جاباما
۹۶۰۵۱۵
۲۳ نظر
۵۰۲۶
۲۳ نظر
۵۰۲۶
پ

ماجرای مشکل سردار برای هزینه ازدواج پسرش

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم با اینکه بیشتر از خیلی از نیروهای سپاه مأموریت می‌رفت، هیچ‌وقت حق مأموریت نگرفت. بعد از شهادتش هم مسئول نیروی انسانی نیروی قدس گفت، حاج قاسم حقوق عادی خود را بدون اضافه کار و حق مأموریت می‌گرفت.

فارس نوشت: مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: حاج قاسم با اینکه بیشتر از خیلی از نیروهای سپاه مأموریت می‌رفت، هیچ‌وقت حق مأموریت نگرفت. بعد از شهادتش هم مسئول نیروی انسانی نیروی قدس گفت، حاج قاسم حقوق عادی خود را بدون اضافه کار و حق مأموریت می‌گرفت.

حجت‌الاسلام علی شیرازی، مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، در گفتگویی تفصیلی به بیان خاطراتی از شهید سپهبد قاسم سلیمانی پرداخته است که بخشی از آن را در ادامه می خوانید.

حاج آقا! چون سال‌ها با سردار سلیمانی از نزدیک همکاری داشتید لطف کنید کمی با بیان خاطره پیش بروید و مسائل را با خاطرات بفرمایید.

حاج قاسم مردم را با محبت جذب کرد. حتی می‌خواست کسانی را که از روی غفلت و جهالت مسیر اشتباه را طی کرده بودند، به مسیر بیاورد و به جریان انقلاب بازگرداند. بارها به من گفت دوست دارم وقتی سوار هواپیما می‌شوم، در کنار من کسی بنشیند و از من سؤال کند و من به سؤالات او جواب دهم. احساس خستگی نمی‌کرد و با همه مشغله‌هایی که داشت، جذب و توجیه مردم را هم دنبال می‌کرد. در یکی از سفرهایش به سوریه و لبنان که تقریباً ۱۵ روز طول کشیده بود، وقتی برگشت شهید پورجعفری که همراه همیشگی حاج قاسم بود به من گفت حاج قاسم در این ۱۵ روز شاید ۱۰ ساعت هم نخوابیده است، با این حال وقتی سوار هواپیما می‌شد اگر کسی در کنارش بود دوست داشت با او هم صحبت کند و پاسخ‌های او را بدهد. به خانواده شهدا سر می‌زد.

من خودم با ایشان چند بار همراه بودم. بعضی وقت‌ها که اولین بار به خانه شهیدی می‌رفتیم، رفتارش طوری بود که انگار سال‌هاست آن‌ها را می‌شناسد. تحویل‌شان می‌گرفت و درد دل بچه‌ها را می‌شنید. به آنها هدیه می‌داد و با آنها عکس می‌گرفت. خیلی خودمانی بود، نصیحت‌شان می‌کرد. از کوچک‌ترین چیزی هم غفلت نداشت؛ مثلاً وقتی در جلسه‌ای دخترخانمی کمی از موهایش بیرون افتاده بود، روی کاغذ می‌نوشت و به او می‌داد تا حجابش را درست کند. به حجاب بچه‌های خود و بچه‌های شهدا حساسیت داشت. مرام او حرکت در مسیر امر به معروف و نهی از منکر بود.

حاج قاسم فدایی ایران بود یا اسلام؟

خود حاج قاسم چند جا این را پاسخ داده است. در نامه‌ای که سال ۱۳۹۶ نوشته بود. به‌صراحت اعلام کرد من سربازصفر دفاع از ملتی هستم که امام فرمودند جانم فدای آنها باد. در وصیت‌نامه‌اش هم که منتشر خواهد شد، می‌گوید هزاران بار جانم فدای این ملت، ملتی که هزاران بار جانش را برای اسلام گذاشت. در سخنرانی‌هایش می‌گوید من نه به واسطه این و آن جناح، بلکه به واسطه پیروی از ولایت فقیه در کنار کسی که از اسلام و انقلاب دفاع می‌کند، می‌ایستم. فکر می‌کنم این گفته‌های خود حاج‌قاسم پاسخ خوبی به این سؤال است.

خانواده حاج قاسم چقدر با ایشان همراهی می‌کردند؟

خانواده ایشان صد درصد همراه‌شان بود. در جریان جنگ ۳۳ روزه شاید چهل روز در لبنان بود؛ با این حال، زمانی که لازم بود به تهران بیاید، آمد و جلسه را در همان فرودگاه برگزار کرد. با خانه تماس گرفت و تنها چند دقیقه صحبت کرد و دوباره به لبنان برگشت.

ارتباط آقا با حاج قاسم چطور بود؟

عاشقانه. بارها دیدم که حضرت آقا، حاج قاسم را طور دیگری تحویل می‌گیرد. حتی در جلسه‌ای که یک‌سری میهمانان خارجی را با حاج قاسم خدمت حضرت آقا بردیم، در حیاط منزل آقا منتظر بودیم که ایشان وارد شدند حاج قاسم را در آغوش گرفتند و بعد از کلی تحویل‌گرفتنِ حاج قاسم آمدند سراغ مابقی مهمانان. این رفتار آقا یکی دوبار نبود. تجلی این ارتباط را در نماز بر پیکر حاج قاسم به‌خوبی می‌توان دید.

جایی گفتید ایشان حق مأموریت نمی‌گرفت؟

حاج قاسم با اینکه بیشتر از خیلی از نیروهای سپاه مأموریت می‌رفت، هیچ‌وقت حق مأموریت نگرفت. بعد از شهادتش هم مسئول نیروی انسانی نیروی قدس گفت، حاج قاسم حقوق عادی خود را بدون اضافه کار و حق مأموریت می‌گرفت. خودش هم به من گفت من برخی مواقع در اداره زندگی می‌مانم. به‌تازگی که بحث ازدواج پسرش بود، می‌گفت برای هزینه خرید ازدواج پسرم (انگشتر و...) مشکل دارم، بعد گفت فعلاً حل شد ولی هزینه مراسم را ندارم. مراسم هم قرار بود فروردین سال بعد باشد. هزینه‌های حاج قاسم بیشتر، هزینه‌های پذیرایی از مهمان‌هایش بود. او خیلی مهمان داشت؛ هم از ایران به‌ویژه خانواده شهدا از جمله شهدای کرمان وهم مهمان‌های خارجی از مسئولان جبهه مقاومت که خانوادگی به ایران می‌آمدند و حاج قاسم حتماً آنها را به خانه می‌برد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      قابل توجه مسولین

    • بدون نام

      روحش شاد و یادش گرامی باد

    • حاج

      هرچه از شهامت ، شجاعت ، صبر و بردباری ایمان........ حاج قسم بگید بازهم کمه

    • بدون نام

      همینه که میگن خداوندشهداراگلچین میکنه.عشقتنی قتلتنی

    • احمد

      کاش 313 تا حاج قاسم واقعی داشتیم. روحش شاد.

    • بزی

      شرمنده حاج قاسم هستیم

    • یک هم شهری حاج قاسم

      روحشان شادویادشان گرامی.ایشان پدیده ای بودندبی نظیرکه امکان تکرارش صفراست.خدایابه همه دلهای اندوهگین ملت ایران بخصوص همشهری هذی این دلاور آرامشی عطافرما.

    • د

      ای کاش سر سوزنی از گذشت و فداکاری این مرد بزرگ را خداوند به مردم ایران اعطا کند تا لااقل چند صباحی دورویی و خود بزرگ بینی از مردم ایران رخت بر بندد.آمین

    • بدون نام

      جانم فدای رهبر و حاج قاسم ای کاش من بجای ایشان هزاران بار شهید میشدم وایشان چند سالی دیگر میماند

    • بدون نام

      روحش شاد احسنت به سرباز اقا

      پاسخ ها

      • دهترکان بروجرد

        فداش بشم سردار مهربان ای خدا سردار یک میز هم نداشت فدای قبرش

    • بدون نام

      دلتنگ سردارم

    • بدون نام

      همینطوری بود که شد حاج قاسم سلیمانی...
      کاش در هر ارگان یک حاج قاسم داشتیم

    • بدون نام

      عجب!!!!

      پاسخ ها

      • لعنت بر بی غیرت (بیگانه پرست)

        لعنت خدا بر آمریکای جنایتکارو طرفدارانش

      • بدون نام

        هرکس از نزدیک سردار سلیمانی رو دیده بود میدونه چقدر مخلص بود منتظر باش بابت تهمتت چوب بخوری

    • لعنت بر بی غیرت (بیگانه پرست)

      خداوند روح مرحوم را با شهدای کربلا محشور فرماید
      خداوند لعنت کند آمریکای جنایتکارو طرفدارانش را

    • R.B

      بیخودی سردار دلها نشد، از بس ک خلوص نیت داشت هر آدمی میتونه متوجهش بشه ( البت بغیر کسایی ک قلب و دلشون مهر شده و خدا حتی نمیخاد با این واقعه چشمشون باز بشه).

    • ابراهیم

      اونهای.که.تلاش.میکنندتو.شورا.انتخاب.بشن.ای.کاش.مثل.سردار.دلشون.برای.مملکتشون..می.سوخت.روحش.شاد.یادش.گرامی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خدایا دعای خیر حاج قاسم سلیمانی عزیز وشامل حال فرزندانم کن الهی آامین.......

      • بدون نام

        نثار روح حاج قاسم سلیمانی عزیز صلوات . اللهم صل علی محمد وآل محمد وعجل فرجهم ....‌‌...

    • مهدی محمدی

      سردار سلیمانی اهل کار بود و حقوق نمی گرفت.
      اینها اهل کار نیستند و نجومی می گیرند.

    • سرباز ولایت

      قابل توجه مدیرانی که برای دکوراسیون اتاق کارشان از بیت المال کشور میلیاردی هزینه میکردند ویا اختلاس از بیت المال کشور رو سهم شان از سفره انقلاب میدانستند اکر سکان هدایت کشور رو حاج قاسم ها و باکری ها و همت ها بدست می گرفتند باز هم اینقدر مردم کشورمان در فشار اقتصادی بودند

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج