جاباما
۹۶۲۰۵۷
۲ نظر
۵۱۱۵
۲ نظر
۵۱۱۵
پ

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

از بچه‌گی به ما گفته‌اند قوز نکنیم و بعد از خوردن شیرینی دندان‌ها را بشوییم و خیلی توصیه‌های سلامتی دیگر را بار‌ها و بار‌ها از همان کودکی شنیده‌ایم. اما گاهی رفتار‌های عادی روزمره هم می‌توانند تاثیر بدی بر سلامتی ما بگذارند و بیمارمان کنند، اما، چون عادی شده‌اند توجهی به آن‌ها نداریم و کسی هم چیزی به ما نمی‌گوید. ضمنا فراموش نکنید که عادت‌ها معمولا خودشان را «سالم و بی‌ضرر» جلوه می‌دهند. مثلا آیا می‌دانستید که مدام جوراب نایلون پوشیدن به ضررتان است؟

برترین‌ها: از بچه‌گی به ما گفته‌اند قوز نکنیم و بعد از خوردن شیرینی دندان‌ها را بشوییم و خیلی توصیه‌های سلامتی دیگر را بار‌ها و بار‌ها از همان کودکی شنیده‌ایم. اما گاهی رفتار‌های عادی روزمره هم می‌توانند تاثیر بدی بر سلامتی ما بگذارند و بیمارمان کنند، اما چون عادی شده‌اند توجهی به آن‌ها نداریم و کسی هم چیزی به ما نمی‌گوید. ضمنا فراموش نکنید که عادت‌ها معمولا خودشان را «سالم و بی‌ضرر» جلوه می‌دهند. مثلا آیا می‌دانستید که مدام جوراب نایلون پوشیدن به ضررتان است؟

معمولا جوراب‌های نایلون می‌پوشید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

مکررا جوراب‌های نایلون و شلوار جین تنگ پوشیدن می‌تواند باعث افزایش مو‌های زیرپوستی روی پا‌ها و در نواحی بیکینی شود. علتش هم این است که لباس‌های از جنس مصنوعی و تنگ جلوی رشد مو‌های طبیعی روی پوست را گرفته و باعث می‌شوند این مو‌ها در زیر پوست رشد کنند. برای جلوگیری از این اتفاق باید مرتبا به پوست‌تان مرطوب کننده بزنید و جوراب‌های نخی بپوشید، نه نایلونی.

ظرف‌ها را با اسفنج می‌شویید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

دانشمندان محاسبه کرده‌اند که یک سانتیمتر مکعب از کثیف‌ترین اسفنج‌های ظرفشویی حاوی ۵۰ میلیارد میکروارگانیسم است. این میکروارگانیسم‌ها به دست‌های شما منتقل می‌شوند و زمانی که با همین دست بدن و صورت‌تان را لمس می‌کنید، زمینه را برای انواع بثورات و بیماری‌های پوستی فراهم می‌نمایید. اسفنج ظرفشویی را با آبجوش یا محلول الکل تمیز کنید.

محصولات سویا زیاد مصرف می‌کنید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

پروتئینی که در سویا وجود دارد می‌تواند جایگزین کاملی برای پروتئین حیوانی باشد. دانه‌های سویا حاوی ویتامین‌های فراوانی هستند که به سلامت بدن کمک می‌کنند، اما به این شرط که به اندازه مصرف‌شان کنید. محصولات سویا اگر در حد متعادل مصرف شوند به کاهش ریسک ابتلا به خیلی از سرطان‌ها کمک می‌کنند. یادتان باشد که مصرف زیاد سویا می‌توانند سبب یبوست، نفخ، تهوع، آلرژی و اختلال در عملکرد غده تیروئید شود. اگر یک مادر طی دوران بارداری زیاد از محصولات سویا استفاده کند، به جنین در حال رشدش آسیب خواهد زد.

بعد از حمام کردن موهایتان را حوله پیچ می‌کنید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

حوله پیچ کردن مو‌های تازه شسته شده به مدت طولانی مانند حمام سونا برای موهای‌تان عمل می‌کند. یعنی وقتی مو‌های خیس‌تان را در حوله می‌پیچید، پوست سرتان شروع به ترشح چربی بیشتری می‌کند و زودتر چرب و کثیف می‌شود. اگر مو‌های خشک یا فر دارید، خوب است بدانید که حوله حمام‌تان می‌تواند رطوبت موهای‌تان را جذب کرده و آن‌ها را خشک‌تر هم بکند. اگر می‌خواهید مو‌های خیس‌تان را بپوشانید توصیه می‌کنیم از یک تکه پارچه‌ی نخی استفاده کنید.

صورت‌تان را با حوله خشک می‌کنید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

خیلی از کارشناسان زیبایی توصیه می‌کنند برای خشک کردن صورت به جای حوله از دستمال کاغذی استفاده کنید، مخصوصا بعد از دوش گرفتن یا حمام کردن. این کار باعث می‌شود به پوست تازه بخار گرفته‌تان کمتر آسیب وارد شود و دچار چین و چروک‌های بیشتر نشوید. برای خشک کردن صورت‌تان با یک دستمال کاغذی به آرامی فقط آب اضافی را از پوست‌تان بردارید.

آب معدنی می‌نوشید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

بعضی از افراد آب معدنی را ترجیح می‌دهند و تصورشان این است که آب معدنی یا آب بطری خالص‌تر و سالم‌تر از آب معمولی است. اما ۵۰ درصد از آب معدنی که در بطری به شما ارائه می‌شود در واقع همان آب لوله کشی است و هیچ چیز اضافه‌تری ندارد و حتی ممکن است حاوی موادی باشد که به سلامتی‌تان آسیب می‌زنند. بهترین کار این است که از دستگاه فیلتر آب روی شیر آب آشپزخانه‌تان استفاده کنید. این کار باعث می‌شود مزه‌ی ناخوشایند و ناخالصی‌هایی که می‌توانند کیفیت آب شُرب‌تان را بد کنند حذف شوند.

لوازم آرایشیتان را در حمام می‌گذارید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

خیلی از خانم‌ها عادت دارند لوازم آرایشی خود را در حمام بگذارند. محیط حمام از نظر دما و رطوبت مدام در نوسان است و همین باعث می‌شود تاریخ مصرف این مواد کمتر شود و بافت و کیفیت‌شان نیز تغییر کند. ضمنا نور ناشی از حباب‌های لامپ می‌تواند مواد آرایشی را گرم و فاسد کند. بهتر است لوازم آرایشی‌تان را در جایی تاریک مانند دراور و در دمای ۵۰ تا ۷۰ درجه فارنهایت نگهداری کنید.

دمپایی لا انگشتی می‌پوشید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

وقتی دمپایی لا انگشتی می‌پوشید، کف پای شما حمایت نرمالی را که باید داشته باشد ندارد و این می‌تواند منجر به آسیب تاندون‌ها، درد و آرتروز زانو و قوزک پا شود. وقتی با دمپایی لا انگشتی راه می‌روید، پای‌تان مدام تحت تنش است و این فشار بر وضعیت بدنی‌تان اثر می‌گذارد و مفاصل‌تان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد. برخی از دمپایی‌هایی لا انگشتی از پلاستیکی ساخته شده‌اند که حاوی بیسفنول A بوده و سرطانزاست. همیشه از کفش و دمپایی‌های باکیفیت، استاندارد و راحت استفاده کنید.

از رنگ موی سیاه استفاده می‌کنید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

خیلی از رنگ مو‌ها حاوی پارافنیلن دی آمین هستند که عامل تناژ مشکی و قهوه‌ای تیره است. این ماده می‌تواند سبب آلرژی شدید و حتی کما شود و مشکل اینجاست که این اتفاق لزوما فورا بعد از رنگ کردن مو‌ها روی نمی‌دهد. رنگدانه‌های تیره دارای عوامل سمی دیگری هم هستند. مثلا قطران زغالسنگ (عامل ماندگاری رنگ مو) سرطانزاست و سرب هم در بدن می‌ماند و در استخوان‌ها ذخیره می‌شود. هنگام خرید رنگ مو به ترکیبات آن دقت کنید و انواعی از رنگ مو را انتخاب کنید که در آینده شما را دچار مشکلات سلامتی نکنند.

ناخن هایتان را بلند نگه می‌دارید یا ناخن‌های بلند می‌کارید

خانم‌ها! این عادت‌ها شما را مریض می‌کنند

این فقط گارسون‌ها و آشپز‌ها و پرستار‌ها نیستند که نباید ناخن‌های‌شان را بلند نگه دارند. دانشمندان دریافته‌اند زیر ناخن‌های بلند، پاتوژن‌هایی تجمع می‌کنند که معمولا آن‌ها را با لاک می‌پوشانید. زیر ناخن‌های بلند باکتری‌های خیلی بیشتری وجود دارد تا ناخن‌هایی که قد طبیعی‌تری دارند. هر چه ناخن‌های‌تان بلندتر باشند، تمیز نگه داشتن آن‌ها کار سخت‌تری است و برای شستن دست‌های‌تان باید وقت بیشتری صرف کنید. اغلب خانم‌ها فراموش می‌کنند هنگام شستن دست‌ها، زیر ناخن‌های‌شان را نیز باید تمیز کنند.

منبع: brightside

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • محمد اگ

      خسته مان کردید اینقدر توضح میدهید بدون راهکار فقط نیخواهید صفحه پر کنید هیچ خیری ندارید

    • amir

      گیر دادن به شوهر هم سرطان میاره حواستون باشه

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج