۹۶۱۷۵۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
۱۴ نظر
۵۰۰۲
پ

روحانی: می‌ترسم میوه را هم دوقطبی کنیم!

رییس‌جمهور با بیان اینکه برای افزایش توانمندی‌ها اولین مسئله، امید جامعه به آینده و فضای مناسب در دانشگاه‌ها است گفت: فضای دانشگاه علمی باشد و تنازع نباشد. علم را تقسیم نکنیم. هنر را نمی‌توان دوقطبی کرد. من می‌ترسم ساندویچی‌ها، مغازه‌ها و لباس‌فروشی‌ها و... را هم دو قطبی کنیم. می‌ترسم میوه را هم دوقطبی کرد؛ پرتغال جناح راست و پرتغال جناح چپ، در حالی که پرتغال، پرتغال است. هر چیز را دوقطبی نکنیم.

انتخاب: رییس جمهوری گفت: فضا را آرام کرده و از دوقطبی کردن مسائل پرهیز کنیم. باید جامعه به آینده امیدوار باشد، اینکه تحریم‌ها نتوانسته ما بشکند، این افتخارآمیز است.

روحانی: می‌ترسم میوه را هم دوقطبی کنیم!

روحانی در سی و سومین جشنواره بین‌المللی خوارزمی:

* روحانی گفت: برای اینکه ما در جامعه ای بتوانیم در مسیر رشد علمی قرار بگیریم. شاید بتوانیم این طور تعبیر کنیم اگر اخلاق را هم به معنایی در داخل علم و دانش بگذاریم همه چیز از علم و دانش سرچشمه می‌گیرد و این علم و دانش است که رفاه ما را فراهم می کند و زندگی ما را تغییر می‌دهد و سبک زندگی ما را عوض می‌کند.

* (با بیان اینکه برای افزایش توانمندی‌ها اولین مسئله، امید جامعه به آینده و فضای مناسب در دانشگاه‌ها است): فضای دانشگاه علمی باشد و تنازع نباشد. علم را تقسیم نکنیم. هنر را نمی‌توان دوقطبی کرد. من می‌ترسم ساندویچی‌ها، مغازه‌ها و لباس‌فروشی‌ها و... را هم دو قطبی کنیم. می‌ترسم میوه را هم دوقطبی کرد؛ پرتغال جناح راست و پرتغال جناح چپ، در حالی که پرتغال، پرتغال است. هر چیز را دوقطبی نکنیم.

* استاد خوب، استاد خوب است. آن زمان که ما دانشجو بودیم، البته آن زمان شور انقلابی حاکم بود و برخی دانشجوها با برخی استادها خوب نبودند. برخی از استادان انقلابی بوده و برخی مخالف انقلاب بودند اما من با این مسئله مخالف بودم.

* ما که میزان نداریم که تقوای افراد چقدر است و نمی‌سنجیم که از چه نژادی هستند. دانشگاه برای آموختن است. در دانشگاه هم می‌شود کار سیاسی کرد ولی اصل آن، برای علم‌آموزی است مگرنه کلوپ و خانه احزاب را دانشگاه درست می‌کردیم.

* البته دانشجویان در دانشگاه‌ها باید کار سیاسی کرده و در سیاست مشارکت هم بکنند. دانشگاه‌ها در زمان انتخابات فعال بودند اما یادمان نرود که به دنبال علم و دانش رفتیم و علم و دانش را نباید تقسیم کرد. من وقتی گفتم فیزیک و شیمی اسلامی و غیر اسلامی نداریم، برخی نقد کردند که داریم. شاید من بلد نیستم اما دو به علاوه دو می‌شود چهار، نمی‌شود برای جناح راست چهار شود و برای جناح چپ شش.

* (با بیان اینکه درباره سعدی و حافظ نمی‌پرسیم، آنها شیعه بوده‌اند یا سنی): آنچه مهم است این است که از علم و دانش آنها استفاده کنیم. فضا را آرام کرده و از دوقطبی کردن مسائل پرهیز کنیم. باید جامعه به آینده امیدوار باشد. اینکه تحریم‌ها نتوانسته ما بشکند، این افتخارآمیز است.

* کمتر رهبری در دنیا است که از ایستادگی و تاب‌آوری ملت ایران تقدیر کند. همین رهبران غربی و اروپایی، برای همه آنها جای شگفتی است که یک ملت بزرگ در برابر این همه فشار مقاومت می‌کند، در علم و دانش ایستادگی می‌کند.

* ما دموکراسی را در منطقه با مشروطیت پایه‌گذاری کردیم. قبل از آنکه کشورهای منطقه پارلمان و دموکراسی داشته باشند، ما حق رای، انتخابات و پارلمان را ایجاد کردیم. البته ما نخوت و غرور هم نداریم و علم و دانش خود را در اختیار دیگران قرار داده و از علم و دانش دیگران هم استفاده می‌کنیم.

* (با انتقاد از دستگاه های تبلیغاتی و رسانه ای گفت که دستوردهای دولت دوازدهم را اعلام نمی کنند): واقعیت ها را به مردم نمی گویند همین آمار ها و موفقیت ها و دستاوردهای دولت را به مردم بگویید.دولت ما چند مدل محاصره دارد، یکی محاصره آمریکاست و از طرف دیگر در داخل نیز ما مداوم یک محاصره داریم که تبلیغاتی است.

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سید حسن

      روحانی بدترین رئیس جمهور ۲۶۰۰ساله ایران

      پاسخ ها

      • بدون نام

        حالم از این دروغها دیگه بهم میخوره حاضرم بمیرم ولی دیگه دروغی از مسئولین نشنوم !

      • ن

        اگه جناب روحانی میوه ای بذارن بمونه

    • ir.

      چقدر اخه دروغ بابا بسه افسرده شدیم

    • روحی

      روحانی: استاد خوب، استاد خوب است. 

      آقای روحانی لکن شما روحم را شاد کردی با این جمله

    • بدون نام

      چرا تا حالا ایشان بر کنار نشده ؟

    • بدون نام

      معلومه میوه دوقطبی‌های اونایی که از جنابعالی نجومی بگیرند و اونایی که اگه میوه درجه چهار وپنج گیرشون بیاد فریدون خان.....

    • بدون نام

      حالا شما تا جمعه صبح صبر کن ، بلکه هم نخواستن دو قطبی کنن

    • بدون نام

      لبنیات تنقلات سبزیجات وسایر مثال نزدی فقط پوشاک ومیوه جات

    • بدون نام

      پست ومقام درجهت غیر خدا برای بدست آوردن آن به هرقطبی چنگ میزنند ،قطب شمال وجنوب پرتقال وساندویچ را فروشنگان آن تعیین میکنند.

    • بدون نام

      به خدا میوه چند ساله دوقطبی هست همین نارنگی اونی که ما می خریم ترش ریز بد مزه درجه چهار ولی خدایش اونی که شما میخوری شیرین آبدار درشت خوش مزه درجه یک که کیلوی ۳۰ تا۴۰ هزار تومانه دوقطبی یعنی همین دیگه

    • بدون نام

      سخنان روحانی هیچگاه در حد و اندازه یک رییس جمهور نبود. یعنی از ژست رییس جمهور هم بی بهره بود

    • بدون نام

      بنده خدا اقای روحانی را با تبلیغات فروان وبا بر نامه ریزی خراب کردند وموفق هم شدند که کاربر عزیزی بگوید بدترین رییس جمهور اما انصافا زحمت کشیدند ولی در زمان ایشان زلزله وسیل واغتشتشات واز همه بدتر تحریم وسنگ اندازی های داخلی ودشمن درون وبیرون خیلی زیاد بود در زمان احمدی نژاد نفت با ان گرانی بود وایشان مملکت را با ناکاری به فلاکت رساندند وارث این دولت شد وبقیه ماجرا

    • ف

      کلاه تو بزار بالاتر حاجی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج