه اما شخصیتشو نمیدونم و نمیخام بدونم و قابل مقایسه نیست در جایگاه خودش عالیه

    • بدون نام

      فیلم رو ندیدم ولی از نقدهای جناحی و آبکی و پولکی برترین ها هم کم ندیدم . موج سواری برای جذب مخاطب رو زیاد دیدم . این آقا که اعلام کرد هنرمند وابسته است . از اونایی که برای منفعت، دلسوز و همراه مردم میشن و تو همه مطالب سینمایی و ورزشی و ... وابستگیشون رو تبلیغ میکنن باید ترسید . از کیهان گرفته تا برترین ها

    • بدون نام

      میزان حال فعلی افراد است

    • ب

      جشنواره داور داره یک عده مردم که نظر دادن میخوان بگن که بیشتر از داورهای جشنواره میدونن و در واقع داورها هیچی نمیدونن و بیجا رای به برتری بعضی فیلمها مثل فیلم های آقای حاتمی کیا میدن.در واقع تاریخ همینه که خوب ها در اقلیت و ازوا میشن و همیشه بد و بیرا میخورند مثل حاتمی کیا طالب زاده و در سیاست سعید جلیلی که شاگرد و فرزند انقلاب هستند که بعضی از روشنفکر نماها انقلابی گری را بی کلاسی میدونن و کروات زده هارا با تمدن!که در باطن کثیف هستند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ماذا فاذا؟

    • رضایی

      وقتی از بودجه بیت المال تامین می شه طبیعی هست که منافع اون ها رو بر منفعت جمع ترجیح بده حاتمی کیا یه مزد بگیر هست و مجبور و معذور این رو در چند سال اخیر همه شاهد بوده اند.

    • بدون نام

      آخر ما نفهمیدیم فیلمش به ضد کی بود به نفع که بود

    • رضایی

      اخیرا روزنامه کیهان هم از او طرفداری کرده همین کافیه که بفهمیم اون کیه؟؟
      می گن از دوست و دشمن یه نفر می شه به ذات اون پی برد .

    • بدون نام

      فکر کرده کیه این آدم. وای به حال ما با این به اصطلاح خواص

    • سامی بی مخ

      وقتی جلو جلو بخاطر هر فیلم ابکی پولتو از بیت المال بگیری و بخاطر اسم انقلابی جوایز و درو کنی و از سفره ی انقلاب برات بریز و بپاش کنن
      بایدم طلبکار باشی

    • حسین

      وقتی کسی که ازش درباره وقایع سیاسی دو سه ماه اخیر سوال میپرسی و اظهار بی نظری میکنه و میگه سیاسی نیستم ولی تو کل عمر سینماییش همیشه فیلم سیاسی اجتماعی ساخته باید به سلامت روانش شک کرد...شایدم جنس این سیاست با جنس سیاست امثال حاتمی کیا فرق میکند...میدانی یه چیزی مثل فرق فقر و ثروت

    • علی

      سلام به نظر من هر فیلمی که برترین ها بگه بده ، فیلم خوبیه نمونه اش پارسال همین موقع برترین ها فیلم شبی که ماه کامل شد را فیلمی بد تعریف کرد ولی برعکس این فیلم جوایز زیادی در جشنواره فجر برد

    • زاکانی

      از این متنی که نوشتی معلوم کدام طرفی هستی مردک پلید!!

    • علی

      این نقدهایی که در سایت برترین ها از حاتمی کیا نوشته میشه از نظر من هیچ ارزشی نداره. شما خصومت شخصی را با متن بلندی به عنوان نقد منتشر می کنید. سالهای قبل هم برای فیلم هایی مثل به وقت شام و بادیگارد منتشر کردید و دیدیم که مردم پسندیدند.

    • بدون نام

      نویسنده اقای رحمانی کاملا دشمنانه متن خبر رو نوشته میشه بپرسم
      چه کینه ای از حاتمی کیا دارن?

    • seyed

      تحلیلت فاجعه بود برترین ها /:

    • بدون نام

      فقط باید تمام فیلم هایش را ریخت تو سطل زباله وسلام اینم دیگه شورش در آورده خدا شکر که تو امریکا کارگردان نبوده وگرنه همه خفه میکرد اقا ابی کیا

    • م چ

      حاتمی کیا بهترین فیلم ساز بعد از انقلاب حق داره دلخور باشه حقش را تو‌فیلم چ خوردند حالا امسال هم اینجور بر ترین ها طرفدار کی هستی از کجا پول می گیری برای خودت نظر مفت میدی

    • منیری فر

      مطلبی بسیار مغرضانه و سطحی و به گونه ای عقده گشایانه بودنمیدانم چرا عنوان این مطلب را گذاشته اید نقد؟! در صورتی که یک یادداشت بسیار سطحی و مثل هاله احمدی نژادی پیشگویی گونه بودنویسنده سعی دارد عقدههای خود را به مخاطبان القاکند متاسفانهو یقینامواجب هر دو از بیت المال است که یکی لااقل فکر میکند و مینویسد و به تصویر می کشد و مواجب میگیرد ولی نویسنده این متن بدون تفکر و فقط برای خوشآیند عده ای جوهرش را به فکرهایش می مالد
      چون غرض آمد هنر پوشیده ماند

    • بدون نام

      چون فیلم ضد دولتی هست سعی کردن توجه ها رو ازش بردارن حاظرم شرط ببندم نصف کسایی که نظر دادن حتی فیلم هم نگاه نکردن

    • حمیدرضا

      مردم پول ساخت فیلم رو که هیچ، پول تماشای فیلم رو هم میدن

    • امی

      حاتتمی کیا کارگردان مزخرفی شده قطعاولی این متن و نویسنده اش و لحنش در حد نشریات دهه ۴۰ شمسی هم نبود و اصلا معلوم نیست نقده، گزارشه خبره؟؟ متاسفانه برترینها خیلی بد شده جدیدا بخصوص در فرهنگ

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج