۹۶۱۷۲۵
۱۲ نظر
۵۱۲۹
۱۲ نظر
۵۱۲۹
پ

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

استون هنج، تاج محل، هرم بزرگ جیزه. همه این آثار تاریخی با معماری‌های باورنکردنی، جزء شاهکار‌های مهندسی چشمگیر جهان محسوب می‌شوند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که ساخت این نقاط دیدنی هیجان انگیز در حال حاضر چقدر هزینه دارد؟!

برترین‌ها: استون هنج، تاج محل، هرم بزرگ جیزه. همه این آثار تاریخی با معماری‌های باورنکردنی، جزء شاهکار‌های مهندسی چشمگیر جهان محسوب می‌شوند. اما آیا تا به حال فکر کرده اید که ساخت این نقاط دیدنی هیجان انگیز در حال حاضر چقدر هزینه دارد؟! اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید پس امروز را با ما در برترین‌ها همراه باشید تا این موضوع را با هم بررسی کنیم و به شما نشان دهیم که هزینه ساخت هر کدام از این بنا‌های باشکوه باستانی در حال حاضر چقدر است.

۱۳. ساعت بیگ بن

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

«بیگ بن» در سال ۱۸۵۹ میلادی تکمیل شد، این نام به برج و زنگ عظیم داخل آن اشاره دارد. برای ساخت این ساعت امروزه برای مس، ۶۳۰۰۰ دلار، برای قلع ۶۷۰۰۰، کارگران ۹۰۰۰۰ و ۳۰۰۰ دلار هم برای جرثقیل و کل مراحل نصب نیاز است. درمجموع ۲۲۳۰۰۰ دلار هزینه ساخت این ساعت زیبا و انتیک است. البته این قیمتی متوسط در مقایسه با بقیه موارد موجود در این لیست است!

۱۲. مجسمه آزادی

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

این مجسمه که نماد آزادی و روشنگری در جهان است، در فرانسه ساخته شد و سپس در سال ۱۸۸۶ به عنوان هدیه به ایالات متحده تحویل داده شد. تقریباً یک دهه طول کشید تا این مجسمه که ارتفاع آن از زمین تا نوک مشعل ۹۳ متر است ساخته شود! برای ساخت چنین مجسمه‌ای امروزه ۷۸۰هزار دلار مواد (مس، فولاد و بتن) و ۵۰۰هزار دلار نیز برای ساخت آن نیاز دارید. به این معنی که هزینه کل پروژه مجسمه آزادی امروزه تقریبا ۱.میلیون دلار خواهد بود.

۱۱. استون هنج

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

استون هنج (Stonehenge) یکی از قدیمی‌ترین بنا‌های باقیمانده در جهان است، و به راحتی یکی از قابل تشخیص‌ترین است. این سازه از سنگ‌های ۲۵ تنی غول پیکر ساخته شده است . سنگ‌های قائم بزرگی که هزاران سال پیش توسط مردم ساخته شده اند. ساخت و تراش این سنگ‌ها ۱۵۰۰ سال طول کشیده است. این بنا از دو نوع سنگ تشکیل شده است؛ بنابراین برای ساخت آن‌ها به یک میلیون دلار برای سنگ‌های سارسن (کوچکترها)، ۱۰۰هزار دلار برای بلوک‌های سنگی (بزرگترها)، ۱۰۰هزار دلار برای تراشکاری و ۲.۳میلیون برای کارگران و جرثقیل‌ها نیاز خواهد بود. صورت حساب نهایی: حدود ۳.۵میلیون دلار خواهد بود.

۱۰. برج کج پیزا

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

ساخت این برج از قرن دوازدهم میلادی آغاز شد و ساخت آن ۲۰۰ سال به طول انجامید. متأسفانه، خاک زیر این بنا برای نگهداری از ۱۵۰۰۰ تن وزن برج بسیار نرم بود و باعث انحراف بنای برج شد. به همین دلیل به عنوان «برج کج» معروف شد! اگر تصمیم به ساخت برجی شبیه به برج پیزا گرفته اید، لازم است تقریباً ۳میلیون دلار برای سنگ مرمر سفیدی که این برج از آن ساخته شده است، بپردازید. برای جرثقیل‌ها و نیروی کار هم ۱.۲میلیون دلار به آن اضافه کنید و در کل بیش از ۴.۲میلیون دلار نیاز خواهد بود. به یاد داشته باشید که آن را در مکانی مناسب بسازید که کج نشود!

۹. برج ایفل

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

برج ایفل که امروزه به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود، پربازدیدترین بنای جهان و یکی از شناخته شده‌ترین بنا‌ها در جهان است. برج ایفل ۳۰۰ متر ارتفاع دارد، اما در فصول گرم و سرد سال ارتفاع آن تا ۱۵ سانتیمتر تغییر می‌کند. در هر صورت، برای ساختن برج ایفل به موادی با ارزش ۱.۲میلیون دلار مانند آهن، میخ پرچ، رنگ و ...، بعلاوه ۳۰میلیون دلار نیز برای دستمزد ساخت آن نیاز خواهید داشت. در پایان، شما کمی بیش از ۳۱میلیون دلار هزینه کرده اید!

۸. باغ‌های معلق بابل

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

هیچ کس نمی‌داند که باغ‌های معلق باستانی بابل یک چیز واقعی اند یا فقط یک افسانه هستند. اما اگر واقعا وجود داشته اند، باید شگفت انگیز بوده باشند! باغ‌های معلق دارای مجموعه‌ای چشمگیر از تاکستان‌ها، درختچه‌ها و درختان مختلف بوده است. این باغ‌ها برای خوشحال کردن همسر بخت‌النصر که بیمار بوده است ساخته شده‌اند. اگر می‌خواهید همچین باغی را برای خوشحال کردن همسرتان ایجاد کنید، باید ۲۱.۵میلیون دلار برای طراحی و متریال هزینه کنید. کارگران ۱۰میلیون دلار خود را می‌گیرند و در مجموع باید با ۳۱.۵میلیون دلار از پول‌های خود خداحافظی کنید!

۷. معبد پارتنون

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

ساختن این معبد یونانی ۲۵۰۰ ساله که پرستشگاه یکی از الهه‌های یونان به نام آتناست (الهه عقل و خرد و جنگ)، ۹ سال طول کشید. این روزها، برای ساخت مجدد این مکان مشهور، بیش از ۳۵ میلیون دلار لازم است! مبلغی بیش از ۳۰میلیون دلار برای ۱۰۰هزار تن سنگ مرمر مورد نیاز، بیش از ۱۰۰هزار دلار برای ۶۹ ستون و ۹۰هزار برای ۵۰ مجسمه سنگ مرمری که معبد را تزئین می‌کنند. ماشین آلات و کارگران را فراموش نکنید . برای سخت کوشی آن‌ها به حدود ۴/۴میلیون دلار نیاز است!

۶. معبد انگکور وات

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

در اعماق جنگل‌های کامبوج، یک مجموعه معابد حیرت انگیز پیدا خواهید کرد که گفته می‌شود بزرگترین معبد در کره زمین است! مساحت کلی این مکان بیش از ۴۰۰ هکتار است! برای ساختن آن، مردم ۵ میلیون تن ماسه سنگ را از کوه‌ها در ۵۰ کیلومتر دورتر آورده اند. برای تهیه یک ماکت مدرن از این مکان باشکوه، شما مجبورید فقط ۲ میلیون دلار را برای خرید زمین صرف کنید! برای ساختار پایه و نیروی کار ۲۰میلیون دلار دیگر اضافه کنید. مجسمه‌های نفیس مانند تزئینات بنای اصلی ۲۰میلیون دلار هزینه دیگر برای شما خواهد داشت. بنابراین، بعد از هزینه ۴۲میلیون دلار، می‌توانید یک معبد همچون انگکور وات را در اختیار داشته باشید!

۵. ماچو پیچو

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

«ماچو پیچو» شهری کوهستانی با دیوار‌های سنگیِ جلا داده شده که در ارتفاع ۲۱۳۴ متری از سطح دریا و در کشور پرو ساخته شده‌است. این شهر در حدود سال ۱۴۵۰ پیش از میلاد ساخته شده است و در سال ۲۰۰۷، آن را یکی از عجایب هفتگانه جدید جهان نامگذاری کرده اند. این مکان دیدنی باشکوه از ۱۵۰ ساختمان تشکیل شده است و اعتقاد بر این است که در طول ساخت و ساز این شهر، صد‌ها کارگر سنگ‌های بنای این ساختمان‌ها را از دامنه کوه‌های شیب دار به آنجا منتقل کرده اند. اگر بخواهید چنین شهری را بسازید، ۵۷میلیون برای مواد (عمدتا گرانیت) و ۱۳میلیون برای کارگران و ماشین آلات هزینه می‌کنید. در مجموع ۷۰میلیون دلار!

۴. تاج محل

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

برای دیدن زیبایی‌های مقبره با شکوه تاج محل، باید به آگرا در هند سفر کنید. ساخت این شاهکار مرمرین بیش از ۲۰ سال زمان برده است. ارتفاع کامل آن ۱۷۱ متر است و مصالح و مواد مورد نیاز، از سراسر آسیا آورده شده است. برای ساخت یک تاج محل امروز باید آماده پرداخت ۳ میلیون دلار برای آجر، ۲۳.۵میلیون دلار برای سنگ مرمر، ۱۵میلیون برای فضای سبز و ۲.۵میلیون دلار برای گنبد شوید! و این همه چیز نیست: ۶۰میلیون دلار دستمزد کارگران و ۱۰میلیون دلار را نیز برای سنگ‌های قیمتی اضافه کنید. روی هم رفته، حدود ۱۱۵میلیون دلار باید هزینه کنید!

۳. تماشاخانه کلوسئوم

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

تماشاخانه کلوسئوم روم که از سنگ و بتن ساخته شده است، بزرگترین آمفی تئاتر جهان است. این ساختار باشکوه می‌تواند ۵۰۰۰۰ تماشاگر را در خود جای دهد و ۸۰ ورودی برای جلوگیری از ازدحام جمعیت داشت. در کولوسئوم گلادیاتور‌ها با یکدیگر یا با حیوانات وحشی می‌جنگیدند و اسباب سرگرمی تماشاچیان خود را (که اغلب از اشراف بودند) فراهم می‌کردند. امپراطور‌ها برای حمایت از شهروندان هیچ گونه هزینه‌ای برای ورود از آن‌ها نمی‌گرفتند و غذا به صورت رایگان سرو می‌شد. برای ساخت چنین بنای باشکوهی امروزه به رقم سرسام آور ۴۰۰میلیون دلار فقط برای مصالح از جمله سنگ‌های آهکی و ستون‌های آن نیاز دارید. بعلاوه ۲۲میلیون دلار نیز هزینه برای ماشین آلات و کارگران، و در کل به بیش از ۴۳۰میلیون دلار نیاز است!

۲. هرم بزرگ جیزه

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

یکی دیگر از اعضای عجایب هفتگانه جهان، حدود ۴۰۰۰ سال پیش ساخته شده است. این هرم با بیش از ۲میلیون بلوک سنگ آهک ساخته شده است که هر کدام حدود ۲.۵تن وزن دارد. تکمیل این هرم با وجود به کارگیری ده‌ها هزار کارگر حدود ۳۰ سال زمان برد! اگر امروز تصمیم به ساخت چنین بنای تاریخی عظیمی بگیرید، به ۱.۲میلیارد دلار ناقابل نیاز خواهید داشت! این عدد شامل هزینه بلوک‌های آهکی (حدود ۱.۱میلیارد دلار)، ماشین آلات (حدود ۶۰میلیون دلار) و پولی که به کارگران پرداخت می‌شود (بیش از ۴۰میلیون دلار) است.

۱. دیوار بزرگ چین

هزینه ساخت بنا‌های باشکوه باستانی چقدر است؟!

خب به گرانترین ساخته باستانی تاریخ بشر می‌رسیم. ساخت دیوار بزرگ چین بیش از ۲۰۰۰ سال زمان برده است! طول کل آن ۲۱۰۰۰ کیلومتر است! برای به دست آوردن تمام مصالح مورد نیاز برای ساخت چنین دیواری حدود ۲۱میلیارد دلار نیاز است. علاوه بر این ۲۱میلیارد دلار دیگر برای عملیات ساخت و ساز نیاز است. یعنی اگر می‌خواهید یک دیوار بزرگ برای خود داشته باشید، باید ۴۲میلیارد دلار پول داشته باشید!

منبع: BrightSide

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یک (۱) هموطن

      برج میلاد یادتون رفت :):):)

      پاسخ ها

      • بدون نام

        راست میگه من همش منتظر بودم برج میلاد یا برج ازادی رو بگید واقعا که جالب بود ولی ناراحت شدم

    • بدون نام

      ماجرای استون هنج چیه؟

    • بدون نام

      کاش هزینه ساخت، تخت جمشید،نقش رستم وپاسارگاد هم محاسبه شده بود.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        از ایران با این تاریخ جالب باستانی و بنا های قشنگش هیچی نگفتن

      • طراوت

        دقیقا

    • ماحمود

      عرضم به حضور دوستان که آقای جف بزوس مالک آمازون و خرپول ترین آدم دنیا چند وقت پیش خانه ای به قیمت 196 میلیون دلار خریدند که در برابر ثروت صدو چند میلیارد دلاری ایشان یعنی هیچچچچچچچچ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به به سلام عزیزم چطوری
        با من دوس میشی

    • دا

      اگه یه روز به مرگم مونده باشه
      میرم ماچوپیچو رو میبینم و بعد میمیرم:)

    • بدون نام

      حالا حساب کن ثروتمندترین افراد دنیا که بیش از صد میلیارد دلار پول دارن چه چیز هایی میتونن بسازن.
      ما هیچ ما نگاه!

    • طراوت

      توقع داشتم تخت جمشید و نقش رستم و گنجنامه و سایر آثار باستانی ایران رو هم درج میکردید

    • فاطمه

      آخه عکس ۱۱مگه چی داره که ۱۵میلیون دلار قیمتش است

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج