۹۶۱۲۵۷
۵۰۱۵
۵۰۱۵
پ

ادعای عضو شورای تهران درباره رای دیوان عدالت

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح رای دیوان عدالت اداری در ابطال ماده ۲ و ۸ مصوبه تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک گفت:‌ دیوان عدالت اداری بر جلوگیری از ورود بیش از حد مجاز خودرو به این محدوده تاکید دارد.

ایرنا: سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران در توضیح رای دیوان عدالت اداری در ابطال ماده ۲ و ۸ مصوبه تعیین نرخ عوارض طرح ترافیک گفت:‌ دیوان عدالت اداری بر جلوگیری از ورود بیش از حد مجاز خودرو به این محدوده تاکید دارد.

شورای اسلامی شهر تهران در ماده ۸ و ۲ مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک، برای ورود به محدوده طرح ترافیک، علاوه بر جریمه، دریافت عوارض را مصوب کرده بود که این مصوبه با شکایت دیوان محاسبات و نیروی انتظامی در دیوان عدالت اداری مواجه شد؛‌ هیأت عمومی دیوان عدالت نیز این ماده را غیرقانونی دانست و باطل کرد.

«علی اعطا» درباره شکایت دیوان محاسبات و نیروی انتظامی و ابطال دو ماده از مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد وسیله نقلیه در محدوده های مرکزی شهر تهران، اظهار داشت:‌ رای اخیر دیوان عدالت اداری در رابطه با عوارض طرح ترافیک ابهاماتی را برای شهروندان ایجاد کرده است؛ شورای حمل و نقل و ترافیک تهران برای محدوده های ترافیکی حلقه اول و دوم ظرفیت خودرو مجاز برای ورود را پیش‌بینی کرده است که دیوان عدالت اداری بر این ظرفیت تاکید دارد.

وی افزود: رای دیوان تاکید می‌کند که مصوبه شورا نباید منجر به تردد خودروهای مازاد بر ظرفیت و سقف مصوب توسط شورای حمل و نقل ترافیک تهران باشد و شهرداری تهران نمی‌تواند با فروش مجوز طرح ترافیک این ظرفیت را افزایش دهد.

اعطا عنوان کرد: ماده ۲ و ۸ مصوبه تعیین نرخ عوارض تردد وسیله نقلیه در محدوده های مرکزی شهر تهران، امکان افزایش ظرفیت و عبور از سقف تعداد خودرو مجاز را که توسط شورای حمل و نقل و ترافیک تهران تصمیم شده فراهم می‌کرد،‌ توسط دیوان ابطال شده است.

سخنگوی شورای تهران تاکید کرد اما اصل موضوع عوارض طرح ترافیک به قوت خود باقی است و موضوع رای دیوان صرفاً جلوگیری از ورود خودرو مازاد بر ظرفیت مجاز در محدوده حلقه های اول و دوم است.

طبق مصوبه شورای شهر و شورای ترافیک پایتخت امکان رزرو ۴۰ هزار طرح ترافیک به صورت روزانه برای سال ۹۹ وجود دارد و شهروندان می‌توانند از طریق سامانه تهران من در این زمینه اقدام کنند.

محدوده طرح ترافیک به‌عنوان حلقه اول طرح ترافیکی پایتخت و محدوده زوج و فرد به‌عنوان حلقه دوم این طرح موسوم به محدوده کنترل آلودگی هوا به رسمیت شناخته شده است؛ محدوده حلقه دوم طرح ترافیک تهران از شمال به بزرگراه همت، از شرق به بزرگراه امام علی (ع)، از جنوب به بزرگراه بعثت و از غرب به بزرگراه‌های نواب و چمران محدود می‌شود.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج