۹۶۰۳۴۸
۳ نظر
۵۰۰۹
۳ نظر
۵۰۰۹
پ

تنش در روابط اسرائیل با سازمان ملل

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به گزارش سازمان ملل متحد درباره شرکت‌های همکار با شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری، اعلام کرد روابط خود با کمیسیونر ویژه ملل متحد در امور حقوق بشر را به حالت تعلیق درمی‌آورد.

خبرگزاری فارس: رژیم صهیونیستی چهارشنبه شب در ادامه واکنش‌های خشمگیانه‌اش به گزارش اخیرا شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد درباره شهرک‌سازی‌های غیرقانونی در کرانه باختری، اعلام کرد روابط خود با مسئول حقوق بشر ملل متحد را تعلیق می‌کند.

به نوشته پایگاه «تایمز اسرائیل»، وزارت خارجه رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای «میچل باچله» کمیسر عالی ملل متحد در امور حقوق بشر را در خدمت جنبش تحریم اسرائیل توصیف کرده و تهدید کرده است که «اقدامات استثنایی و سختی» علیه این اقدام شورا در دستور کار قرار می‌دهد.

باچله امروز در گزارشی که شورای حقوق بشر ملل متحد آن را تهیه کرده، اسامی ۱۱۲ شرکت دخیل در ساخت و سازهای غیرقانونی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی کرانه باختری رود اردن را منتشر کرده است.

تنش در روابط اسرائیل با سازمان ملل

وزارت خارجه رژیم صهیونیستی بدون ارائه جزئیاتی، عنوان کرده است که قصد دارد از شرکت‌هایی که در این شهرک‌سازی‌ها مشارکت دارند، محافظت کند.

پیش از این «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «اسرائیل کاتص» وزیر خارجه این رژیم هم گزارش سازمان ملل را محکوم کرده‌اند.

دفتر حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز چهارشنبه «لیست سیاه» شرکت‌هایی را که با شهرک‌های غیرقانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری ارتباطات تجاری دارند را منتشر کرده است.

سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد ۱۱۲ شرکت تجاری که مراوداتی با شهرک‌های رژیم صهیونیستی دارند را شناسایی کرده و در این فهرست قرار داده است.

از میان این ۱۱۲ مورد، ۹۴ شرکت در فلسطین اشغالی و ۱۸ شرکت در ۶ کشور قرار دارند.

دفتر کمیسر حقوق بشر سازمان ملل متحد در این بیانیه خاطرنشان کرده است: «در حالی که چنین شهرک‌سازی‌هایی طبق حقوق بین‌الملل غیرقانونی قلمداد می‌شوند، این گزارش به معنی ارائه یک رویه قانونی در خصوص فعالیت‌های مورد نظر یا مشارکت شرکت‌های تجاری در آنها نیست.»

صدها هزار اسرائیلی در شهرک‌هایی یهودی‌نشین که رژیم صهیونیستی بعد از جنگ ۱۹۶۷ و اشغال سرزمین‌های فلسطینی در کرانه باختری و شرق بیت‌المقدس ساخته است سکونت دارند.

سازمان ملل و بیشتر کشورهای جهان شهرک‌های رژیم صهیونیستی را غیرقانونی می‌دانند زیرا این رژیم در جنگ سال ۱۹۶۷ میلادی این سرزمین‌ها را اشغال کرده و بر مبنای کنوانسیون ژنو هر گونه ساخت و ساز از سوی اشغال‌گر در سرزمین‌های اشغالی ممنوع است.

فلسطینیان به دنبال تشکیل کشوری مستقل در کرانه باختری و نوار غزه هستند که پایتخت آن بیت‌المقدس باشد. آن‌ها همچنین خواستار خروج اسرائیل از سرزمین‌های اشغال شده در سال ۱۹۶۷ هستند، اما اسرائیل از بازگشت به مرزهای پیش از جنگ شش روزه امتناع می‌کند.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • تع

      خخ کارت به جایی رسیده مقام سازمان ملل رو میگی رابطه ام باهات رو تعلیق میکنم خخ خب منم یکی مثل رژيم جهانخوار امریکا بود از این قپی ها میومدم خخخ

    • ابوالفضل

      اسرائیل نابوده خودش خبر نداره.

    • بدون نام

      پایان ظلم و ستم بر مردم مظلوم فلسطین فرا رسیده ، ظهور و آزادی فلسطینیان نزدیک است . مسلمانان جهان در تنفر از اسرائیل با مشت های گره زده همه در اتحاد و انسجام برای دفاع از مظلوم و آرمانهای فلسطین آماده هستند و هر ساله با بانگ طنین انداز در راهپیمایی های روز قدس همچنان یک صدا خشم و تنفر و نابودی کشور اسرائیل را خواستارند و روزی اسرائیل جنایتکار به وعده کلام الهی در قرآن نابود خواهد شد .
      مرگ بر اسرائیل / مرگ بر آمریکا ✊✊✊

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج