جاباما
۹۶۱۳۷۵
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

از آکادمی تا کاپیتانی؛ اسطوره‌هایی از جنس وفاداری

در یکی دو دهه اخیر بازیکنانی وجود داشته اند که کار خود را از تیم‌های پایه و آکادمی یک باشگاه آغاز کرده و تا کاپیتانی تیم اصلی و اسطوره شدن در همان باشگاه نیز پیش رفته اند.

خبرورزشی: هرچقدر که بیشتر رو به جلو می‌رویم کم‌تر می‌توانیم شاهد بازیکنانی باشیم که کار خود را از آکادمی یک باشگاه آغاز کرده اند و تا سال‌های سال نیز تعهد و پایبندی خود را در قبال آن تیم حفظ کرده باشند چرا که روز به روز مفهوم و نماد وفاداری در فوتبال کم رنگ‌تر می‌شود. با این وجود در یکی دو دهه اخیر نیز بازیکنانی وجود داشته اند که کار خود را از تیم‌های پایه و آکادمی یک باشگاه آغاز کرده و تا کاپیتانی تیم اصلی و اسطوره شدن در همان باشگاه نیز پیش رفته اند. چهار بازیکنی که حالا در اینجا به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

لیونل مسی

این فوق ستاره آرژانتینی و یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال در کودکی از یک بیماری هورمونی رنج می‌برد و همین موضوع نیز باعث شد که او برای ادامه روند درمان خود و البته شروع دوران حرفه‌ای فوتبال به بارسلونا کوچک کند. او در ۱۴ سالگی وارد آکادمی بارسا شد؛ نبوغ مسی به حدی بود که تنها بعد دو فصل حضور در تیم‌های بارسلونا B و C راهی تیم اصلی شد تا تاریخ سازی خود را شروع کرده باشد. لئو بعد از جدایی بازیکنانی نظیر کارلوس پویول، ژاوی و آندرس اینیستا حالا کاپیتان اول بارسلونا به حساب می‌آید. او تا به اینجا ۷۱۱ بار لباس تیم کاتالانی را بر تن کرده و موفق به ثبت آمار حیرت انگیز ۶۲۲ گل و کسب ۳۴ جام شده است.

ایکر کاسیاس

ایکر کاسیاس یکی از بهترین بازیکنان تاریخ رئال‌مادرید به حساب می‌آید. او از سن ۱۷ سالگی کار خود را در رئال مادرید C و بعد از آن B آغاز کرد و تنها یک سال پس از آن به تیم اصلی پر افتخار‌ترین باشگاه اروپا منتقل شد. کاسیاس در دوره ۱۶ ساله حضور خود در رئال، ۷۲۵ بازی برای این تیم انجام داد و مجموعاً موفق به ثبت ۲۶۴ کلین شیت شد و مدت زمان زیادی نیز به عنوان کاپیتان کهکشانی‌ها شناخته می‌شد. این اسطوره اسپانیایی ۱۹ جام نیز با لوس بلانکوس کسب کرد.

پائولو مالدینی

اسطوره بی‌چون و چرای باشگاه میلان از ۱۰ سالگی وارد آکادمی این تیم شد و خیلی زود نیز توانست قابلیت‌های حیرت انگیز خود را به نمایش بگذارد؛ موضوعی که باعث شد او در سال ۱۹۸۴ راهی تیم بزرگسالان میلان شود. مالدینی با اینکه در طول حرفه خود با پیشنهادات وسوسه انگیزی زیادی روبرو شد، اما به روسونری وفادار ماند و چندین سال نیز بازوبند کاپیتانی را بر بازو بست. مالدینی مجموعاً ۹۰۲ بازی برای روسونری انجام داد و موفق به ثبت ۳۳ گل و کسب ۲۵ جام مختلف شد.

کوکه

کم نام و نشان‌ترین بازیکن این لیست ۴ نفره ستاره متعصب و اسپانیایی باشگاه اتلتیکو مادرید است. کوکه نیز در زمره همین دسته از بازیکنان قرار می‌گیرد.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      پس استیوی جی نماد تعصب #لیورپول_مرسی‌ساید_ملوود_آنفیلد کو؟؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج