۹۶۲۲۴۴
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

فرانسه به ائتلاف دفاع فضایی می‌پیوندد

وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، تصمیم دارد در زمینه فضایی به ائتلاف ۶ کشور عضور «ائتلاف دفاع فضایی» شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزلند و آلمان ملحق شود.

ایرنا: وزارت دفاع فرانسه اعلام کرد، تصمیم دارد در زمینه فضایی به ائتلاف ۶ کشور عضور «ائتلاف دفاع فضایی» شامل کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، استرالیا، نیوزلند و آلمان ملحق شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس انفو، هدف از تشکیل این ائتلاف، هماهنگی تلاش های به کار گرفته شده برای هریک از کشورهای شرکت کننده در زمینه دفاع فضایی است.

این ائتلاف همچنین قرار است توانایی های فضایی ملی و جمعی را بهبود و عملیات مشترک بین شرکا را تسهیل کند.

فرانسه که پیش از این در سال ۲۰۱۶ ناظر و در سال ۲۰۱۷ عضو وابسته بود، از این پس هفتمین شرکت کننده در این ائتلاف است.

پاریس در نظر دارد ظرفیت‌های نظامی فضایی خود را گسترش دهد.

چندی پیش فلورانس پارلی وزیر نیروهای مسلح فرانسه گفت، کشورش قصد دارد با بهره‌گیری از ماهواره‌های کوچک، ضمن حفاظت از ماهواره‌هایش در برابر تهدید دیگر کشورها، توان نظامی و فضایی خود را افزایش دهد.

خانم پارلی در سپتامبر(شهریور) ۲۰۱۹ روسیه را متهم کرده بود که با یک ماهواره از فرانسه جاسوسی می‌کرد.

دولت فرانسه قصد دارد با تغییر قوانین، آزادی عمل بیشتری به ارتش این کشور اعطا کند تا بتواند از ابزارهای جدید برای محافظت از ماهواره‌های خودی و همچنین مقابله با تهدیدات خارجی بهره‌مند شود.

وزیر نیروهای مسلح دفاع فرانسه همچنین افزود: «ما ترسی از هیچکس نداریم. فضا در حال تبدیل شدن به مکانی بالقوه برای درگیری‌های آتی است و ما با اعمال بازنگری‌هایی در راهبرد کلان خود، می‌خواهیم برنامه‌های نظامی در حوزه فضا را به گونه‌ای مدیریت کنیم که برای مقابله با تهدیدات احتمالی در این حوزه آماده باشیم.»

پیشتر، امانوئل مکرون رئیس جمهوری فرانسه ۱۴ ژوئیه (۲۳ تیرماه) در جریان سخنرانی روز ملی استقلال، ضمن اعلام راه‌اندازی فرماندهی نظامی نیروی فضایی در عین حال گفت که سرمایه‌گذاری نهایی برای این پروژه هنوز تکمیل نشده و ممکن است این مرکز تحت فرماندهی ارشد نیروی هوایی قرار گیرد.

ارتش فرانسه برای سرمایه‌گذاری و تجدید ماهواره های فرانسوی در طول سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۵ میلادی سه میلیارد و ۶۰۰ میلیون یورو اختصاص داده است.

این اقدام فرانسه درحالی است که دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا چندی پیش با امضای فرمانی به وزارت دفاع این کشور دستور داد نیروی فضایی را به عنوان ششمین شاخه نیروهای مسلح آمریکا تشکیل دهد.

با این فرمان، پنتاگون موظف شده است طرحی را تدوین کرده و به کنگره ارائه دهد که نیروی فضایی را به عنوان بخشی از نیروی هوایی آمریکا اما دارای نماینده در ستاد مشترک نیروهای مسلح این کشور، تعریف کند.۹۰۴۱

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج