۹۶۰۵۴۹
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

قیمت نفت سنگین ایران کاهش یافت

طبق جدیدترین گزارش ماهانه اوپک، تولید نفت ایران در ماه ژانویه به ۲.۰۸۶ میلیون بشکه در روز رسید و نفت سنگین ایران بیش از یک دلار در هر بشکه ارزان شد.

خبرگزاری مهر: به نقل از دبیرخانه اوپک، گزارش اوپک برمبنای آمار منابع ثانویه نشان می‌دهد که تولید نفت ایران در ماه میلادی گذشته به ۲.۰۸۶ میلیون بشکه در روز رسید که ۹۰۰۰ بشکه در روز در مقایسه با تولید ۲.۰۹۵ میلیون بشکه در روز در دسامبر، کمتر بوده است.

طبق آمار منابع ثانویه، اوپک که متشکل از ۱۴ کشور است، در ژانویه ۲۸.۸۶ میلیون بشکه در روز نفت تولید کرد که ۵۰۹ هزار بشکه در روز در مقایسه با دسامبر کاهش داشت. تولید نفت خام در عربستان سعودی و نیجریه افزایش داشت؛ در حالی که در لیبی، عراق و کویت کاهش پیدا کرد.

قیمت نفت سنگین ایران در ژانویه ۶۲ دلار و ۶۱ سنت در هر بشکه بود که در مقایسه با ۶۳ دلار و ۸۰ سنت در هر بشکه در دسامبر، یک دلار و ۱۹ سنت معادل ۱.۹ درصد کاهش نشان داد. میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۶۲ دلار و ۶۱ سنت در مقایسه با ۵۶ دلار و ۲۹ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

ارزش سبد نفتی اوپک در ژانویه یک دلار و ۳۸ سنت معادل ۲.۱ درصد نسبت به دسامبر کاهش پیدا کرد و به ۶۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه رسید. ارزش سبد نفتی اوپک از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون ۶۵ دلار و ۱۰ سنت در هر بشکه در مقایسه با ۵۸ دلار و ۷۴ سنت در مدت مشابه سال ۲۰۱۹ بود.

ارزش سبد نفتی اوپک به جز گرید Merey ونزوئلا در ژانویه به دلیل نرخ اندک استفاده از ظرفیت پالایش به دلیل فعالیت‌های تعمیراتی و همچنین اقتصاد ضعیف همه فرآورده‌های نفتی به خصوص سوخت جت، بنزین و دیزل که باعث ملایم شدن تقاضا برای نفت از سوی پالایشگرهای آسیا-اقیانوسیه، اروپا و آمریکا شد، کاهش پیدا کرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج