جاباما
۹۶۲۰۷۱
۲ نظر
۵۰۳۱
۲ نظر
۵۰۳۱
پ

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

چیزی به ایام نوروز و سفرهای نوروزی نمانده است و همه کسانی که قصد سفر در این تعطیلات را دارند، از همین الآن به فکر فراهم کردن تمهیدات سفر هستند. یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های پیش از سفر، انتخاب روش و وسیله مسافرت است.

برترین‌ها: چیزی به ایام نوروز و سفرهای نوروزی نمانده است و همه کسانی که قصد سفر در این تعطیلات را دارند، از همین الآن به فکر فراهم کردن تمهیدات سفر هستند. یکی از مهم‌ترین تصمیم‌های پیش از سفر، انتخاب روش و وسیله مسافرت است. شاید برای شما هم زیاد پبش آمده باشد که برای رفتن به دیگر شهر‌ها به فکر سفر با اتوبوس باشید. گاهی هیچ چاره‌ای به جز سوار شدن به اتوبوس برای رسیدن به مقصد ندارید. تمام بلیط‌های قطار یا هواپیما رزرو شده اند و تنها اتوبوس باقی مانده که شما را به مقصد گردشگری تان می‌رساند. در این صورت با ما همراه باشید تا مواردی را که برای داشتن سفری طولانی با اتوبوس لازم است را با هم مرور کنیم.

کدام اتوبوس‌ها برای سفر بهترند؟

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

دیگر از آن زمانی که برای سفر با اتوبوس فقط یک حق انتخاب داشتیم گذشته. این روز‌ها اتوبوس‌های سفری انواع و اقسام مختلف دارند و برای کسی که بخواهد با آن سفر کند، دایره انتخاب‌ها زیاد است. البته انتخاب تا حدی زیادی بستگی به هزینه‌ای که می‌خواهیم کنیم، دارد.

اتوبوس‌های معمولی: این اتوبوس‌ها شلوغ‌تر از اتوبوس‌های vip هستند. بین ۳۸ تا ۵۰ صندلی دارند. صندلی‌هایشان با یک اهرم کمی به عقب خم می‌شود و معمولا دو تلویزیون، یکی در جلوی اتوبوس و یکی در وسط دارند.

اتوبوس‌های معمولی به دلیل سیستم قدیمی موتورشان، معمولا پرسروصدا هستند. این نوع اتوبوس‌ها بیشتر برای طی مسافت‌های کوتاه برای مثال ۳ تا ۵ ساعت مناسبند.

اتوبوس‌های VIP: این اتوبوس‌ها ۲۵ صندلی دارند و فاصله بین آن‌ها هم معمولا زیاد است. صندلی‌های این اتوبوس‌ها دو نوع است: نیمه‌تخت‌شو و تخت‌شو. به همین دلیل هم محبوبیت آن‌ها بیشتر است. سیستم صوتی و تصویری در جلوی صندلی هر شخص قرار دارد و هروقت دلمان خواست خودمان می‌توانیم آن را روشن و خاموش کنیم. vip‌ها راحت‌ترند، هرچند بلیط‌شان هم کمی گران‌تر است.

چمدان مورد نیاز برای سفر با اتوبوس

حالا که بلیط اتوبوس خود را خریده اید و مجبورید با این وسیله نقلیه سفر کنید. بهتر است که وسایل سفر خود را متناسب با نوع وسیله نقلیه خود انتخاب کنید. اگر چه برداشتن یک کوله پشتی سبک یا چمدان راحت چرخ دار و سبک که حمل و نقل راحت تری برایتان داشته باشد در همه سفر‌ها مهم است. اما اگر قصد سفر با اتوبوس را دارید این موضوع از اهمیت بیشتری برخوردار خواهد بود.

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

به خاطر داشته باشید که اتوبوس‌ها صندوقی برای جاسازی چمدان شما دارند و می‌توانید با خیال راحت چمدانتان را در آنجا قرار دهید، اما تا پایان سفر یا تا زمانی که قصد عوض کردن اتوبوس خود را نداشته باشید، امکان دسترسی به این چمدان نخواهید داشت. بهتر است به جز یک چمدان که تمام وسایل خود را در آن گذاشته اید یک ساک یا کیف دستی پر از وسایلی که فکر می‌کنید در طول سفر مورد نیازتان می‌شود را با خود به درون اتوبوس ببرید.

وسایل مورد نیاز برای سفر‌های طولانی با اتوبوس

اگر بلیط اتوبوس شما به گونه‌ای است که در شب در راه هستید یا سفر‌های بسیار طولانی با اتوبوس دارید، بهتر است که وسایلی را از قبل برای سفر خود آماده کنید. اینکه چه وسایلی را در طول سفر با اتوبوس به همراه داشته باشید، در ادامه عنوان می‌کنیم.

یک روسری بزرگ یا پتوی مسافرتی نازک

از آنجایی که شب‌ها معمولا سردتر و خنک‌تر از طول روز است، داشتن یک پتوی مسافرتی نازک یا روسری بزرگ که به روی خود بکشید می‌تواند موهبت بزرگی باشد. زیاد پیش آمده است که حتی کولری که در اتوبوس روشن می‌شود باعث سرما خوردن شما شود، اما داشتن پتوی مسافرتی در کل سفری گرمتر و راحت‌تر را برای شما فراهم می‌آورد. امروزه پتو‌های مسافرتی سبک با طرح‌های مختلفی را در بازار پیدا می‌کنید که می‌تواند همراه شما در سفر باشد. یک شال رودوشی نیز همان کار پتوی مسافرتی را برای شما انجام می‌دهد با این تفاوت که جای کمتری به نسبت پتوی مسافرتی در کیف شما اشغال می‌کند. اینکه کدام روانداز را انتخاب کنید به گنجایش کیف دستی و امکانات خودتان بستگی دارد.

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

بالشت‌های مسافرتی

از جمله وسایلی که برای سفر با اتوبوس وجود دارد. بالشت‌های مسافرتی است. داشتن یک بالشت کوچک گزینه خوبی برای داشتن خوابی راحت در اتوبوس است. امروزه حتی بالشت‌هایی بادی با طرح‌ها و رنگ‌های مختلف را پیدا می‌کنید که می‌تواند به راحتی کوچک و جمع شده و در کیفتان قرار بگیرد. هر زمان هم که نیاز پیدا کردید می‌توانید آن را باد کرده و به عنوان بالشت دورگردنی بر روی صندلی‌های اتوبوس استفاده کنید.

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

داشتن بطری آب معدنی

اگر یادتان رفته است که با خود بطری آب به همراه بیاورید می‌توانید در استراحتگاه‌های بین راه برای خود یکی تهیه کنید. همچنین اکثر اتوبوس‌ها امروزه در امکاناتی که برای مسافرانشان فراهم می‌کنند تهیه بطری آب معدنی را به عهده می‌گیرند. می‌توانید برای اطمینان بیشتر از کمک راننده یا مهماندار اتوبوس این موضوع را پرس و جو کنید.

لباس‌های راحتی

یادتان باشد که برای ساعت‌های طولانی شاید ۱۰ ساعت مجبور باشید که در صندلی اتوبوس بنشینید؛ بنابراین پوشیدن لباس راحتی می‌تواند به راحتی بیشتر شما کمک کند. از پوشیدن لباس‌های تنگ یا کفش‌های پاشنه دار خودداری کنید. کفش‌هایی بپوشید که پاهایتان را اذیت نکنند و باعث رسیدن هوا به پاهایتان شوند.

خوردن غذای سبک یا اسنک‌ها

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

گاهی ممکن است سفر شما بسیار طول بکشد و اتوبوس برای صرف ناهار یا شام در جایی نگه ندارد. برای این مواقع بهتر است که همیشه در با خود اسنک‌ها و تنقلات انرژی زا مانند انواع آجیل‌ها و میوه‌ها به همراه داشته باشید. طولانی بودن زمان سفر با اتوبوس نیز می‌تواند شما را خسته کند. در این مواقع داشتن تنقلاتی همچون چیپس یا دیگر اسنک‌ها می‌تواند شما را سرگرم نگه دارد.

سرگرمی داشتن

در هر حال در سفر‌های طولانی با اتوبوس خسته خواهید شد. زمان برایتان به کندی می‌گذرد و شما را کلافه می‌کند. در این جور مواقع بودن بازی یا سرگرمی به شما کمک می‌کند تا گذر زمان را فراموش کنید. اگر تبلت یا گوشی هوشمند دارید با آن‌ها بازی کنید. بهتر است کتاب در اتوبوس نخوانید. چرا که بودن سر به طور مداوم رو به پایین باعث ایجاد سرگیجه شما می‌شود. وقت خود را با تماشای مناظر بیرون بگذرانید یا در اتوبوس فیلم ببینید! بسیاری از اتوبوس‌ها برای مسافرانشان فیلم‌های سینمایی روز را پخش می‌کنند. به این صورت زمان خود را بگذرانید.

به همراه داشتن یک سوت

اگر خانم هستید و به تنهایی سفر می‌کنید داشتن یک سوت که در جیب خود مخفی کرده اید حس امنیت بیشتری به شما می‌دهد. هرچند امیدواریم که هیچ گاه به آن نیاز پیدا نکنید، اما همواره به فکر امنیت خود باشید.

داشتن اپلیکیشن مسیریابی در گوشی همراه

قبل از شروع سفر برای گوشی خود یک اپلیکیشن جی پی اس دار نصب کنید تا مسیر و موقعیت شما را در جاده نشان دهد. با این کار می‌توانید مکان خود را حتی برای دوستان یا خانواده تان به اشتراک بگذارید و از موقعیت خود اطلاع پیدا کنید.

چطور با اتوبوس راحت‌تر سفر کنیم؟

وسایل کوچک درون کیف دستی

درون کیف دستی تان را با وسایلی همچون عینک آفتابی، چشم بند، دستمال کاغذی تمیز، ژل ضدعفونی کننده دست و … تجهیز کنید. در طول سفر ممکن است که به آن‌ها نیاز پیدا کنید. همچنین اگر در اتوبوس حالت تهوع به شما دست می‌دهد بهتر است که از داروخانه قبل از سفر قبل ضد تهوع در اتوبوس را خریداری کرده و بخورید تا به مشکلی برنخورید.

همیشه نمی‌شود با هواپیما و قطار و ماشین شخصی سفر کرد. از یکطرف به مقصد همه شهر‌ها قطار و هواپیما وجود ندارد، از طرف دیگر ممکن است نخواهیم برای خرید بلیط هزینه زیادی کنیم.

منبع: travelfashiongirl

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • rebin

      اتوبوس های اینجا که حیلی داغون سیستم تصویری داره؟

    • بدون نام

      سوت به چه درد دخترا میخوره مثلا؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج