۹۶۰۴۰۶
۴ نظر
۵۰۰۱
۴ نظر
۵۰۰۱
پ

کربکندی: سپاهان از بقیه نمایندگان، تیم‌تر است

تیم‌های ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا نتایج چندان دلچسبی کسب نکردند و در پایان این هفته با کسب یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست به کار خود خاتمه دادند، هر چند نباید فراموش کرد که هر چهار نماینده ایران میهمان بودند و طبعا در بازی‌های برگشت می‌توانند نتایج بهتری بگیرند.

فرهیختگان: تیم‌های ایرانی در هفته اول لیگ قهرمانان آسیا نتایج چندان دلچسبی کسب نکردند و در پایان این هفته با کسب یک پیروزی، یک تساوی و دو شکست به کار خود خاتمه دادند، هر چند نباید فراموش کرد که هر چهار نماینده ایران میهمان بودند و طبعا در بازی‌های برگشت می‌توانند نتایج بهتری بگیرند. برای بررسی عملکرد نمایندگان ایران در این هفته سراغ یکی از مربیان قدیمی فوتبال کشورمان رفتیم. گفت‌وگو با رسول کربکندی را در ادامه می‌خوانید.

از بازی اول شروع کنیم. خیلی‌ها تقابل استقلال با الشرطه را راحت‌ترین بازی هفته اول برای ایرانی‌ها می‌دانستند اما تیم مجیدی فقط یک امتیاز گرفت.

خب این انتظار فوتبال ما از استقلال بود که بتوانیم الشرطه عراق را حتی در کشور خودش شکست دهیم اما می‌بینیم که عراقی‌ها بدجوری گربه سیاه فوتبال ما شده‌اند و جزء تیم‌های عربی هستند که از فوتبال ایران‌ هراسی ندارند و با تعصب به زمین بازی می‌آیند. البته استقلال با از دست دادن دو مهاجم اصلی خود که یکی پیش از این بازی و نفر دیگر در دقایق ابتدایی بازی با الشرطه دچار مصدومیت شده بودند، قدرت خود در خط حمله را تضعیف‌شده می‌دید و شکل خط حمله‌اش به هم ریخته بود. دیاباته و قائدی همدیگر را خیلی خوب در زمین پیدا می‌کردند ولی نبض استقلال در دستان قائدی بود که نبودنش در ترکیب آبی‌ها تاثیر‌گذار است.

با این اوصاف باید گفت استقلال در هفته دوم مقابل الاهلی کار به مراتب سخت‌تری خواهد داشت!

یکی از مشکلات استقلال این است که فاصله بین بازی‌هایش خیلی کم است و آنها مدام در حال سفر هستند و فرصت بازیابی و تجدید قوا برای آنها وجود ندارد. ضمن اینکه بازی‌های سختی مقابل تیم‌های آسیایی و لیگ برتر برگزار کرده بودند و این مشکلات در بازی مقابل الاهلی هم شامل حال این تیم می‌شود و می‌تواند بازی را برای استقلال سخت کند.

شهرخودرو هم با قهرمان دوره قبل دیدار و مطابق تصور بازی را واگذار کرد.

این اولین حضور آنها در لیگ قهرمانان آسیاست و تصورم بر این است که آنها برای تجربه‌اندوزی پا به این رقابت‌ها گذاشته‌اند. البته آنها تیم سختکوشی هستند و ‌انگیزه بالایی دارند اما تمام اینها مقابل تیم قهرمان دوره قبل به کار نیامد و بازی را واگذار کردند. تصور من این است که تیم شهرخودرو از بازی دوم شرایط بهتری را تجربه می‌کنند. هرچند باید بدانیم که کمترین انتظار از بین نمایندگان ایران را از شهرخودرو دارند، چراکه آنها خیلی تیم پرمهره‌ای نیستند و از تجربه بالایی برخوردار نیستند.

در عوض سپاهان جور تمام نمایندگان ایران را کشید و العین را با نتیجه پرگل شکست داد.

بله، از نظر من سپاهان خیلی خوب یارگیری کرده و واقعا در هر پست دو بازیکن خوب دارد و آنها رفته‌رفته به‌خوبی با هم هماهنگ می‌شوند. با اینکه این تیم همچنان به ارسال از جناحین و قدرت سرزنی بازیکنانش برای رسیدن به گل تکیه می‌کند اما با خریدهای جدید ابزار بازی روی زمین را دارد.

پرسپولیس هم که بیشتر از نام بازیکنان بزرگ حریف ترسیده بود نتیجه را واگذار کرد.

به نظر من پرسپولیس هم از لحاظ مهره و هم شکل بازی شرایط خوبی دارد اما آنها گل اول را خیلی آماتور دریافت کردند. اصلا فرض را بر این بگذاریم که حریف خطایی انجام داده و مدافعان این تیم درست می‌گویند، اینکه آنها بخواهند جلوتر از سوت داور تصمیم بگیرند کار اشتباهی است. ما باید این را بدانیم که بازی با سوت داور آغاز می‌شود و با سوت او متوقف، بازیکن حق ندارد قبل از تصمیم داور بازی را رها کند. به هر حال آنها از دو اشتباه دفاع پرسپولیس نهایت بهره را بردند و دو گل به ثمر رساندند. البته هنوز هم معتقدم که بازی‌های اول همیشه سخت است و پرسپولیسی‌ها می‌توانند در بازی‌های بعدی با تمرکز بالاتری در میدان حضور یابند و نتیجه لازم را کسب کنند.

نبود سیدجلال چقدر در این نتیجه تاثیرگذار بود؟

به نظر من سیدجلال غیبتش در این بازی حس شد و علاوه‌بر مسائل فنی که در وجود این بازیکن است و می‌توانست مانع از گل خوردن‌های تیمش در این بازی شود، او در زمین یک لیدر به حساب می‌آید و می‌تواند خط دفاع تیمش را سروسامان بدهد. نبود سیدجلال قطعا در این بازی به‌ضرر پرسپولیس تمام شد.

چه توصیه‌ای برای تیم‌های ایرانی در این بازی‌ها دارید؟

احساس من این است که ما باید موضوع داوری را به داوران واگذار کنیم و در زمین تمرکز خود را روی بازی بگذاریم. من توصیه می‌کنم آنها کمتر به داوری اعتراض کنند و اخطار بی‌مورد هم نگیرند تا در بازی‌های آینده و مراحل بالاتر تیم‌های ما با مشکل مهره مواجه نشوند.

با آنالیز هفته اول لیگ قهرمانان پیش‌بینی شما از تیم‌های مدعی برای صعود به مرحله حذفی رقابت‌ها چیست؟

از نظر من حداقل سه تیم ایرانی این شانس را دارند که راهی مرحله حذفی شوند. یعنی به غیر از شهر خودرو که کم تجربه است، استقلال، پرسپولیس و سپاهان می‌توانند به جمع ۱۶ تیم برسند هرچند در بین تمام این تیم‌ها فکر می‌کنم سپاهان تیم‌تر از بقیه باشد.

در پایان حرفی باقی مانده؟

باید اضافه کنم که تیم‌های ایرانی حرفه‌ای بازی نمی‌کنند مخصوصا وقتی مقابل تیم‌هایی قرار می‌گیرند که بازیکنان خارجی خوب دارند. ما هنوز در بازی‌های بین‌المللی تفکرات حرفه‌ای نداریم و حتی خودم فکر نمی‌کردم که سپاهان هم بتواند چهارگل بزند هر چند هم العین تیم ضعیف‌تری نسبت به گذشته بود و هم سپاهان روز خوبش بود. در مجموع ما باید نگاهمان را کمی حرفه‌ای‌تر کنیم تا بتوانیم در مقابل تیم‌هایی که به مراتب از لحاظ مالی شرایطی بهتر از تیم‌های ایرانی دارند قد علم کنیم و نتیجه بگیریم.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • کیسه ۱۳۰۰

      فقط بایک بازی به این نتیجه رسیدی؟

    • بدون نام

      یعنی با یک برد از همه بهتر است جوجه اخر پاییز میشمارند

    • مهدیه

      میره

    • تاج بزرگ آسیا چهارفینال دوقهرمانی آسیا⭐⭐

      اگر سیاوش یزدانی و عارف غلامی و فرشید اسماعیلی و شیخ دیاباته و قائدی باشن استقلال بهترین تیم ایرانه همه هم اذعان کردن تمام کارشناسان . تیمی بود ک سپاهانو تواصفهان نابودکرد تراکتور رو چهارتایی کرد . اما هفت بازیکن اصلیش مصدومن

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج